
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Wilde bestuurders en roest De 2002 tii zorgt voor een flinke dosis rijplezier, als de worm en rol-besturing tenminste goed is afgesteld. De Kugelfischer-inspuiting is beter dan zijn reputatie doet vermoeden: als hij door een expert goed is afgesteld, werkt hij meestal probleemloos. De grootste vijand van de 2002 tii waren wilde bestuurders met een zware gasvoet. Wie geïnteresseerd is in deze auto, moet zodoende vooral het onderstel, met name de wielophanging, alsmede de motor en de versnellingsbak goed bekijken. Overigens is de motor in principe robuust te noemen. Een ander groot probleem: roest, die van de voorbumper tot de achterzijde kan toeslaan. |
Scheuren in cilinderkop en dashboard en ook roest De 323i met tandheugelbesturing is een sportieve reisauto met een robuust onderstel. Veel tweede of derde eigenaren zagen dat anders, ze voorzagen hun auto van wilde spoilers of trapten hem af. De zescilinder lijnmotor van de 323i maakt indruk met zijn verfijnde loop. Bij de motoren van vroege modellen (tot herfst 1979) konden er echter scheuren in de cilinderkop ontstaan. Bij E21’s die na de herfst van 1979 werden gebouwd, vormen scheuren in het dashboard een probleem. Roest is sowieso een issue. Bij de handgeschakelde versnellingsbakken is de synchronisatie van de tweede versnelling een zwakke plek. |
Comment