Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts









  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment




    • den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • PORSCHE 911 CARRERA RS 2.7 (1972-1973)

          Porsche presenteert in 1972 van haar 911 een nieuw topmodel: de snelle Carrera RS 2.7. Uiterlijk is de Carrera RS (waarbij RS staat voor Renn Sport) direct herkenbaar aan de opvallende ‘eendenstaart’ (die voor extra downforce moet zorgen bij hoge snelheden) en de wilde opschriften ‘Carrera’ op de flanken.
          Het plaatwerk is net als het glas dunner uitgevoerd, wat een flinke gewichtsbesparing oplevert. Ook is het isolatiemateriaal weggelaten en zijn de roestvrijstalen bumpers vervangen door kunststof exemplaren. Het belangrijkste aan de Carrera RS is uiteraard de tot 2,7 liter opgeboorde zescilinder boxermotor. Deze levert dankzij mechanische benzine-inspuiting van Bosch 210 pk. De luchtgekoelde boxer vertoont veel overeenkomsten met de motoren zoals Porsche die gebruikt in de racerij. De topsnelheid bedraagt 240 km/h en de acceleratie van 0 naar 100 km/h neemt maar 5,8 seconden in beslag. Er worden in 1972/1973 slechts 1.590 exemplaren gebouwd.



          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment














          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • zou deze nog in BE zijn ?

              Comment


              • Typ 64 -1939 alu body door Reutter
                1 van 3, enig exemplaar dat nog rest.
                Berlin-Rome rally deelnemer in ‘39

                Comment


                • PORSCHE 914 (1969-1975)

                  In september 1969 wordt de VW-Porsche 914 onthuld. De middenmotor sportwagen 914 is ontstaan uit het samenwerkingsverband tussen Volkswagen en Porsche en komt in twee uitvoeringen op de markt: als 914, met de 1.679 cc viercilinder boxer met injectie uit de VW 411 E (80 pk) en als 914/6, met 1.991 cc zescilinder boxer uit de Porsche 911 T (110 pk).
                  Volkswagen kan wel een image-booster gebruiken en bij Porsche is na het verscheiden van de viercilinder 912 een instapmodel meer dan welkom. Carrosseriebouwer Karmann verzorgt de gehele productie van de 914, maar voor de 914/6 wordt uitsluitend de carrosserie gebouwd en aan Porsche geleverd om daar verder te worden afgebouwd. De 914’s hebben een uitneembaar middenste dakdeel en een forse rolbeugel à la 911 Targa. De 914/6 heeft een completere uitrusting en is flink duurder dan de uitvoering met VW-motor. Door het middenmotor-concept is er voor een sportwagen veel bagageruimte voor- en achterin.
                  De 914/6 loopt 201 km/h en sprint van 0 naar 100 in 9,9 seconden (914: 177 km/h en 13 s). Door de hoge prijs wordt de 914/6 niet veel verkocht en eind 1972 wordt deze vervangen door een goedkopere uitvoering met tweeliter VW-motor. De 1,7-liter VW-motor wordt dan vervangen door een 1,8-liter krachtbron. In 1975 maakt de 914 plaats voor de 924, na 119.000 gebouwde exemplaren.









                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment










                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • PORSCHE 924 (1975-1987)


                      Om ook de minder in de slappe was zittende liefhebber van het sportwagenmerk te kunnen blijven bedienen, introduceert Porsche in 1975 de splinternieuwe 924 als opvolger van de VW-Porsche 914. De 924 zou oorspronkelijk als Audi op de markt worden gebracht, maar omdat Porsche na de oliecrisis vreest voor het voortbestaan van de ‘vuile’ en niet echt zuinige 911, besluit men de auto als echte Porsche te introduceren. Zo is de afzet van de firma – mocht het mis gaan met de 911 – nog enigszins gegarandeerd.
                      Het grootste verschil met de 914 vormen de voorin geplaatste motor en de wat gebruiksvriendelijker 2+2 configuratie, waar de 914 nog een rasechte tweezitter met middenmotor was. Voor de motor winkelde Porsche in de onderdelenschappen van het VW-Audi concern en kwam terug met de uit de Audi 100 en de grote VW Transporter LT bekende tweeliter viercilinder. Na montage van een K-Jetronic inspuitsysteem levert de motor in de 924 125 pk. Dat vermogen wordt via een transaxle-constructie op de achterwielen overgebracht. Daarbij is – omwille van een gelijkmatige gewichtsverdeling van 50:50 – de transmissie met de achteras samengebouwd. Porsche heeft nog even voorwielaandrijving overwogen, maar dat leverde teveel onderstuur op en paste derhalve niet bij de sportieve karakteristiek van een Porsche.
                      Praktisch is de grote bagageruimte met een wijd openend glazen kofferdeksel, als het ware een derde deur. Ondanks alle inspanningen van Porsche werd de 924 nooit echt voor vol aangezien, ook de eind jaren zeventig / begin jaren tachtig geïntroduceerde 924 Turbo en de Carrera-versies konden het imago niet opvijzelen. Pas met de doorontwikkeling tot 944 verstomt de kritiek. Desondanks verkoopt de 924 heel redelijk en pas in 1987 stopt de productie.







