Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je moet op de foto gaan staan, rechtermuisknop klikken, dan "eigenschappen" en dan adres (URL) kopiëren en in je tekst plakken. Vervolgens voeg je [IMG] toe voor de link, en [/IMG] na de link.
Mooie 164 by the way welke motor lag erin?
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Je moet op de foto gaan staan, rechtermuisknop klikken, dan "eigenschappen" en dan adres (URL) kopiëren en in je tekst plakken. Vervolgens voeg je [IMG] toe voor de link, en [IMG/] na de link.
Mooie 164 by the way welke motor lag erin?
Bedankt , was toen een van de mooiste auto's op de markt , vind het trouwens nog steeds een klassieker
De 164 had Ik gekocht bij Cardoen voor een spotprijs (Toen rond het miljoen frankjes)
Was een import van Italië en was een 164 Quadrifoglio (2-wielaangedreven hier kon men toen enkel de 164 Q4 kopen)
Zelfde motor als de Q4 dus 3 Liter 6 Cylinder met 240 Paardjes. (Wat in de jaren tachtig erg veel was , nu lacht men daar eens mee)
Oeps, ik merk dat ik de instructie verkeerd heb gegeven, sorry! Het moest zijn: Vervolgens voeg je [IMG] toe voor de link, en [/IMG] na de link.
Zalige versie inderdaad! Ik heb een van zijn nazaten op stal staan (166 3.2), helaas staat die al een tweetal jaar stil met een electronicaprobleem. Maar komt wel in orde, ooit
Bedankt voor de info i.v.m. de foto's , ga zeker nog eens proberen .
Prachtauto's toch ! Pininfarina was toch een meester in het ontwerpen van auto's.
Je haalt inderdaad het zwakke punt aan. Electronica . Ik had Mijn 164 2 weken en de Airco werkte al niet meer. Na nog eens een week begaf de zetelverwarming. Na een tijdje kon Ik mijn zetels niet meer verstellen . Zo ging dat nog vier jaar verder , het ene na het andere tot de motor het helemaal begaf op 52.000 Kilometer !!! Jammer voor de die-hard Alfa fans maar Ik heb toen gezworen dat er nooit meer een Alfa op Mijn hof komt !
Dat was tot de nieuwe Giulia uit kwam met meer dan 500 PKtjes (Was weer verleidelijk). Wat een prachtige auto weer !!
Heb uiteindelijk dan toch besloten om voor de nieuwe A110 te gaan.
Momenteel nog louter ter interesse en niks concreets: waarop te letten - en welke motor te zoeken/vermijden - bij de Spider/GTV uit 1995 - 2003? (De zgn. 916 als ik mij niet vergis) (De tweede facelift uit 2003 met de 147-neus kan mij niet bekoren, daar heeft Alfa wat mij betreft de bal toch misgeslagen).
Ik ben sinds jaar en dag verliefd op dat model en denk eraan om een spaarpotje op poten te zetten. Sommige advertenties staan momenteel heel scherp geprijsd dus ik wil het allemaal een beetje in de gaten beginnen houden om eventueel te snel te kunnen toeslaan als alle puzzelstukken samenvallen.
Maar ik ken helaas te weinig van de Alfa motoren en gezien de soms kwalijke reputatie van AR spreek ik hier graag even de specialisten aan. Welke motorisatie is de meest betrouwbare? En aan de andere kant: als het op rijplezier aankomt, waar moet je dan voor kiezen? Kies je iets anders in een Spider dan in een GTV?
In principe zou een Spider mijn voorkeur wegdragen omdat een cabrio als vrijetijdswagen imo plezanter is. Anderzijds kan ik mij heel goed inbeelden dat een GTV - sowieso moet hij een schuifdakje hebben - vree plezant kan rijden. Wat het ook zou worden, de bedoeling zal zijn om die te soigneren en bij te houden.
Misschien nog een laatste vraag: welke Alfa garages of professionelen raden jullie aan? Regio Gent is ideaal maar voor een service die het verschil kan maken, wil ik gerust wel wat kilometers rijden.
Merci!
(Ik heb een tijd geleden een gelijkaardige vraag gesteld maar ik vind die helaas niet terug)
A short impression of the very well attended Spettacolo Sportivo Alfa Romeo 2018. Circuit of Zandvoort, August 25th - 26th. Een korte impressie van het zeer ...
Comment