Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI Lovers V2
Collapse
X
-
HOE DE AUDI 100 DE A6 WERD
AUDI 100/AUDI A6 C4
Dat een fabrikant een modelnaam wijzigt bij een facelift zie je maar zelden. Audi greep halverwege de levenscyclus van de laatste generatie 100 de lichte update aan om het model om te dopen tot A6. En zo werd de 100 C4 dus de A6.
Eerst maar eens een stukje achtergrond bij deze facelift. De 200, het duurdere zustermodel van de eerdere twee generaties 100, had na de komst van de nieuwe 100 in 1991 het veld geruimd. Er was immers ook nog een Audi V8, feitelijk een 200 met achtcilinder en die moest opboksen tegen de BMW 7-serie en Mercedes S-klasse. Dat leidde niet tot het gewenste resultaat, er moest grover geschut aan te pas komen.
En zo geschiedde. De A8 met zijn aluminium space frame kwam, de eerste serieuze limo van Audi en dat was ook de start van een nieuwe en nog steeds gevoerde naamgeving van de modellen. De aanduiding letter-cijfer zou voortaan voor alle Audi’s gehanteerd worden. Voor de 80 geen probleem, die was in 1994 aan vervanging toe en die kwam er met de eerste A4. De 100 C4 was op dat moment nog maar drie jaar oud maar ze zagen het in Ingolstadt niet zitten om de auto die wedijverde met de Mercedes W124 (die in dezelfde periode hernoemd werd van 200/300-serie naar E-klasse) nog drie jaar als 100 in de showroom te hebben staan.
De oranje knippers bij de koplampen zijn bij de eerste A6 (de gefacelifte 100 dus) wit geworden. In de jaren 1991-1994 hadden dikkere uitvoeringen, zoals de 100 S4, soms wel wit glas voor de knipperlichten. En toen -ie nog 100 heette zaten de mistlampen (niet standaard op elke uitvoering) onderin de bumpers, bij de A6 zaten alle verlichtingsfuncties in de normale koplampen. Die zijn trouwens iets anders van vorm. De A6 heeft nog net zo’n over de neus gedrapeerde grille als de laatste 100, maar de hoeken ervan lopen wat meer over de lampen. Aan de achterzijde vallen de kleinere lichtunits op, zowel de sedan als de Avant heeft daardoor een gladdere achtersteven dan de 100. Toch valt er iets te zeggen voor die van de hoek tot aan de kentekenplaat doorlopende achterlichten. De eerste A6 toont er vanachter vooral braver door dan de 100 die zowel als sedan en als Avant een dikkere kont had. Ook zijn de zwarte vlakken in de bumpers verdwenen, wat de eerste A6 extra glad maakt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Last edited by The Pretender; 15/05/2021, 13:22.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
ENKELE JAREN LATER ALLEEN NOG BEV'S
'AUDI BEGINT UITFASERING VERBRANDINGSMOTOR IN 2026'
Audi lijkt een concretere deadline te hebben voor de brandstofmotor. Per 2026 introduceert het geen nieuwe modellen meer met verbrandingsmotoren. Hierna beslaan gaandeweg volledig elektrische auto's het totale gamma.
Audi heeft al enkele keren bij monde van CEO Markus Duesmann laten weten dat het het einde van de verbrandingsmotor in het vizier heeft. Begin dit jaar kwam naar buiten dat Audi daar 'binnen 10 tot 15 jaar' helemaal mee stopt. In maart werd het iets concreter, toen Duesmann aangaf dat de huidige generatie motoren ook direct de laatste is. Een nieuwe generatie ontwikkelen zou volgens Duesmann niet meer rendabel zijn. In het verlengde daarvan zet Duesmann de boel nu verder op scherp in gesprek met de Süddeutsche Zeitung. Audi zet een rode cirkel om 2026 als het jaar waarin het de brandstofmotor echt begint uit te zwaaien.
Niet dat er per 2026 direct geen nieuwe Audi met een brandstofmotor meer te koop is, maar vanaf dat jaar wordt logischerwijs het bestaande gamma afgewerkt en komt er niets nieuws met een verbrandingsmotor bij. Puur elektrische auto's vullen in de jaren die volgen dan meer en meer de gaten op die ontstaan als auto's met verbrandingsmotoren (dus ook hybrides) aan het einde van hun levenscyclus komen. In 2030 wordt dan mogelijk de laatste Audi met brandstofmotor verkocht. Eerder gaf Audi Sport immers aan dat 2030 ook het jaar is dat er geen RS-model meer zonder stekker wordt verkocht.
