Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI Lovers V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi.jpg
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

    Comment


    • Wat een gedrocht.

      Comment


      • Comment


        • This first-ever Audi A8 D2 is a stunning W12!
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment





          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

            Comment


            • Sinds 2000


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

              Comment




              • de eu-versie

                Comment


                • Comment


                  • Audi A8 Coupé D2 (1997) - UNBEZAHLBAR! Dieses Coupé blieb ein EINZELSTÜCK - Ein Fehler von Audi?
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • AUDI V8 - 4.2 (1993)

                      ​​



                      ​​

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Niet vaak gezien deze.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Audi A2 1.2 TDI 3L - 2001 - 392.378 km - Klokje Rond
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            AUDI V8 - 4.2 (1993)

                            ​​



                            ​​


                            V8, quattro, Handbak. zet maar voor de deur.
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                            Comment


                            • Audi VAN.


                              Audi VAN.jpg
                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment


                              • PETER SCHREYER OVER ZIJN MEESTERWERK: DE AUDI TT

                                OOK TEKENAAR VAN VW NEW BEETLE

                                ​Een icoon blaast dit jaar 25 kaarsjes uit. Ter gelegenheid van het jubileum van de Audi TT geeft ontwerper Peter Schreyer tekst en uitleg over deze auto, die met zijn opvallende design een kwarteeuw geleden flink wat stof deed opwaaien.


                                Daar staat hij dan, bij ‘zijn’ auto. De ontwerper kijkt afwisselend naar voren en naar achteren, kijkt dan naar de wielen en zegt: “Waarom heeft hij zulke kleine wielen, zo reed hij toen niet rond!” Peter Schreyer wordt dit jaar 70, maar dat is hem niet aan te zien. Toen het model waar we het vandaag over hebben werd ‘geboren’, was hij hoofddesigner bij Audi en had hij net de Golf IV en de New Beetle vormgegeven en vervolgens dus de TT. In 1998 werd het opvallend ronde model met Golf IV-techniek aan de wereld voorgesteld. Met een lengte van 4,04 meter is het naar hedendaagse maatstaven een kleine auto en m
                                et 1,35 meter is hij maar liefst 15 centimeter lager dan de New Beetle. Maar wacht even, is het echt al 25 jaar geleden dat de TT aan de wereld werd voorgesteld? Ja, zo snel gaat de tijd soms. Vandaag brengen we een eerbetoon aan dit icoon en zetten we de meester en zijn meesterwerk samen in het zonnetje.



                                Dit specifieke exemplaar, in de kleur Brilliantrot (code LY3J), is een van de laatste TT’s van de eerste serie met de interne modelaanduiding 8N, die werd geproduceerd van 1998 tot 2006. Dit exemplaar is eigendom van Audi Tradition en rolde van de band in 2005. Hij heeft slechts 1.450 kilometer op de teller. Andere details: een 1,8-liter turbomotor met 180 pk, voorwielaandrijving en helaas maar één uitlaat en niet twee, zoals bij de Quattro. En dan die wielen: de 16-inch exemplaren zien er nu echt minuscuul uit, want de meeste TT’s stonden op 17 of 18 inch. En deze kleur zou de meester evenmin hebben gekozen: “Ik houd zelf van Nimbusgrau”, zegt hij. Die niet-metallic tint was de introductiekleur van de TT Roadster. “Na de presentatie belde modeontwerper Ralph Lauren mij op, want hij vond de kleur mooi”, zegt Schreyer met een grijns. Volkswagen-baas Martin Winterkorn had er iets heel anders over te zeggen toen hij de open TT in Tokio zag: “Wie heeft die kleur bedacht?” Hij was veel minder enthousiast.





                                Aanvankelijk alleen met de 1.8 20V Turbo, met 180 pk (Quattro optioneel) of 225 pk (standaard Quattro).

                                Audi TT hoog op verlanglijst: praktische sportwagen

                                Toen Peter Schreyer in 1994 de leiding kreeg over de designafdeling van Audi, stond de TT hoog op het verlanglijstje van het merk; ontwikkelingschef Hackenberg wilde een sportwagen die veel praktisch gebruiksgemak bood. In de nazomer werden in Californië de eerste schetsen en een 1:4-model gemaakt, waarbij Peter Schreyer en de Amerikaanse ontwerper Freeman Thomas een sleutelrol speelden. “Alles aan deze auto moest indrukwekkend zijn”, zegt Schreyer terugkijkend. Hij bedoelt niet alleen de carrosserie, maar ook het interieur. Neem bijvoorbeeld de knop voor de stoelverwarming. Die moet je indrukken, dan komt hij naar buiten toe en vervolgens kun je de stoelverwarming in de gewenste stand zetten. “Het is vergelijkbaar met een porseleinen lichtschakelaar, het voelt heel fijn aan.”



