Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN lovers V2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VOLKSWAGEN lovers V2

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Die zijn cool int geel, een ex-collega van mij heeft de coupe versie in dat kleur.

Comment

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Golf II GTI G60

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Die prijs is toch absurd, of ben ik verkeerd:

Volkswagen Jetta ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

2012 Opel Astra ST Ecoflex
                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

VAN 411 NAAR 412

VOLKSWAGEN TYPE 4

Wie denkt aan luchtgekoelde Volkswagens komt al snel bij de Kever en de beroemde T1- en T2-bussen uit, maar er waren meer auto's met een koelvloeistofloze krachtbron achter de achteras. Vanaf 1968 voerden de Wolfsburgers bijvoorbeeld de Type 4, een relatief groot model. Deze Passat-voorloper kreeg in 1972 een niet te missen facelift.

De verzamelnaam voor de auto's in dit verhaal is 'Type 4', waarmee meteen duidelijk is waar dit model thuishoort in de Volkswagen-chronologie. De Kever is de Type 1, de bus de Type 2, de Type 3 is een liftback of sedan die vanaf 1961 boven de Kever werd gepositioneerd en deze Type 4 een groter model dat qua concept enige overeenkomsten vertoont met die Type 3. In zijn eerste verschijningsvorm heette de auto 411 en dat type verscheen als 'sedan' met een schuine liftback-kont en als stationwagon. Opmerkelijk genoeg moest die laatste het altijd met twee (of drie, zo je wilt) deuren doen, terwijl de sedan wel met achterdeuren verkrijgbaar was.

In alle gevallen was de indeling van de auto natuurlijk wel wat opmerkelijk. De plaatsing van de motor resulteerde nu eenmaal onherroepelijk in een hoge tildrempel en dito laadvloer, al had Volkswagen het zo plat mogelijk maken van zijn luchtgekoelde viercilinders inmiddels aardig onder de knie. Ter compensatie was er in de neus nog een fors tweede laadruim aanwezig. De motoren zelf werden groter en krachtiger dan de welbekende Kever-blokjes, maar qua concept was de Type 4 eind jaren 60 eigenlijk al wat achterhaald. De Europese en Japanse concurrentiebood immers vrijwel zonder uitzondering auto's met de motor voorin aan en dat leverde zowel op het gebied van rijgedrag als praktische inzetbaarheid de nodige voordelen op.

In 1972 vond Volkswagen het tijd voor een grondige update. De oorspronkelijke (uiteraard grille-loze) neus met hooggeplaatste koplampunits maakte daarbij plaats voor een front waarbij de koplampen juist opmerkelijk laag in de neus zijn gemonteerd. De nieuwe halogeenunits werden bovendien gevat in een opvallend scherp gelijnd zilverkleurig frame, waarmee de Type 4 een heel andere uitstraling kreeg. Zelfs de naam van de auto werd aangepast: 411 werd 412.

Comment

Comment

Comment

Comment

There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

volkswagen scirocco gt (1982)

Comment

Heb die in een nieuwsbrief zijn passeren.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Comment

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Comment

Comment

Working...
                                        X