Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TUCKER Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ze zijn gewoon genekt, je kan je maar gewoon de vraag stellen waarom er net in de boeken werd gekeken bij een bedrijf dat de wereld ging veranderen, hun technologie is nu een miljardenbusiness

Een stok om te slaan vinden ze altijd...net als bij het onderwerp van deze draad

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Zo simpel is het niet denk ik, in principe zouden die gewoon zijn opgekocht door een grotere speler. Het feit dat dat niet gebeurd is geeft toch aan dat er echt iets verkeerd zat. Het is zelden een gemakkelijke weg voor een grote speler om een kleine interessante te laten falen om dan uit de restanten interessante stukken weg te halen. Gewoon kopen en integreren heeft veel minder risico's, tenzij er iets toxisch zit in het bedrijf dat je wil kopen. Meestal probeert men die dan weg te snijden, kijk maar naar de banken die eerst ontdaan werden van de slechte stukken.

Ik weet dat complottheorieën leuk zijn, maar de realiteit is vaak een pak saaier. Die Tucker zal niet op alle vlakken een topper zijn geweest denk ik dan
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Tucker was een Amerikaanse autofabrikant, die actief was in de late jaren veertig. Er werd slechts één model gebouwd, de Tucker Sedan 48, en daarvan slechts 51 exemplaren. De auto wordt ook wel "Tucker Torpedo" genoemd.

Preston Tucker was bouwer van raceauto's en autoverkoper toen hij het plan kreeg een revolutionaire nieuwe auto te ontwikkelen. Het moest een familieauto worden met achterin geplaatste motor, waarmee meer ruimte in het interieur ontstond. In de Verenigde Staten was dat alleen al een revolutie, tot dan toe waren daar geen auto's met achterin geplaatste motor gebouwd. Voor de Tucker 48 was de Maikäfer van Jozef Ganz de eerste met dit concept.

Daarnaast waren er vergaande ideeën over veiligheid: zo zou de voorruit bij een aanrijding naar buiten schieten, de auto zou worden voorzien van een met de stuurrichting meedraaiende middenvoorlamp, en dashboard en stuur zouden met zachte materialen worden bekleed.

Het project had te lijden onder vertragingen in het ontwerp en de bouw, en van de concessies die Tucker moest doen om toch de productie op gang te krijgen. Dit effect werd versterkt door de media, waardoor Tucker ook problemen kreeg met het verkrijgen van de financiën. Preston Tucker werd zelfs aangeklaagd wegens fraude, maar werd in een rechtszaak vrijgesproken. Tussentijds werden de 51 Tucker 48s door loyale werknemers afgebouwd, nadat 1600 arbeiders wegens de moeilijke financiën waren ontslagen.

Verder dan de 51 gebouwde auto's is het nooit gekomen. De meeste van deze auto's bestaan nog, en zijn in handen van verzamelaars en musea.
        Last edited by The Pretender; 16/06/2021, 13:08.
        There are Pretenders among us.....
        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Die wagen en het verhaal is al in elk auto programma op Discovery gepasseerd.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

En met rede, een heel leuk verhaal.

De film met Jeff Bridges vind ik ook zalig.

Comment

The Only Tucker 48 Convertible Prototype On Earth Is A $2.5 Million Piece Of Automotive History.

There are Pretenders among us.....
              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Working...
              X