                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment










                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • PORSCHE 944 (1982-1991)

                          Porsches instapper, de 924 die vanaf 1975 werd geleverd, heeft een Audi-motor onder de kap en wordt daardoor door sommige ‘liefhebbers’ wat neerbuigend behandeld. Evengoed was het wél een succes voor de firma. Daarom vindt men het bij Porsche dan ook spijtig dat er een einde komt aan de productie van de viercilinder, afkomstig uit de Audi 100. Het merk moet op zoek naar een nieuwe krachtbron. Die komt uiteindelijk uit onverwachte, eigen, hoek. Porsche gebruikt namelijk de V8 die in de 928 is gemonteerd, maar halveert hem waardoor er een viercilinder lijnmotor met een inhoud van 2,5-liter ontstaat. Hij levert 163 pk en brengt de auto tot een topsnelheid van 220 km/h. De 924 waarin hij komt, heet vanaf nu 944. Vanaf 1982 was is te koop.
                          Ook de carrosserie van de auto verandert flink. In basis is hij gelijk aan de 924 met zijn kenmerkende panoramische achterruit en de opklap-koplampen, maar de spatborden zijn stevig uitgebold. In 1985 wordt de 944 gemoderniseerd, met name op het gebied van het interieur en wielophanging en in datzelfde jaar wordt ook een Turbo-versie te koop aangeboden. Met een Turbo levert de halve V8 217 pk. Weer twee jaar later, in 1987, verscheen de ‘Super’-versie, beter bekend als de 944S. De belangrijkste modificatie zit hem in de cilinderkop die nu ruimte bood aan zestien kleppen. Daarnaast heeft de klant keuze uit een uitgebreider optiepakket. Airbags en ABS bijvoorbeeld. De 944 Turbo S van 1988 heeft én zestien kleppen én een turbo plus de nodige modificaties aan wielophanging en remmen, al met al is de motor nu goed voor 247 pk.
                          Als in 1989 de cilinderinhoud nog eens wordt vergroot naar 2,7 liter en weer een jaar later naar 3,0 liter heette de auto 944 S2 (vanaf 1991). Deze is trouwens voor het eerst ook leverbaar als cabriolet. De Turbo Cabriolet komt daar later nog bij. In 1992 wordt de 944 opgevolgd door de Porsche 968.











                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                            Comment








                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Porsche 911 T ( 1968 )




                                Porsche 912

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • PORSCHE 928 (1977-1995)

                                  Porsche bewandelt vanaf 1977 nieuwe wegen met de 928. In navolging van de 924 uit 1975 beschikt de 928 over het nieuwe sportwagenconcept met voorin geplaatste motor en een grote achterklep voor de bagageruimte. Eigenlijk is de 928 bedoeld om de 911 langzamerhand geheel te vervangen.
                                  Zo spartaans als de 911 is, zo luxueus is de 928. Gekozen is voor een V8-motor, die uit 4,5 liter cilinderinhoud 240 pk weet te persen. Daarmee is een top van 230 km/h mogelijk, net als een acceleratie van 0 naar 100 in slechts 6,8 seconden. Dankzij de transaxle-constructie (waarbij de versnellingsbak met differentieel en achteras is samengebouwd) is het wagengewicht met exact 50:50 ideaal verdeeld over voor- en achteras, wat voor perfecte handling zorgt.
                                  Imposant zijn ook de afmetingen van de 928: bij slechts 4,45 meter lengte is de Porsche ruim 1,83 meter breed en maar 1,31 meter hoog. De klapkoplampen verdwijnen niet geheel uit het zicht, maar liggen vlak in de carrosserie wanneer ze niet gebruikt worden. Portieren, spatborden en motorkap zijn van aluminium; de in de carrosserie opgenomen stootoppervlakken (traditionele bumpers ontbreken) bestaan uit vervormbare kunststof. Stuurwiel en instrumentarium zijn als één geheel te verstellen, zodat de bestuurder altijd alle klokken in het vizier houdt.
                                  In 1979 wordt de sterkere 928 S toegevoegd, met een iets grotere V8 van 300 pk. Uiterlijk is de auto te herkennen aan de front- en achterspoiler en de andere wielen. In 1986 komt de vierde serie van de 928 S, de S4 uit. Tevens worden uiterlijk en interieur licht aangepast. De inmiddels 5-liter 32-kleps V8 levert nu 316 pk. In 1992 verschijnt als opvolger van de 928 S4 de GTS, met een tot 5,4 liter opgeboorde V8, die 350 pk levert. De spoorbreedte neemt toe, waardoor bredere wielkasten noodzakelijk zijn. In 1995 worden de laatste 928’s gebouwd. In totaal zijn in 18 jaar 57.998 exemplaren van de 928 van de band gerold.











                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment


                                    • There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment


                                      • There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                        Comment


                                        • There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X