Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Als dit de toekomst is bij bepaalde merken mogen ze hun karren houden. Bij Mercedes is het ook al niet te doen tegenwoordig. Hopelijk gaan dit soort merken spoedig allemaal goed op hun bek en komen met hun voeten terug aan de grond

    BMW: 'ABONNEMENT VOOR STOELVERWARMING WENT WEL'

    LEKKER BETALEN

    Wie het wil kan tegenwoordig zijn complete maandsalaris besteden aan abonnementen. Het aanbod is enorm: van internet tot streamingsdiensten en van maaltijdboxen tot onderbroeken en sokken: op nagenoeg alles kun je een abonnement afsluiten. BMW biedt in een aantal markten abonnementen aan voor het gebruik van zaken als stoelverwarming en automatisch grootlicht. Dat klinkt vreemd, maar volgens BMW went dat wel.

    In onder meer Zuid-Korea en het Verenigd Koninkrijk biedt BMW onder het kopje Functions on Demand of Bookable Functions abonnementen aan voor het gebruik van zaken die gewoon al in de auto aanwezig zijn. Denk aan stoelverwarming, automatisch grootlicht of het Driver Assistant Plus-pakket waarin je semi-autonoom je gang kunt gaan. Dit zorgde voor wat ophef, onder meer in internationale automedia en bij BMW-rijders. Je betaalt immers maandelijks voor zaken die hardwarematig al in de auto zitten, hoewel je ook de keuze hebt om de opties voor altijd te kunnen gebruiken, wat feitelijk overeenkomt met het regulier betalen voor een optie. BMW is van mening dat een systeem, waarbij je op maandbasis betaalt voor het gebruik van opties, wel went en houdt er volgens Bloomberg aan vast in een vooralsnog select aantal markten.

    "We weten dat de behoeften van onze klanten niet meer zo onveranderlijk zijn zoals ze lang waren," zegt een woordvoerder van BMW tegen Bloomberg. Volgens Bloomberg is BMW van mening dat maandelijks betalen voor het gebruik van bepaalde opties meer flexibiliteit biedt. Zo zou je alleen in de winter voor het gebruik van je stoelverwarming kunnen betalen, of een semi-autonoom rijsysteem alleen voor tijdens vakanties of lange ritten. Bloomberg schrijft dat BMW een toekomst voorziet waarin je zelfs voor een enkele rit meer motorvermogen kunt ontgrendelen door eenmalig een bedrag te betalen. BMW zou voor abonnementconstructies voor het gebruik van opties zoals hierboven omschreven dit decennium een omzet van zo'n €5 miljard verwachten.



    In het Verenigd Koninkrijk krijg je voor omgerekend €12 per maand stuurverwarming en €18 per maand stoelverwarming. Voor de duidelijkheid: je betaalt bij aanschaf dus niet voor de optie als je voor de abonnementsconstructie kiest, al kun je voor de volle mep de optie 'onbeperkt' gebruiken.

    Bron: Autoweek

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Dat laatste klopt wel niet helemaal want je moet vaak al betalen voor een duurder infotainment om alle abo's te kunnen gebruiken.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Jullie gaan wennen aan abonnementen voor opties, aldus BMW

        https://www.autoblog.nl/nieuws/julli...us-bmw-3378470
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Zot idee, maar wat zou het. Gatlelijke wagens die in België niet aan te slepen zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Zot idee, maar wat zou het. Gatlelijke wagens die in België niet aan te slepen zijn.
            Dit geldt wel niet alleen voor BMW hé, Audi en Mercedes doen ook lekker mee. Hieronder de mening van een Hollander, ik heb ongeveer dezelfde ervaring. Alleen dat het mij 350 € extra per jaar + eenmalige DAB activatie van 250 € zou kosten. Gelukkig zijn er voor een paar dingen niet merk gebonden oplossingen.

            Ik moet met mijn Z4 ook gaan betalen voor van alles en nog wat.
            Ik heb Connected Drive Professional. Maar na 3 jaar stoppen de kaartupdates.
            Ook RTTI stopt. De My BMW app stopt er ook mee. En zo nog wat meer.
            Wil ik activeren wat ik het meest nodig heb dan kan dat niet los van elkaar. Ik moet daarvoor het Connected Booster pakket aanschaffen. Hierin zit dan b.v. RTTI en de My MW app die dan weer gaat werken. Kosten: € 99 per jaar. De kaartupdates verlopen ook na 3 jaar. Kosten: € 89 per jaar. Totaal 188 euro en dat ieder jaar! En terwijl mijn Z4 straks in de winterstalling staat loopt het abonnement gewoon door. Jammer maar helaas voor BMW. Dat ga ik niet betalen. Je koopt een BMW en dan na 3 jaar schakelen ze diverse functies uit. Compleet van de pot gerukt.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Tja, iets anders kopen waar ze dit niet doen. Maar dan staat er geen ster, wit-blauwe propellor of vier ringen op de oprit. Ook zeer belangrijk voor veel mensen. Koop een auto zonder navigatie en heel die mikmak en gebruik uw smartphone daarvoor. Werkt ook nog eens veel beter.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Tja, iets anders kopen waar ze dit niet doen. Maar dan staat er geen ster, wit-blauwe propellor of vier ringen op de oprit. Ook zeer belangrijk voor veel mensen. Koop een auto zonder navigatie en heel die mikmak en gebruik uw smartphone daarvoor. Werkt ook nog eens veel beter.
                Zo is het! Navigatie is nog het goedkoopste abo en zonder is niet mogelijk want alles is klaar voor de dure abo's. Je betaalt er wel voor alles hoor, de huur komt er nog eens extra bij.

