Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers V2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Knappe autosmaak alleszins ! Zowel deze als vorige gti

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• BMW TOONT NIEUWE IDRIVE: VAARWEL FYSIEKE KNOPPEN

ALLES OP TOUCH- EN SPRAAKBEDIENING

BMW slaat twee vliegen in één klap en presenteert zowel iDrive 8.5 als iDrive 9. De eerste is een evolutie van het huidige iDrive-systeem, de tweede lijkt er weliswaar ook nog sterk op, maar is geheel nieuw en op Android-basis. De gemene deler: de focus komt meer op touch- en spraakbediening te liggen.

Het huidige iDrive, de achtste generatie, is pas twee jaar oud. Dat lijkt niet zo oud, maar in de techwereld is alles net even wat korter houdbaar. Daarom komt BMW dit jaar nog met een nieuwe versie: iDrive 8.5. Dat zie je op de eerste afbeelding. Het lijkt weliswaar nog sterk op het huidige iDrive, maar vooral in het oog springend zijn de 'knoppen' centraal onderin. Er is voortaan altijd een reeks menuknoppen in beeld op het touchscreen, omdat de bediening helemaal naar het scherm verhuist. Ben je fan van fysieke knoppen om functies op te roepen, dan ben je mogelijk geen fan van het nieuwe iDrive.

BMW iDrive 9.

Zoals we eerder al begrepen, werkt BMW al aan een geheel nieuwe generatie van iDrive en is 8.5 (zoals de cijfers al aangeven) meer een geüpdatete 8. Het wél geheel nieuwe iDrive 9 krijgen we ook alvast te zien. Wat betreft uiterlijk zijn de twee amper uit elkaar te houden, het belangrijkste verschil zit hem in de digitale wereld achter de schermen. iDrive 9 draait immers op Android-basis, waar iDrive 8.5 nog op Linux-basis is. Je kunt iDrive 9 als een soort samensmelting beschouwen van Android Auto en iDrive. Dat betekent uitgebreid apps installeren die je ook op je Android-telefoon kunt hebben. Net als bij iDrive 8.5 ben je aangewezen op touch- en spraakbediening.

iDrive 8.5 komt vanaf juli beschikbaar voor de i4, X5, X6, X7, XM, iX en 7-serie en er volgen meer modellen. iDrive 9 maakt zijn debuut in de nieuwe BMW X1 en de BMW 2-serie Active Tourer vanaf november 2023. Later komt dit bij meer modellen beschikbaar.

Bron: Autoweek
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• BMW 530I TOURING (1993)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Trotse basis-ers

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• BMW GROUP IN 2022: MINDER VERKOPEN, TOCH RECORDWINST

VERDUBBELING AANTAL EV'S

​BMW Group schijnt een licht op zijn bedrijfsresultaten over 2022 en heeft ondanks een teruggelopen aantal leveringen reden om zeer tevreden te zijn: de nettowinst lag bijna 50 procent hoger dan in 2021, toen het merk ook al recordcijfers schreef. Het aantal leveringen van volledig elektrische auto's nam wel toe. Sterker nog: dat verdubbelde.

BMW Group blikt terug op 2022 aan de hand van de bedrijfsresultaten en geeft zichzelf een schouderklopje: het merk staat er goed voor. Erg goed zelfs, want het bedrijf noteert een ongekende nettowinst van ruim €18,5 miljard. Dat is net geen 50 procent meer dan in 2021, toen het merk ook al een recordresultaat boekte. De gigantische winst over 2022 heeft het merk overigens niet te danken aan een gestegen aantal verkopen, want het merk leverde met 2.399.632 exemplaren minder auto's af dan in 2021 (2.521.514 stuks).

9 procent van de geleverde auto's betrof een volledig elektrische, voor een totaal van 215.752. Het merk verwacht dat dat aandeel in 2023 toeneemt tot 15 procent. De 9 procent 'elektrische verkopen' in 2022 droegen bij aan een vlootgemiddelde per verkochte nieuwe auto van 105 gram CO2 per kilometer, waar dat in 2021 nog 115,9 gram was. Het merk wil die waarde in de toekomst verder reduceren door in te zetten op brandstofcellen en verdere elektrificatie. Voor de ontwikkeling daarvan maakte het in 2022 meer geld vrij dan in 2021. BMW gaf in 2022 ruim 6,6 miljard euro uit via zijn research and development-afdeling.

Ondanks die gestegen ontwikkelingskosten kunnen de aandeelhouders van de BMW Group in hun handen wrijven: het managementbestuur van de Duitsers stelt voor €8,50 dividend per aandeel uit te keren, waar dat vorig jaar - waarin dus ook recordcijfers werden geboekt - nog €5,80 was.

Comment

• BMW'S KRIJGEN DASHBOARDBREED HEAD-UP DISPLAY VANAF 2025

WELKOM BMW PANORAMIC VISION

​BMW Panoramic Vision. Dat is de naam van het fonkelnieuwe en behoorlijk brede type head-updisplay dat BMW in 2025 in zijn eerste auto's toepast. De elektrische modellen van de Neue Klasse profiteren direct van de komst van het scherm.

