Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • mijn oprechte excuses, was wat hard met mijn woorden zo zwart/wit is't natuurlijk ook niet he, wou niet persoonlijk worden en uiteindelijk doet ieder wat hij wil, soep en heet enzo

    maar de achterwisser is gestart bij de porsche, natuurlijk hebben de recentere die niet meer nodig omdat de stroomlijn is verbeterd, maar ik vind het persoonlijk een knappe gimmick op een 911
    ik hoop dat ik u ook niet aanval als ik zeg dat een smalle basis op fuchsers knapper is als een brede turbo

    opinies zijn als assholes he, ieder heeft er 1

    edit met mijn maffiaglas en lelijke kinderen shot ik ook wel eens tegen zeer schenen, ik hoop dat ieder er het belachelijke van mijnentwege inziet
    Last edited by bobo; 25/09/2019, 21:04.

    Comment


    • Ik ben een aardige Porsche fan (naast Audi), ik zou het van ze leve niet nemen.

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

      Comment


      • ik wist niet van het artikel, wel van het feit, goegelde gewoon Porsche 911 rear wiper en stootte er toevallig op...ferm dat er een artikel aan gewijd is

        denk dat de 911 de enige auto is, waar je anno 2019 nog steeds optioneel de wisser kunt bestellen
        911 was lange tijd zowat de enige sportwagen geschikt als enige auto door zijn betrouwbaarheid en inzetbaarheid bij alle weer

        Comment


        • Mijn post was ludiek bedoeld en excuses zijn dan ook niet aan de orde!

          Ieder mag zijn mening hebben en ik ben daar zelf erg meegaand in. No harm done !!

          Maar die lelijke ruitewisser is bij mij al zo lang een 'zeer' dat ik gewoon efkes moest ventileren. Anders kwam er stoom uit mijn oren. LOL

          Ik heb er ooit eentje (een 964 C4) met ruitewisser gehad (een okkazie, kon toen nog geen nieuwe kopen) en altijd was dat een doorn in mijn oog.

          De ruitewisser achter is er bij Porsche echt alleen maar gekomen omdat de rijke mensen, die iets wilden dat altijd zo praktisch mogelijk is, er om vroegen.
          Het was min of meer een noodzakelijk kwaad, een afterthought als het ware. Het is geen Porsche DNA.

          Dat artikel waar je naar linkt veranderd dat niet. Met alle respect en vriendschap.

          En ja, ik waardeer een smalle evenzeer. Maar turbo en mezger (de laatste dan nog) zijn (nogmaals) voor mij het ultieme.

          Op de 996 en 997 geeft de brede min of meer het gevoel van de smalle bij een 964 en 911 SC/Carrera,
          De smalle versies van die nieuwere generaties hebben net te weing heup. Porsche heeft dat nu na zoveel jaren ook begrepen en de basis is terug perfect.
          Maar een normale 996 of 997 zou wat breder gemogen hebben. Allemaal IMO he

          Comment


          • Als daily net inzetbaar denk ik idd wel, maar bij alle weer... zijn toch enkele modellen die “widowmaker” worden genoemd, al zeker in regenweer
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Als daily net inzetbaar denk ik idd wel, maar bij alle weer... zijn toch enkele modellen die “widowmaker” worden genoemd, al zeker in regenweer
              Ja de 996 en 997 GT2(RS), maar das ook te hardcore en te kostelijk als daily.

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

              Comment


              • in die tijd was elke rwd een moordmachine bij regenweer in feite, order...mss met uitzondering van de Mercedes (die trouwens imo een trekhaak moet hebben om Mercedes te zijn) diesels met onafhankelijke achterwielophanging
                Last edited by bobo; 25/09/2019, 21:50.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Ja de 996 en 997 GT2(RS), maar das ook te hardcore en te kostelijk als daily.

                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                  Ja, en de turbo’s van alle generaties.

                  Last edited by order66; 25/09/2019, 22:12.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • De "gewone" 911'jes zijn al lang niet meer zo gevaarlijk om te rijden als de oudere generaties imo.

                    De 991 zet je de pdk gewoon in manuele modus, de rest in sport (sport plus kan/mag niet op circuit) en je kan daar mee stoempen de elektronica doet bij wijze van spreke al de rest. Ik ben zeker geen topchauffeur, maar ik kon daar serieuze tijden mee rijden op circuit, gewoon omdat de elektronica zo slim is als je die laat doen.

                    Zelfs bij de turbo is dit zo.

                    Geef mij maar een 997 GT3(RS), past beter bij mijn rijstijl. En in mijn ogen zijn deze nog perfect van grootte. De 991 vind ik te groot qua looks.



                    Allemaal imo natuurlijk, op sommige dingen ben ik nog van de oude stempel qua rijden
                    Last edited by kefkie; 26/09/2019, 10:28.
                    BMW X5 45e

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ik ga het niet uitleggen...lees en probeer het te verstaan, maar tis autogeschiedenis, die wisser

                      James Kraus Porsche and the rear window wiper are inexorably linked in the annals of automotive history. And for good reason. 


                      Mercedes heeft ook altijd iets gehad met wissers overigens, ik ga niet zeggen dat ik een boner krijg van mijn pantograafwisser, maar veel scheelt het niet

                      de achterwisser van een 928 is ook zo'n complex staal techniek... ik snap niet dat er geen enthousiasteling nog geen filmpje op YouTube heeft geplaatst

                      Kan goed zijn, maar toch wil ik het niet .

                      Ik heb een tijdje veel km's met eentje gereden en ik zag er het nut toch niet van in
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Niet alles op en aan een auto hoeft nuttig te zijn. Ik vind het wel cool die wisser achteraan, gewoon omdat het zo lelijk is.

                        Comment


                        • ...en hij ligt zo mooi in lijn van de ruit en de achterstijl bij de gewone carrera dat ie in feite nog geeneens opvalt, tenzij je de P zelf bezit natuurlijk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                            Mijn post was ludiek bedoeld en excuses zijn dan ook niet aan de orde!

                            Ieder mag zijn mening hebben en ik ben daar zelf erg meegaand in. No harm done !!

                            Maar die lelijke ruitewisser is bij mij al zo lang een 'zeer' dat ik gewoon efkes moest ventileren. Anders kwam er stoom uit mijn oren. LOL

                            Ik heb er ooit eentje (een 964 C4) met ruitewisser gehad (een okkazie, kon toen nog geen nieuwe kopen) en altijd was dat een doorn in mijn oog.

                            De ruitewisser achter is er bij Porsche echt alleen maar gekomen omdat de rijke mensen, die iets wilden dat altijd zo praktisch mogelijk is, er om vroegen.
                            Het was min of meer een noodzakelijk kwaad, een afterthought als het ware. Het is geen Porsche DNA.

                            Dat artikel waar je naar linkt veranderd dat niet. Met alle respect en vriendschap.

                            En ja, ik waardeer een smalle evenzeer. Maar turbo en mezger (de laatste dan nog) zijn (nogmaals) voor mij het ultieme.

                            Op de 996 en 997 geeft de brede min of meer het gevoel van de smalle bij een 964 en 911 SC/Carrera,
                            De smalle versies van die nieuwere generaties hebben net te weing heup. Porsche heeft dat nu na zoveel jaren ook begrepen en de basis is terug perfect.
                            Maar een normale 996 of 997 zou wat breder gemogen hebben. Allemaal IMO he
                            Lelijk? Aartslelijk zal je wel bedoelen zeker.

                            Comment


                            • Heel erg knap deze hierboven.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment





                              • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • 2 voor de prijs van 1

                                  goed getrokken !

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                    Ook een schoontje, maar daar zie ik me niet elke dag mee rijden. Een GT3 Touring kan nog net.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                                      Ook een schoontje, maar daar zie ik me niet elke dag mee rijden. Een GT3 Touring kan nog net.
                                      Daily is er wat over idd, voor mij deze dan. Ben namelijk een groene jongen.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X