                Van moment mijn navigatie verouderd gaat zijn (laatste MB update eind 2021) begin ik ook met mijn smartphone of mijn Tomtom met levenslange gratis updates. Een abo betalen zit er echt niet in bij die dieven. Toppunt is ook dat alles maar half werkt, zeker hun app. De bollebozen worden daar dan ook niet voor niets de 'technical experts' genoemd
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Nog een BMW uit simpeler tijden. Hoe knap was dat


















                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • BMW E3 3.3 Li Oldtimer

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Nog een BMW uit simpeler tijden. Hoe knap was dat



                      Mega knappe auto, alleen heb ik dat onnozele rubberen spoilertje op de koffer nooit begrepen.
                      Zag er nieuw al niet gelikt uit.

                      Comment


                      • Dan heeft een c126 de tand des tijds toch beter doorstaan, alhoewel deze ook een pareltje is. En zeker als M653csi.

                        Comment


                        • Doe mij die 6 reeks maar. De BMW coupé lijn is subliem, nu nog altijd, zie je ook terug in de huidige 8 serie
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Nog eentje, maar dan zonder spoiler


                            628 CS (1982)


























                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment





                            • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment


                              • 520i (1986)

















                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Identiek hetzelfde blok als in mijn 3.20i uit 1984.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • BMW: 'WATERSTOFAUTO IN 2025 IN MASSAPRODUCTIE'

                                    MET EEN STEVIGE VLEUG TOYOTA

                                    Vanaf 2025 gaat BMW op grote schaal waterstofauto's verkopen die het samen met Toyota heeft ontwikkeld. Dat zegt niemand minder dan Pieter Nota, lid van de raad van bestuur bij BMW tegen de Japanse krant Nikkei.

                                    Net als Toyota heeft BMW een bovengemiddelde interesse in elektrische auto's met een brandstofcel aan boord. Het merk gelooft al jaren in waterstofauto's. Dat bleek in 2005 al toen BMW met de Hydrogen 7 kwam, een prototype van de toen actuele 7-serie (E65) met een 6.0 V12 die zowel benzine als waterstof lustte. Momenteel werkt BMW hard aan de iX5, een elektrisch aangedreven X5 met een brandstofcel. Voor die iX5 heeft BMW aangehaakt bij Toyota, maar die samenwerking op waterstofvlak lijkt behoorlijk verder te gaan.

                                    BMW en Toyota liggen elkaar wel. Toyota gebruikte zo'n tien jaar geleden - met wisselend succes - dieselmotoren van BMW en in een recenter verleden omarmden de twee merken elkaar voor de ontwikkeling van de huidige BMW Z4 en Toyota Supra. Momenteel zijn ze samen druk met het klaarstomen van de iX5 Hydrogen, die gaat dit jaar namelijk nog op kleine schaal in productie. Pieter Nota, lid van de raad van bestuur bij BMW, zegt tegen het Japanse Nikkei dat het merk omstreeks 2025 elektrische waterstofauto's op grote schaal wil gaan produceren, die gedeeltelijk samen met Toyota zijn ontwikkeld.

                                    Power of choice

                                    BMW gelooft heilig in wat het de power of choice noemt: de consument de keuze bieden uit tal van soorten aandrijflijnen. Zo is bijvoorbeeld de BMW X3 er niet alleen met conventionele benzine- of dieselmotoren, maar ook met plug-in hybride en zelfs volledig elektrische aandrijflijnen. Toch is een iX weer per definitie een EV. Nota zegt dat er lang niet overal een geschikte laadinfrastructuur is voor elektrische auto's, al kun je hetzelfde zeggen over een infrastructuur voor waterstofauto's. Daarnaast zegt het Nederlandse bestuurslid dat BMW graag op safe speelt en niet zijn volledige R&D-budget op één type aandrijflijn wil zetten.

                                    Eerder gaf BMW-topman Oliver Zipse al aan dat waterstof 'het ontbrekende stukje in de puzzel van elektrisch vervoer' is. Daarnaast gaf Zipse aan de komst te voorzien van elektrische auto's op het Neue Klasse-platform met een brandstofcel aan boord.

                                    Bron: Autoweek






                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Lekker energie verspillen die we nu niet hebben

                                      Maar de lobby werkte toch


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Comment





                                      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment



                                        • Sjieke kleur, maar komt nog beter tot zijn recht met chroom


                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X