Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI Lovers V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi 80 L (1974) - 1.3 (55pk)





























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment





    • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • Waar is de tijd?

        Audi 100 Making of Werbespot Schanze


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • En de auto waar al die moeite voor gedaan werd:

          Audi 100 C3 (1982-1991)





























          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • S8

            Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

            Comment


            • Generatiegenoot




              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                Comment


                • Audi 100 C2 (1982)













                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment





                  • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                    • Audi A4 1.8 5V Turbo - 2000 - 391.017 km - Klokje Rond

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment





                      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                        • MET DEZE QUATTRO SPYDER HAD AUDI 30 JAAR GELEDEN PORSCHE KUNNEN PESTEN

                          WEL AL EEN VLEUGJE TT-DESIGN EN VAN ALUMINIUM

                          ​De Audi Quattro Spyder landde in 1991 als donderslag bij heldere hemel op de beursvloer van de IAA. Daar liet hij als productierijp studiemodel met speels gemak de orderboeken volstromen. Logisch: de middenmotor-sportwagen was niet alleen bloedmooi en razendsnel, maar zou ook beduidend goedkoper worden dan de Porsche 911.


                          De promotionele film van de Audi Quattro Spyder die op de IAA werd getoond, eindigt met een voorbehoud (“Is het niet mooi dat er binnenkort misschien weer een auto is als deze?”), waarin naar verluidt honderden geïnteresseerden echter volstrekt begrijpelijk de aankondiging van de serieproductie hebben gelezen. Bij Audi hadden ze niets liever gewild.


                          De Audi Quattro Spyder had een uitneembaar dakdeel.

                          Maar helaas, de Quattro Spyder – wat een verwarrende naam is voor een coupé met een uitneembaar dakdeel – zou als Audi’s eerste middenmotor-sportwagen veel te duur worden om te produceren. Het model was weliswaar een plek toebedacht in het segment van de kostbare supersportwagens, maar dat betekende niet dat hij zichzelf straffeloos uit de markt mocht prijzen. Hoe dan ook, de topmannen van Audi gaven nog tijdens de IAA te kennen dat de Quattro Spyder, als deze in productie zou worden genomen, minder dan 100.000 mark zou gaan kosten. Dat maakte de auto helemaal onweerstaanbaar.

                          Om een beeld te geven: een Porsche 911 Carrera 4 kostte destijds ook minder dan een ton in marken en in Nederland iets meer dan 100.000 gulden, terwijl een Lotus Esprit en Ferrari 348 royaal meer dan anderhalve ton moesten opbrengen. Die laatste twee waren weliswaar veel krachtiger, maar niet automatisch veel sneller dan de Audi. En dat terwijl achter diens voorstoelen niet eens de 250 pk sterke motor uit de Audi V8 lag, maar de 2,8-liter V6 van de Audi 100, die 174 pk leverde. Dat lijkt wat magertjes om de territoriale wateren van de 911 mee te mogen bevissen, maar de Quattro Spyder zou er toch 250 km/h mee kunnen halen.


                          Een aluminium carrosserie en een middenmotor. Het eerste zouden we terug zien op de eerste A8, het tweede pas bij de Audi R8.

                          Hij had een geheim wapen: aluminium, het materiaal waaruit de koets was opgetrokken, net als bij de latere Audi A8. Het lijnenspel bleef deels behouden en kreeg bij de TT van 1995 op spectaculaire wijze gestalte. A propos TT: die naam bracht de gelijknamige, sportieve modellen van Audi’s vroegere concerngenoot NSU in herinnering. Omdat de NSU TT’s gevoelsmatig altijd oranje waren, had Audi met zijn keuze voor fidji-orange voor de Quattro Spyder al de handen op elkaar gekregen van historisch onderlegde fans. Achteraf bezien staat de kleur zelfs symbool voor de situatie waarin de auto is terechtgekomen. Wanneer wachtende Duitse (en vele andere) automobilisten een oranje verkeerslicht zien opgloeien, is dat voor hen een teken om de eerste versnelling in te schakelen en, zo gauw de groene lamp brandt weg te rijden. In het geval van de Audi Quattro Spyder bleef het licht echter hardnekkig op oranje staan. Daaraan veranderde zelfs het tweede prototype niets. En dat was nog wel… groen.




                          Audi maakte vanbinnen niet zo veel werk van de Quattro Spyder.





                          p5ayrq9bk2zy_800.jpg

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Wow, zonde dat dit er nooit gekomen is, een R8 voorvader
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Audi A6 Avant 2.0 TDI Multitronic – 2013 – 312.923 km - Klokje Rond

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • De Single Frame Grille is niet Audi’s idee

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Wow, zonde dat dit er nooit gekomen is, een R8 voorvader
                                  Tja, de familie Piech had innige banden met Porsche. Dit zou wsl stevige concurrentie zijn geweest dus . . . . . . .

                                  Comment


                                  • Audi A2 (1999-2005)














                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Toen de A2 1.4T uit kwam zou ik er één gaan kopen, maar dat ding koste zoveel, dat je daar ook een hele mooie 2de hands Audi van kon kopen, met veel meer ruimte en motor.
                                      There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment


                                      • De concept van de A2 (AI2) uit 1996:



                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Audi A3 8P 1.9 TDI (2007) - PREMIUM auch nach 15 Jahren?

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X