Het jaar 2026 is direct te linken aan de Euro 7-norm. Die wordt naar verwachting rond 2025 ingevoerd. Duesmann gaf eerder aan dat Audi de huidige generatie motoren aan 'de nieuwe eisen' wil laten voldoen in plaats van nog een keer helemaal met een schone lei te beginnen. Eind 2020 werd er nog gewaarschuwd dat Euro 7 eigenlijk de facto al het einde van de brandstofmotor zou betekenen, maar onlangs kwam naar buiten dat de emissienorm toch iets milder lijkt te worden. Mild genoeg waarschijnlijk voor Audi om de huidige motoren nog een paar jaar aan te houden, om er vervolgens beetje bij beetje afscheid van te nemen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenENKELE JAREN LATER ALLEEN NOG BEV'S
'AUDI BEGINT UITFASERING VERBRANDINGSMOTOR IN 2026'
Audi lijkt een concretere deadline te hebben voor de brandstofmotor. Per 2026 introduceert het geen nieuwe modellen meer met verbrandingsmotoren. Hierna beslaan gaandeweg volledig elektrische auto's het totale gamma.
Audi heeft al enkele keren bij monde van CEO Markus Duesmann laten weten dat het het einde van de verbrandingsmotor in het vizier heeft. Begin dit jaar kwam naar buiten dat Audi daar 'binnen 10 tot 15 jaar' helemaal mee stopt. In maart werd het iets concreter, toen Duesmann aangaf dat de huidige generatie motoren ook direct de laatste is. Een nieuwe generatie ontwikkelen zou volgens Duesmann niet meer rendabel zijn. In het verlengde daarvan zet Duesmann de boel nu verder op scherp in gesprek met de Süddeutsche Zeitung. Audi zet een rode cirkel om 2026 als het jaar waarin het de brandstofmotor echt begint uit te zwaaien.
Niet dat er per 2026 direct geen nieuwe Audi met een brandstofmotor meer te koop is, maar vanaf dat jaar wordt logischerwijs het bestaande gamma afgewerkt en komt er niets nieuws met een verbrandingsmotor bij. Puur elektrische auto's vullen in de jaren die volgen dan meer en meer de gaten op die ontstaan als auto's met verbrandingsmotoren (dus ook hybrides) aan het einde van hun levenscyclus komen. In 2030 wordt dan mogelijk de laatste Audi met brandstofmotor verkocht. Eerder gaf Audi Sport immers aan dat 2030 ook het jaar is dat er geen RS-model meer zonder stekker wordt verkocht.
Het jaar 2026 is direct te linken aan de Euro 7-norm. Die wordt naar verwachting rond 2025 ingevoerd. Duesmann gaf eerder aan dat Audi de huidige generatie motoren aan 'de nieuwe eisen' wil laten voldoen in plaats van nog een keer helemaal met een schone lei te beginnen. Eind 2020 werd er nog gewaarschuwd dat Euro 7 eigenlijk de facto al het einde van de brandstofmotor zou betekenen, maar onlangs kwam naar buiten dat de emissienorm toch iets milder lijkt te worden. Mild genoeg waarschijnlijk voor Audi om de huidige motoren nog een paar jaar aan te houden, om er vervolgens beetje bij beetje afscheid van te nemen.
Bron: Autoweek
Deze motor is noodzakelijk voor auto verkoop in wereld delen waar een EV niet gaat werken, m.b.t. afstanden en oplaat mogelijkheden.
Door geen brandstof motor meer te hebben, kan je in heel veel delen van de wereld geen auto's meer verkopen, en daar komt die nieuwe motor om de hoek kijken.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Het is bekend gemaakt dat de huidige generatie Audi A3 en A4 opgevolgd gaan worden door volledig 100% elektrische versies, ze zullen dus geen Brandstof opvolging meer krijgen.
Dus als de huidige life Circle van de A3 en A4 tot een einden komt, zo ook de brandstof motoren in deze modellen, het worden dan volledige 100% EV e-tron modellen.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkThere are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenPrachtkleur
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Zou Ipanema kunnen zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
Comment