Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI Lovers V2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• AUDI QUATTRO (1980-1991)

Eind jaren ’70 werkten de Audi-technici in opdracht van het Duitse leger aan een nieuw vierwielaandrijvings-systeem voor een terreinwagen. Bij wijze van experiment werd het systeem toegepast op een Audi 80. Na een spectaculaire demonstratie op een steile, besneeuwde bergpas in Oostenrijk was de directie zo enthousiast, dat tot serieproductie in een Audi-model werd besloten. De in 1980 geïntroduceerde Audi Quattro was de eerste op grotere schaal gebouwde personenauto met vierwielaandrijving. De Quattro is gebaseerd op de Audi Coupé, die op zijn beurt weer een variant is op de 80 sedan. De permanente vierwielaandrijver oogt echter behoorlijk krachtiger, met zijn uitgebouwde wielkasten en forse voor- en achterbumper.
    Voor de aandrijving op alle wielen zorgt een 2,1-liter vijfcilinder turbomotor met 200 pk bij 5.800 tpm. Het Quattro-systeem is bijzonder vanwege zijn compacte bouw, zonder extra cardanas en –tunnel. Daardoor kan ook het gewicht laag blijven. De Quattro is een geducht rallywapen en in 1982 wordt Michèle Mouton met de Quattro ’s werelds eerste vrouwelijke wereldkampioen rallyrijden. Als homologatiemodel voor Groep B ontwikkelt Audi de Sport Quattro, een kortere uitvoering met een lichtgewicht carrosserie, ingekorte wielbasis en een tot 306 pk opgevoerde vijfpitter. Tussen 1983 en 1985 worden slechts 224 exemplaren gebouwd.
    Vanaf 1987 wordt het Quattro-systeem verfijnd met een Torsen (Torque Sensing) differentieel, wat het manuele sperdifferentieel vervangt. In 1989 wordt de Quattro opgefrist en krijgt hij een nieuwe 2,2-liter vijfcilinder met 4 kleppen per cilinder. Daardoor neemt het vermogen toe tot 220 pk, waarmee de Quattro in 6,1 s naar de 100 sprint en een top van 227 km/h krijgt. In 1991 wordt de auto uit productie genomen en vervangen door de Audi Coupé S2.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Comment

• There are Pretenders among us.....
        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Audi Q1 render.

There are Pretenders among us.....

Comment

Comment

Comment

• Zoals ik al vertelde een rijdende auto, dus eigelijk een concept.

Ursprünglich hatten die Audi-Designer den Sportwagen nur für virtuelle Rennen auf der PlayStation 4 entwickelt. Jetzt ist aber auch ein echter Audi e-tron Vision Gran Turismo im Einsatz. Wir konnten den elektrischen Rennwagen schon fahren.

Comment

Comment

•  

Comment

• Starring: Audi Sport Quattro

Comment

Comment

• Audi 200 Avant C3 (Typ 44)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• Heb een tijdje met een 200 Quattro gereden. Voor mij de best klinkende wagen waar ik ooit mee heb gereden.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                  Heb een tijdje met een 200 Quattro gereden. Voor mij de best klinkende wagen waar ik ooit mee heb gereden.
                                  Ik heb een hele rits Audi's met 5 cilinder motoren gereden, dus kan dat beamen.
                                  Heb wel het idee dat de huidige 5 cilinder minder klinkt dan de oude eerste generatie 5 cilinders met 2.0ltr 20v (Audi Italië), 2.1ltr, 2.2ltr en 2.3ltr.

Comment

Comment

• Sinds een dag of 2 krijgen wij continu melding: belangrijk bericht, spookrijder tussen namen en x. Deze melding wordt dan ook nog eens voorgelezen door mevrouw de GPS.

Elke paar minuten opnieuw en niet stil te krijgen! Nog mensen met dit probleem en iemand een oplossing voor?

Tot voor gisteren kregen we dit zeer zelden als er echt een spookrijder was maar kan me niet voorstelling dat diezelfde spookrijder al 48 uur op dezelfde plaats aan het rijden is...
                                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT
                                        Sinds een dag of 2 krijgen wij continu melding: belangrijk bericht, spookrijder tussen namen en x. Deze melding wordt dan ook nog eens voorgelezen door mevrouw de GPS.

Elke paar minuten opnieuw en niet stil te krijgen! Nog mensen met dit probleem en iemand een oplossing voor?

Tot voor gisteren kregen we dit zeer zelden als er echt een spookrijder was maar kan me niet voorstelling dat diezelfde spookrijder al 48 uur op dezelfde plaats aan het rijden is...
                                        Mijn vrouw heeft dat bericht ook gekregen in de Q7 maar slechts éénmalig. Moet eergisteren geweest zijn.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Zelfde hier. Eenmalig.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                                          X