Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV (1991)















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • met die america bumpers uiterlijk de knapste 75

      Comment


      • Alfa Romeo Giulia: 60 jaar filmlegende



























        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment






















        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • De eerste Alfa waar ik herinneringen aan heb.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Autoworld Expo: Alfa Romeo Storico

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • WAAROM DE ALFASUD ZULKE KLUNZIGE ACHTERKLEPSCHARNIEREN HAD

                MOOIE HATCHBACK MAAR KOFFERS MOESTEN PASSEN

                Bij zijn introductie in 1971 zijn vriend en vijand het erover eens: de Alfasud is een schitterende auto. Over een ander ding zijn ze het ook eens: hoe krijgt Alfa het in hemelsnaam voor elkaar om zo klunzig zulke zichtbare achterklepscharnieren te monteren?

                De geestelijk vader van de Alfasud is de Oostenrijker Rudolf Hruska. Hruska heeft een indrukwekkend track record, hij is onder andere lid van het team dat de baanbrekende Fiat 128 ontwikkelt. Eind jaren 60 krijgt Hruska de kans van zijn leven. Hij wordt gevraagd de leiding te nemen bij de ontwikkeling van een splinternieuwe auto, inclusief een nieuwe fabriek in het zuiden van Italië, voor Alfa Romeo.

                Alfasud voor het arme zuiden

                Het project, genaamd Alfa-Sud, is een idee van de Italiaanse staat, eigenaar van het merk, en moet voor economische groei zorgen in het arme zuiden. Hruska denkt niet lang na en om het project snel vlot te trekken draait hij lustig aan zijn oude Fiat-rolodex. De ene na de andere Fiat-ingenieur vertrekt naar Alfa. Tussen al die technici zit ook een jonge designer: Giorgetto Giugiaro. Hruska kent Giugiaro nog uit diens tijd bij Fiat en Bertone. Giugiaro is ondertussen voor zichzelf begonnen en Hruska bezorgt hem zijn allereerste opdracht: project Alfa-Sud.

                Kofferset past niet

                Hruska is extreem pünktlich. Hij werkt ieder detail van het project nauwkeurig uit en het is niet de bedoeling dat daarvan wordt afgeweken. In de opdracht aan Giugiaro staat de complete maatvoering van de Alfas-Sud tot op de millimeter nauwkeurig beschreven. Inclusief de kofferruimte: daar moet een flinke kofferset in passen, waarvan Hruska de maten exact voorschrijft. Giugiaro gaat aan de slag en tekent de beeldschone lijnen van de Alfasud zoals we die nu kennen. Maar Hruska keurt het ontwerp af. De kofferset past niet.

                Noodgreep

                Het scheelt maar een paar centimeter, maar er is geen discussie mogelijk: de koffers moeten en zullen erin. Er zit niets anders op dan een noodgreep te doen. Er komen andere achterklepscharnieren, zichtbaar aan de buitenkant van de auto. Ze maken de benodigde centimeters vrij, en Hruska kan zijn gang gaan met zijn koffers.

                In een interview, jaren later, herinnert Giugiaro zich het voorval nog altijd goed. “Ik let nog altijd op de koffersets als ik langs een winkel met reisbagage kom. Maar in de twintig jaar dat ik de wereld rondreis, heb ik nog nooit een set gezien die aan de eisen van Hruska voldeed …”
















                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Wist ik niet, mij nooit opgevallen dat scharnier. Een van mijn beste vrienden had nochtans destijds zo'n Alfasud.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Hier ook niet

                    Ook niet bij de mini of de g overigens…tijfsgebonden lijkt mij


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment





                    • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • Alfa Romeo Giulietta 1.4 T – 2010 – 320.587 km - Klokje Rond

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment



                        • Nieuws Alfa Romeo wil geen liefhebbersmerk meer zijn en mikt op een verstandig familie-imago

                          Ma. 11 jul 2022
                          Wil je iets treurigs zien? In 2001 verkocht Alfa Romeo wereldwijd ruim 200.000 auto's, vorig jaar nog maar 25.964. Van moederconcern Stellantis krijgt Alfa tien jaar de tijd om zich te bewijzen. Lukt dat niet? Dan is het klaar. En dus moet het imago van de Italiaanse fabrikant op de schop.

                          Engelse Alfa-kopers zijn mannen van middelbare leeftijd, vertelt Alfa Romeo UK-topman Damien Dally aan Autocar, maar om te groeien moeten ook gezinnen en vrouwen voor het Italiaanse merk kiezen. "Dat is een uitdaging voor Alfa Romeo, aangezien we worden gezien als een sportief merk." Dus moet het imago anders, vindt Dally, van een emotioneel merk naar een rationeel merk. Op het hoofdkantoor van Alfa Romeo in Turijn zijn ze er druk mee. Naar verluidt werkt een team van bijna vijftig experts aan de ommezwaai. Lees ook
                          Eerste review Alfa Romeo Tonale (2022) - de laatste echte Alfa?
                          Compacte Alfa Romeo-suv op basis van Peugeot 2008

                          Tot en met 2030 introduceert de fabrikant ieder jaar een nieuw model. Na de Tonale in 2022 is dat de 'Brennero' in 2023, een compacte suv op Peugeot 2008- en Opel Mokka-basis. Er komt dus ook een elektrische variant van, met 136 pk en een actieradius van maximaal 345 kilometer. Na volgend jaar krijgen we de nieuwe Giulia zien (Alfa houdt vast aan grote sedans), de opvolger van de Stelvio, een nóg grotere suv dan dat en mogelijk een compact modelletje in Mito-formaat. Aan sportauto's gaat Alfa Romeo voorlopig niet beginnen. Die zijn te niche, zegt Dally.


