eco rijden is hier samen met de ster binnengekomen, was een geslaagd huwelijk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers V2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk BerichtenIk herinner me zo nog goed de BMW 525 Automatic (eerste 5-reeks, e21, midden jaren 70) van mijn vader. Zijn eerste BMW, en nadien nooit meer iets anders gehad. Ik ben hem daarin dan maar gevolgd (met een 4-maand uitstap naar Audi als uitzondering).
Die 525 dus - drietrapsautomaat en dat zoop als een tempelier. Met voorzichtige rijstijl kwam je aan 13-14 liter. Als het wat sneller ging, werd het meer. Dan er maar LPG in gelegd en op LPG zat je zo aan 20 liter, maar dat kostte toen niks, dus maakte niet echt uit. Door de droge smering van de LPG wel de motor opgeblazen. Cilinder dwars door de motor. Diegene die toen achter ons reden, zagen niets meer. Is dan vervangen door een 525i - e28, terug handgeschakeld. De automaten zijn nadien terug gekomen. Ook bij mezelf. Eerst handgeschakelde, maar nu al zo'n 15 jaar automaat.
Kleissler is écht wel de garage als je BMW fanaat bent. Ik heb er ooit de Alpina B3 2.7 cabrio van een kameraad opgehaald. De eigenaar is voorzitter van de M1 club. Ik herinner me nog de vele 8 series, 6 series, Z8, M1,...The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
320i
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenHoe autogek kun je zijn
Was een leuke motor, ook in de opvolger, de 318iS coupé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Inderdaad, en in de praktijk dezelfde prestaties als de 6 in lijn 320i (ook al was het op papier niet zo, uiteraard begrijpelijk van BMW )Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzaten op een is niet standaard de kruisspaaks ipv de kroonkurken? in be mss
...en hij lijkt airco te hebben (op 0122)
Deze velgen lagen daar standaard op. Wat standaard op de 318iS lag weet ik niet meer, ik dacht dezelfde.
Die iS was er in 1984 ook nog niet.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik vind daar nu eens echt niets aan, dat model“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Last edited by order66; 11/01/2021, 14:49.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment