Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers V2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• heel hedendaagse lijn nog

hehe alfa...sud...omdat ie niet in het rijke noorden milaan werd gebouwd maar in het armere zuiden, napels...nooit geweten maar o zo logisch
    Last edited by bobo; 02/06/2020, 07:43.

Comment

• gewoon een test voorlezen

mijn technisch auto-italiaans beetje bijgeschaafd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Altijd fan geweest van de 155!

Zeker in het bordeaux

Comment

• knappe jant ook, typisch alfa

Comment

• Volgens mij is dat toch ne rooien hoor MasterC
            Je bedoelt waarschijnlijk Prugna Metallic (dat Alfa-pruimenkleur)

Comment

• dubbelpost
              Last edited by konrad2; 02/06/2020, 20:52. Reden: forum doet raar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                Volgens mij is dat toch ne rooien hoor MasterC
                Je bedoelt waarschijnlijk Prugna Metallic (dat Alfa-pruimenkleur)
                Deze kleur bedoel ik

Comment

• Met de gordijntjes voor de achterruit vond ik hem destijds echt af

Altijd gehoopt een te hebben, en tegen dat ik oud genoeg was, is het direct een 156 geworden...

Comment

• knap model...en dat was toen ook weer geen kleine auto...als je dat in 2020 ziet...zo smal

Comment

• Ik heb ondertussen ook al een dik jaar en 32.000 km een intieme relatie met een Giulia 2.2 JTDm 8AT 180 RWD, naar volle tevredenheid. Ze is argento Silverstone (zilver dus) met zwart leder en alu inzet vanbinnen, heeft de "Ferrariflippers" (ik heb veel fantasie), panodak en rode remklauwen.
                      Ik had hiervoor een BMW F20 120d M-sport die de nodige problemen heeft gehad (ik vermoed dat ze dik spijt hadden van hun 4 jaar garantie ) en die ik ook rijdynamisch wat overroepen vond, de schokdempers en veren leken niets met elkaar te maken hebben, onvoorspelbaar onderstuur, geen aangenaam stuurgevoel. Desondanks toch veel lol mee gehad. Toen de 1 200.000 km had en dus al 150.000 km gaar was opzoek gegaan naar iets anders. Omdat ik door mijn 2 190's nog steeds een Benzmens ben met een paar C-klasses gaan rijden, wat me erg goed beviel maar het model begon wat te verouderen in 2019 vond ik en had al een tijd zin in "zo eens iets anders". Op de Jaguar XE was ik vanaf lancering verliefd op, maar de testrit sloeg tegen zowel qua rijden als afwerking. Nooit iets gehad met Alfa eigenlijk, ik vond die "passie" in die auto's zever, had het meer voor serieuze Duitsers en Zweden en zoals velen niet meteen een positief beeld van de kwaliteit. Enkel voor de 159 heb ik wel lang een boon gehad, vooral als 2.4 JTD met die vijfcilinder! Maar als de Giulia uitkwam was het wel raak, en hij was helemaal wat ik zocht qua type auto ; een comfortabele sportsedan met RWD en een deftige mazoutbrander. Meteen mee gaan testrijden al in 2016 en dat is me altijd bijgebleven, ik kon me zelfs 3 jaar later nog perfect herinneren hoe dat voelde op één of andere manier. Toch beslist nog wat door te rijden met de 1, omdat ik me er goed mee amuseerde, de fiscaliteit niet duidelijk was, ik de kwaliteit van Giulia wou afwachten en omdat een C toch ook wel m'n ding was. In 2019 was de garantie van de 1 op en was het zover. De nieuwe 3 was ondertussen ook uitgekomen en ondanks dat ik eigenlijk afgeknapt was op BMW mij toch laten overtuigen door een heeel goede verkoper om ermee te rijden Prachtige auto, heel comfy, mooiere materialen en verfijnder als de Giulia, moderner als de C, maar het voelde als een kleine 7 en reed erg steriel vond ik. Bovendien toch wel heel duur als je dat nieuw zou kopen naar mijn goesting.

Nog eens met een Giulia gaan rijden ter bevestiging en alles klopte, het lichte maar erg directe stuur, het Ferrarigevoel (met veel fantasie, maar dat heb ik) met die flippers, de goed afgestelde automaat (itt de XE), comfy ophanging, luidere maar brutere motor, het specialere gevoel,...

Uiteindelijk opzoek gegaan naar een Giulia naar m'n zin, pré EURO 6D (dus 180 pk), omdat de CO2 hiermee aanzienlijk gestegen was (nieuwe meetmethode) en er mooie deals waren op tweedehands of stock Giulia's. Helaas heb ik een heel moeilijke smaak en moest het dus een 180 pk diesel met panodak, 35W xenons in het zilver zijn wat bijna onvindbaar is.

Enkel in Duitsland stond er al lang zoeentje bij een Alfa-dealer met daginschrijving en 7 km op de teller, maar Duitsers willen dat niet dus met een heel schone korting.

Dat werd ze dus!

6.jpg

7.jpg

8.jpg
                      Ondertussen de ruitlijsten blinkend zwart laten wrappen en grijze Velocewielen gekocht, past beter bij het zilver met het panodak vond ik.

Het interieur is eenvoudig en nog geen ruimteschip, maar voelt speciaal aan met de ronde klokken en dat prachtig geïntrigeerde scherm. De materialen in het interieur lijken minder fijn dan de gemiddelde Duitse collega, maar het zit wel erg goed/soms beter in elkaar heb ik de indruk.

Infotainment is ongeveer vergelijkbaar met iDrive van 2012 en werkt prima. De motor heeft veel koppel (450 Nm) en dat is goed voelbaar, trekt van mooi onderin goed door tot boven en valt niet echt dood. Klinkt bij vollast wel een beetje als een tractor, maar dat betrekt je bij het rijden pakt

De 8-traps ZF is prima afgesteld, soms nog iets te veel op koppelomvormer maar doet altijd wat je wilt. Ook de eerste auto die ik rij waarin de sportstand ("D") niet vermoeiend is. De automaat schakelt sneller zonder hyperkinetisch te worden, de reacties op de flippers zijn dan DSG-achtig snel, de gasrespons verbetert, maar het stuur verandert niet voelbaar.

Wegligging is duidelijk beter als een F20 of F30, veel meer "composed", stabieler, betrouwbaarder en voorspelbaarder met veel minder neiging om met de voorwielen te beginnen pushen en veel controleerbaarder overstuur, het is echt een ballerina ons Giulia! Ondertussen duidelijk comfortabeler als de 1 en vrij zacht, maar ik voel wel graag de auto wat bewegen.

Verbruik is na 30.000 km 7,4l/100 km, maar ik doe veel stop & go en woon in een stad waar er altijd en overal file is, dan valt dat goed mee vind ik. Heel leuk dat er veel complimenten op komen van random strangers, al 2 oudere mensen gehad die komen vragen of ze er eens in mogen zitten

Andere Alfarijders wuiven, flashen of steken hun duim op, erg leuk dat dat bestaat met nieuwe auto's (met m'n Saab 900 had ik dat ook). Heel veel mensen gaan er ook vanuit dat hij in panne gaat vallen en over een jaar krokant is langs de andere kant

Nadelen zijn er ook : ik vind dat er te veel windgeruis is op de autostrade, te veel windgeruis van het panodak als het open staat (+70 km/h) en aan kleine prullen waarin ik als freak gevoelig aan ben merk je soms toch kleine verfijningsmissers ; de motorkap trilt soms licht als er veel wind staat bij hoge snelheden (dat is normaal meneer, licht materiaal en 2 sloten op de hoeken), de spiegelglazen durven wat vibreren (dat is normaal meneer) en het ESP/TC uitschakelen gaat niet zomaar, daar moet je wat creatief mee zijn

Tot hiertoe erg betrouwbaar gebleken en na de 190's de beste auto die ik al had.

Elke rit is feest en de verliefdheid blijft, echt een aanrader!

2.jpg

3.jpg
                      Samengevat : dikke aanrader als je geen dashboardknuffelaar of computerfreak bent. Ik ben niet speciaal een Alfaliefhebber en de Giulia wist en weet me nog steeds te overtuigen, zelfs los van het zalige rijgedrag en mooie poep, ook rationeel en technisch gezien is dit een topper!

Comment

• Eentje in slechte en eentje in prachtige conditie

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Jay heeft er natuurlijk ook mee gereden

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• 110 jaar Alfa vandaag

Het museum heropent ook, en stelt zijn verborgen voorraden open voor het publiek: https://www.media.fcaemea.com/be-nl/...orgen-schatten
                            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Comment

• There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Comment

• Die hoor ik zo graag praten over auto's. En geeft meestal z'n ongezouten mening.

Comment

• dat brits flegma is onnavolgbaar, maar zijn poulain van tyrell classic workshop, doet nog beter intussen

(de europarlementariers missen de tegendraadse britse collega's ook hoor, hun werkplek is een pak minder fun sinds)
                                      Last edited by bobo; 07/09/2020, 12:12.

Comment

•  
                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X