Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI Lovers V2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
PHEV weg?
Die rijdt te relaxed en mag nog lang blijven.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
OMZET EN WINST GEDAALD
AUDI GEMATIGD POSITIEF NA PITTIG JAAR
Audi maakt de financiële resultaten over het afgelopen jaar bekend. Het merk met de vier ringen zag de omzet en de winst teruglopen, maar voerde tegelijkertijd verdere bezuinigingen en herstructureringen van de kosten door. De verwachtingen voor 2021 zijn gematigd positief.
Dankzij de alomvattende gevolgen van de coronacrisis voor de auto-industrie zag Audi het totale aantal afgeleverde auto's in 2020 ten opzichte van 2019 met acht procent teruglopen naar 1.692.773 exemplaren, waarvan 505.583 in het vierde kwartaal. Daardoor daalde de omzet met bijna € 6 miljard tot € 49,9 miljard. De operationele winst maakte relatief gezien echter een sterkere dip: van € 4,5 miljard naar € 2,7 miljard. Daar staat dan weer tegenover dat Audi er na het afgelopen jaar een betere kasstroom op nahoudt dan in 2019: € 4,5 miljard tegenover € 3,1 miljard. Dat laatste is mede te danken aan de bezuinigingen en herstructureringen die het bedrijf doorvoerde onder de namen 'Audi Transformation Plan' en 'Audi.Zukunft', maar vooral aan een interne verkoop van aandelen binnen de Volkswagen Group ter waarde van € 1,5 miljard.
Het afgelopen jaar zijn de Q3 en de A6 succesvolle modellen geweest voor Audi, met een verkoopstijging van respectievelijk 18,1 en 11,8 procent. Gezien de toenemende belangstelling voor SUV's ten koste van sedans en stationwagons is de stijgende verkoop van de A6 toch enigszins opvallend te noemen. Een ander model dat het goed deed is de E-tron, waarvan de afzet met maar liefst 80 procent toenam ten opzichte van 2019. Ook deed Audi Sport goede zaken, met een stijging van 16,1 procent in het aantal afleveringen.
Gematigd positief
Audi blijft de komende vijf jaar investeren in elektrische mobiliteit en technologie. De totale hoogte van het eerder aangekondigde investeringsplan bedraagt € 35 miljard, waarvan het leeuwendeel is bestemd voor toekomstige technologieën. Daarin speelt 'Artemis', het nieuwe elektrische topmodel waaraan Audi werkt, een belangrijke rol. Het komende jaar staat er op het gebied van elektrificatie al het nodige op de rol voor Audi met de marktintroductie van de E-tron GT en de onthulling van de Q4 e-tron. Ook moet de helft van alle motorversies met verbrandingsmotoren het komende jaar een plug-in hybride zijn. Voor het komende jaar spreekt CFO Arno Antlitz verder van 'gematigd optimisme', maar houdt hij nog wel een slag om de arm in verband met het coronavirus en het nog immer voortdurende chiptekort.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenMet 54pk is die geweldige achterspoiler zeer welgekomen
Mijn 304 had ik helemaal verneukt, tijden veranderenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Daar was het in de 80's niet echt om te doen, elk beetje autofreak deed dat destijds. Op mijn BMW's en Benz uit die tijd heb ik ze ook ooit bijgeplaatst en zoveel meer PK hadden die ook niet.
Mijn 304 had ik helemaal verneukt, tijden veranderen
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Comment
Comment