                          Zijn we nu 1 april of wat is dit?
                          Is dit niet 1 van de vele verkeerde beslissingen?

                          Comment


                          • Benieuwd of het allemaal zo simpel gaat zijn.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door frankzagato Bekijk Berichten


                              Zijn we nu 1 april of wat is dit?
                              Is dit niet 1 van de vele verkeerde beslissingen?
                              Zullen zien, laat ons hopen... Een verkeerde beslissing was al om in de Giulia geen kleine motoren te steken...
                              Gewoon een diesel met 130pk, of benzine met 150pk, en er waren er al veel meer verkocht... Instapper met 200pk doet BMW ook niet he...

                              Comment


                              • Dat is de doodsteek dan. Zeg nu eerlijk, welke familie koopt een Alfa? Meeste mensen zitten nog altijd met 'Italiaanse bucht' in hun hoofd, enkel de liefhebbers van Alfa kopen een Alfa.
                                Nuja, de alfa liefhebbers gaan zoiso al minder geneigd zijn denk ik om een Alfa te kopen, is dan ook geen alfa meer onderhuids.

                                Merkte dat destijds goed als ik bij Opel werkte en de 1e modellen onder PSA kwamen, de echte Opel fans koopte specifiek andere modellen om geen 'peugeot brol' te hebben maar nen echte opel.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                Comment


                                • deze dan maar



                                  je zag ze haast nooit, ik was nog erg klein en in die ogen was het de coolste kar ter wereld

                                  Comment




                                  • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                    .

                                    Merkte dat destijds goed als ik bij Opel werkte en de 1e modellen onder PSA kwamen, de echte Opel fans koopte specifiek andere modellen om geen 'peugeot brol' te hebben maar nen echte opel.
                                    Opel was de laatste decennia onder General Schroters (geen typo) totaal gedegenereerd.

                                    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

                                    Comment


                                    • DE ALFA ROMEO 90 HAD EEN DRAAGBAAR DASHBOARDKASTJE

                                      OUD MODEL IN NIEUW JASJE HAD BIJZONDER DETAIL

                                      De Alfa Romeo 90 had een zeer opvallend interieurdetail. Hij had een uitneembaar dashboardkastje. Daarmee moest de toen net ontstane yup verleid worden Alfa's nieuwe topmodel te kopen.

                                      Ik zie er weinig nut in om de inhoud van mijn dashboardkastje met me mee te slepen. Ik bedoel: hoe vaak heeft een mens op een dag een ijskrabber of een parkeerschijf nodig, dus waarom zou je een draagbaar dashboardkastje moeten willen?

                                      Het zoveelste hoofdpijndossier

                                      Grugliasco, zomer 1978. Zuchtend bladert Marcello Gandini door het geheime dossier Progretto 162. Het is de opdracht voor het nieuwe topmodel van Alfa Romeo. Iets waar een designer blij van zou moeten worden, maar voor Marcello is het meer een hoofdpijndossier. Het probleem is de – zoveelste – crisis bij Alfa. Er is geen rooie cent; op het plaatwerk na moet de nieuwe Alfa gebaseerd zijn op de Alfetta. Alfa Romeo had zijn laatste lires bij elkaar gesprokkeld en ze overgemaakt naar de bankrekening van zijn baas Bertone, met de mededeling: ‘Succes ermee’. Er zit voor Marcello niets anders op dan de trukendoos maximaal opentrekken en de ouwe Alfetta aan zijn haren het nieuwe decennium in te sleuren.

                                      Yups hollen van meeting naar meeting

                                      Turijn, najaar 1984. Opgewonden zakenmannen hollen met hun attachékoffertjes van meeting naar meeting. De yup is geboren en daarmee een complete lifestyle van Armani-pakken, aandelenportefeuilles en geld. Veel geld. Wie dat niet heeft, doet alsof. Fake it till you make it.

                                      Een paar kilometer verderop presenteert Alfa Romeo zijn nieuwe topmodel: de 90. Gandini heeft de Alfetta in een knap maatpak gehesen: de vierkante 90 is helemaal bij de tijd. Maar de plek waar het echt gebeurt, is het interieur. De raambediening zit in het dak. De handrem komt rechtstreeks uit een vliegtuig. Het dashboard bestaat uit een rijtje leds − volledig onleesbaar, maar het ziet er goed uit en daar gaat het om. Het belangrijkste onderdeel van de Alfa 90 zit echter voor de neus van de passagier: een uitneembaar attachékoffertje, dat precies in een uitsparing in het dashboard past. Het is niet zomaar een koffertje, maar een exemplaar van Valextra, een peperduur merk waar Grace Kelly en Gianni Agnelli de deur platlopen. Het is een prijzige optie, zelfs op de duurste 90 is het niet standaard. Wie het niet bestelt, zit tegen een enorme krater in zijn dashboard aan te kijken.

                                      De Alfa 90 is een 12 jaar oude auto in een kek nieuw jasje. Niets meer. Maar wie denkt daar nog aan als je tijdens de vrimibo met een sierlijke zwaai je Alfa Romeo-by-Valextra koffertje op de bar mikt? Fake it till you make it!












                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Jawadde..
                                        250000€ voor een Alfa Romeo Giulia GTA M.

                                        Collectors item?

                                        Bavaria Motors in Harelbeke, België, staat klaar om klanten te helpen bij het vinden van hun ideale auto. Met een toegewijde aanpak om de perfecte wagen voor elke klant te vinden, bieden we een gevarieerd assortiment luxe- en sportwagens. Ontdek onze selectie en vind de auto die voldoet aan uw wensen en behoeften.


                                        Comment


                                        • edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X