De BMW i Vision Dee die in januari tijdens de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas debuteerde gaf in grote lijnen weer wat je van een elektrische sedan in het segment van de 3-serie kunt verwachten. Die elektrische nieuwkomer maakt net als een hele reeks andere nieuwe elektrische BMW's deel uit van wat BMW zijn Neue Klasse-modellen noemt. Er sijpelt naar van de BMW i Vision Dee mee dan slechts een stel lijnen door naar de Neue Klasse. Het opvallend brede head-up display dat in die concept-car debuteeerde gaat namelijk in productie als BMW Panoramic Vision.

BMW Panoramic Vision maakt projectie van informatie over de gehele breedte van de voorruit mogelijk. De bestuurder kan zelf bepalen of en welke informatie enkel in zijn eigen gezichtsveld komt en welke wordt gedeeld met alle inzittenden. Verwacht niet dat de complete voorruit het canvas voor digitale informatie wordt. De informatie wordt namelijk geprojecteerd op een donker gelakt deel aan de onderzijde van de voorruit.

Dat het head-up play uit de i Vision Dee in uitgekristalliseerde vorm in productie zou gaan, was al bekend. Nu is daadwerkelijk bekend in welke vorm en met welke naam. Tijdens de IAA Mobility in München geeft BMW later dit jaar meer informatie over zijn Neue Klasse-modellen vrij.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• da's ne zeldzame
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Nieuwe speeltje van Mathieu Van Der Poel...

Comment

• en...wat liggen pushen?

...das niet normaal hoe vettig breed zo'n m3 is geworden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Nieuwe speeltje van Mathieu Van Der Poel...

Jep, heeft deze frozen grey M3comp touring bijgekocht. Incl keramische remmen en bucket seats.
                          BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT

BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack

Kreidler RS 50 golfgrun

Comment

• Is knap zo'n M3 Touring, hondje in de koffer en in één trek naar 't zuiden, ik zou het wel zien zitten.

Wat me wel mateloos stoort is die ongelooflijk zichtbare uitlaatpot. Ik begrijp dat die omwille van milieutoestanden enzomeer zo enorm moet zijn, maar kunnen ze die nu echt niet op een bepaalde manier minder zichtbaar maken. Grotere diffuser, in het zwart uitvoeren,...?

Comment

• Knappe starter

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Schoon... en nog volledig origineel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Is knap zo'n M3 Touring, hondje in de koffer en in één trek naar 't zuiden, ik zou het wel zien zitten.

Wat me wel mateloos stoort is die ongelooflijk zichtbare uitlaatpot. Ik begrijp dat die omwille van milieutoestanden enzomeer zo enorm moet zijn, maar kunnen ze die nu echt niet op een bepaalde manier minder zichtbaar maken. Grotere diffuser, in het zwart uitvoeren,...?
                                  Dan is er voor jou de Alpina.
                                  Zelfde prestaties maar iets minder opvallend.
                                  En heel belangrijk tegenwoordig, de top snelheid zit boven de 300. Ipv 250 bij de M3.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Dan is er voor jou de Alpina.
                                    Zelfde prestaties maar iets minder opvallend.
                                    En heel belangrijk tegenwoordig, de top snelheid zit boven de 300. Ipv 250 bij de M3.
                                    Op uiterlijk vlak nooit een Alpina fan geweest. Vier vet opvallende uitlaten, dikke wielen en al even opvallende calipers maar alles gebaseerd op een niet M sportversie, nooit begrepen. Ik vond het persoonlijk een wat mislukt huwelijk tussen sportiviteit en een luxe stijl. Maar... de laatste 3 is wel gebaseerd op de M sportversie en hij heeft nog steeds vier uitlaten, maar die tips zijn wel licht discreter uitgevoerd. Ik ben superfan van de laatste 3 Alpina. Stond er onlangs eentje bij m'n dealer (die is sinds kort ook officieel Alpina dealer).
                                    Maar... ik verkies toch de wat letterlijk bredere uitvoering van de M3 Touring. Ik zal die vette uitlaatpot wel zwart lakken ofzo, heb ik met m'n half zichtbare trekhaak onder de diffuser ook gedaan.

Comment

• Als ik me niet vergis is Alpina nu 100% van Bmw en worden ze nu gewoon op de band tussen de andere modellen gemaakt.

Heb de Alpina velgen altijd mooi gevonden en het is de enige die weg kwam met de joekels en het veelvoud aan letters op de achterklep.

In het interieur was het er vroeger soms over.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Alpina is inderdaad opgekocht door BMW. De productie zal vanaf 2025 verhuizen naar de BMW fabrieken.

Comment

• toch wel knap vind ik, wel alpina fan...zeker met't chroom

Comment

Working...
                                          X