                                Of kijk naar de metalen klep die voor de radio zit wanneer je die niet gebruikt. Bij Audi wilden ze het interieur echt clean houden. Deze klep moest daarom alles bedekken, ook de zijkanten van de radio. Dat was uiteraard een prijzig verhaal. Voor het extra sterke tapijt gold hetzelfde; het is looptapijt zoals in een kostbare oldtimer en niet simpelweg velours zoals in andere auto’s.



                                Of neem de sierdelen op de ventilatieroosters, gemaakt van metaal en dus niet van kunststof die daarop lijkt. “Iedereen stond voor honderd procent achter het project. Zowel Hackenberg als bestuurslid Paefgen wilde het allemaal precies zo.” Bij Volkswagen moest Schreyer een paar maanden eerder harder werken om de heren directieleden te overtuigen. Hij vertelt over de presentatie van het prototype New Beetle in Volkswagens designcentrum, het Walhalla in Wolfsburg. De ontwerpers presenteerden hun 1:1-model en hingen er posters van Herbie achter. Die moesten ze alleen weer weghalen omdat die te veel invloed zouden hebben op het besluitvormingsproces, zo luidde het verhaal. In het centrum stonden vier ontwerpers en vier bestuursleden geduldig te wachten op wat er komen ging. Toen kwam Volkswagens hoogste baas Piëch binnen­lopen, vertelt Schreyer. “'Wie gaat deze auto kopen?', vroeg hij ons. De vier armen van de ontwerpers gingen omhoog, de vier armen van de directieleden bleven omlaag. Piëch keek om zich heen, stak vervolgens ook zijn arm op en zei: 'En ik! Ik zou deze Beetle ook kopen!'”



                                De TT was niet zo’n moeilijke bevalling, iedereen wilde hem hebben. Alhoewel: “Eigenlijk zijn het allebei behoorlijk geometrische auto’s, die New Beetle en de TT”, zegt Schreyer. “En eigenlijk werkten bijna dezelfde mensen aan deze projecten”, aldus de designer. Wel mocht er bij de TT veel meer aandacht worden besteed aan de details, zoals bij de twee ventilatieroosters in het midden van het dashboard. Schreyer laat wijzend door de voorruit zien hoe de bijbehorende ventilatiekanalen zich een weg banen van de middenconsole naar de voorruit. Aan de voorkant stroomt de lucht naar de inzittenden, aan de achterkant naar de voorruit, terwijl de kanalen uit één stuk bestaan.



                                TT zou eigenlijk A3 Coupé gaan heten


                                Of zie het designthema met de acht punten. Op de ventilatieroosters, op de tankdop, op de portierhendel aan de binnenzijde, op de bedieningsknoppen: overal zien we acht inkepingen. Bijna geen enkel onderdeel dat je kon zien was afkomstig uit andere modellen, behalve misschien de hendels aan de stuurkolom. En ook bijna de naam. “Oorspronkelijk was het plan om de auto de A3 Coupé te noemen”, zegt Schreyer. “Stel je voor!” Dat was echt geen optie voor de ontwerper. Zodoende bedacht hij op de terugweg van Wenen naar Ingolstadt tijdens een zakelijke trip de naam TT. Schreyer: “Ik heb altijd van dubbele letters in een autonaam gehouden, misschien omdat ik de Ferrari 512 BB zo mooi vind.” Terwijl hij in zijn huurauto reed, ging hij in gedachten door het alfabet. Achteraf kunnen we zeggen dat het een gelukstreffer was dat hij na de letter ‘A’ gewoon doorging en pas bij de ‘T’ stopte. “TT klonk goed en bovendien werd die typeaanduiding al een keer gebruikt voor een NSU”, zegt hij.



                                Voor de ontwerper was de TT een gelukstreffer. Ten eerste omdat er geen voorganger was, ten tweede omdat hij alle vrijheid kreeg en ten derde omdat hij alles uit de kast mocht halen. Slechts één keer, toen de TT al in de showroom stond, vroeg hij zich even af of hij het met het design misschien toch een beetje had overdreven. “Een vriend van me had een TT van iemand geleend toen hij me belde en vroeg hij hoe hij het raam kon openen.” De ontwerper moet glimlachen als hij dit verhaal vertelt. De ramen bedien je aan de bestuurderskant met twee kleine uitsparingen die zijn verwerkt in het metalen deel van het sluitmechanisme. Ook weer specifiek voor de TT ontworpen, dus geen massaproductie. Misschien is het door dit soort details dat de compacte, sportieve Audi een designicoon is geworden, waarvoor je ooit diep in de buidel zult moeten tasten. Zijn schepper weet dat allang. In zijn garage staan een TT en een New Beetle. Zijn eigen meesterwerken.



                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment



                                • Cameo


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                  Comment


                                  • Zo beïnvloedde de Mercedes A-Klasse het Audi A2-ontwerp
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment





                                    • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                      Comment


                                      • Audi Allroad Quattro 2.5 TDI C5 (2003)
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Audi 80 B3 SPORT EDITION (1991)



























                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X