Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers V2
Collapse
X
-
-
1973-1974 Porsche 911 Carrera 2.7 RS at Fuelfed Coffee and Classics in Winnetka, Illinois.
Porsche used the “Carrera” name on some of their cars to celebrate their success at the Carrera Panamericana races which took place on the Pan American highway in Mexico.
The race started in Ciudad Juarez at the border with the U.S. and ended all the way at the southern Mexican border with Guatemala in a town called Ciudad Cuauhtemoc.
This car features an air-cooled 2.7 liter engine developed 210 horsepower (150 kW) and many racing upgrades from the regular 911.
In its day, it was one of the greatest sports cars available. 1,580 of them were produced, 49 of which had a more powerful 300 horsepower (220 kW) 2.8 liter engine.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
911 TURBO BLIJFT LUCHTGEKOELD
RESTOMOD: PORSCHE CLASSIC MODERNISEERT 911 (993)
Porsche presenteert geen volledig nieuw model tijdens het Concours d'Elegance Pebble Beach, maar schuift wel een op bijzondere wijze aangepaste 911 Turbo van de 993-generatie naar voren.
Het is twintig jaar geleden dat de 911 (993) uit productie ging en Porsche grijpt dat aan om tijdens het Concours d'Elegance Pebble Beach een wel heel bijzonder exemplaar te tonen. De Golden Yellow Gespoten 911 Turbo (993) op deze foto's is een zogeheten restomod en dat houdt in dat er bij de restauratie van de auto ook moderne onderdelen zijn toegepast. De kleurstelling van de auto doet enigszins denken aan de Porsche 911 Turbo S Exclusive Series die Porsche vorig jaar presenteerde.
Achterin ligt weliswaar een 3,6-liter zescilinder boxermotor, maar het blok is volledig nieuw. Elk onderdeel is kakelvers en de machine levert geen 408 pk, zoals het origineel, maar zelfs 450 pk. De zescilinder boxermotor is gekoppeld aan een handgeschakelde transmissie. Vierwielaandrijving is uiteraard van de partij.
Het chassisnummer van deze opmerkelijke creatie volgt dat van de allerlaatste 993 Turbo op die in 1998 werd gebouwd. Op de zijkanten van de 911 plaatst Porsche de op de 911 Turbo (993) optionele luchtinlaten. De koets is op dezelfde manier tegen roest beschermd als moderne creaties uit Stuttgart.
Dit goudkleurige exemplaar mag helaas alleen op de circuits of op eigen terrein worden gebruikt. Typegoedkeuring heeft-ie dus niet. Op 27 september is de auto te zijn op Laguna Seca en exact een maand later gaat hij onder de hamer. De opbrengsten gaan naar de Ferry Porsche Foundation, een organisatie die zich inzet voor onderwijs voor kansarme jongeren.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
PORSCHE 911 (1963-1969)
Zeg Porsche en de meeste mensen denken onmiddellijk aan de 911. Al meer dan veertig jaar lang trouwens. Sinds in september 1963 het doek van het prototype van de auto is getrokken op de autosalon van Frankfurt, is de 911 waarschijnlijk het meest gewaardeerde model van de sportautobouwer uit Zuffenhaussen, Zuid-Duitsland. Eigenlijk had Porsche deze auto 901 willen noemen, maar toen Peugeot daar een stokje voor stak (zij hadden een ‘patent’ op de nul in het midden), werd het 911. Het ontwerp is van Ferdinand Alexander ‘Butzi’ Porsche, de oudste zoon van de baas Ferry Porsche. Hij had de neus van de 911 overigens al eerder aan een ander model toegekend, maar die auto haalde het productiestadium niet. De 911 gelukkig wel. De boxermotor van die auto ligt net als bij de 356 achterin en is nog altijd luchtgekoeld. Het is een teruggetunede versie van Porsches achtcilinder racemotor: hij moet het met twee cilinders minder doen. In september 1965 komt Porsche met een 911 Targa, een versie waarbij het dak als een paneel kan worden uitgenomen. De oorspronkelijke versie van de zescilinder heeft 1.991 cc en 130 pk, pas na 1967 verschijnen er versies met meer vermogen. Veel Porsche 356-klanten vinden de 911 overigens te duur. Reden voor de fabrikant om in 1965 met de 912 te komen: een versie met een 1.582 cc viercilinderversie van de boxermotor, goed voor 90 pk. In 1967 is de 911 trouwens ook leverbaar met Sportomatic halfautomaat, waarbij je niet hoefde te koppelen. Heel modern, maar het werkt niet altijd even goed en er worden dan ook niet gek veel 911’s met dit systeem afgeleverd.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
PORSCHE 911 (996) (1997-2004)
Een grote gebeurtenis in 1997 is de geboorte van de nieuwe Porsche 911 (type 996), die de klassieke 911 na 34 jaar met pensioen stuurt. Porsche-adepten willen maar één ding weten: is de nieuwe een echte 911?
Met zijn gladdere design en watergekoelde in plaats van luchtgekoelde boxermotor stelt de 996 op papier ietwat teleur. De scepsis verdwijnt echter al snel na de eerste gereden meters. Uit kostenoverwegingen deelt de 911 de nodige componenten met de kleinere Boxster, zoals voorwielophanging, besturing, remmen, portieren en koplampen. De 911 groeide aan alle kanten iets. De wielbasis nam met acht cm toe ten opzichte van de oude 911. De nieuwe 3,4-liter (3.387 cc) zescilinder boxermotor levert 300 pk en 350 Nm. Daarmee haalt de 911 280 km/h en is de sprint van 0 naar 100 in 5,2 seconden achter de rug.
In de navolgende jaren worden alle bekende 911-varianten, zoals cabrio, targa, Carrera 4 (met vierwielaandrijving), Turbo en GT weer leverbaar. Vanaf 2001 heeft de 911 een wat grotere en nog sterkere boxermotor onder de kap: uit 3.596 cc perst deze krachtbron 320 pk en 370 Nm. In 2004 lost de op vele punten verbeterde 997 de 996 af. Daarbij keren de typische ronde koplampen en de taillering van de carrosserie terug.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment