Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN lovers V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen Scirocco GTX (1985)





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • VW Passat I















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • MET EERSTE POLO LIET VOLKSWAGEN KOPER OP HOUTJE BIJTEN

        KARIGE INSTAPPER

        Door de komst van de gefacelifte Volkswagen Polo doken we in de geschiedenis van het model dat in 1975 het levenslicht zag. Het was een goed besluit van Volkswagen om de Audi 50 te adopteren en de Polo als nieuw instapmodel onder de Golf te voeren. Alleen liet het de kopers aanvankelijk wel onbeschaamd op een houtje bijten. Want wat was de eerste VW Polo kaal!

        In Autotest 1976, het oudste uit de reeks jaarboeken waarin de in 1975 geïntroduceerde VW Polo voorkomt, staat aan het einde van elke technische tabel een reeks getallen waarmee de standaarduitrusting wordt weergegeven; de lezers kunnen aan de hand daarvan in een separate tabel met 50 items opzoeken wat er zoal op en aan de beschreven auto’s zit. Ter indicatie: bij de Golf GTI zijn dat 22 voorzieningen, terwijl even verderop, bij de luxueuze Volvo 264 DL, van 28 zaken melding wordt gemaakt. Bij de basisversie van de Polo zijn het er welgeteld zes.

        De kopers moesten het doen met een choke-waarschuwingslicht, verstelbare rugleuningen, stuurslot, alarmverlichting, een neerklapbare achterbank en stoffen bekleding. Meer niet. Nu is het best te billijken dat de kleine VW niet was uitgerust met nummer 46 (met vinyl bekleed dak) of 50 (airconditioning), terwijl de absentie van een toerenteller of een radio evenmin een schande was. Maar dat VW zelfs had bespaard op een toch niet geheel onbelangrijk onderdeel als een benzinemeter, was de testers zelfs in 1975 te gortig. En wat te denken van ruitenwissers die na het uitschakelen niet terugvallen in de nulstand, of een achteruitkijkspiegel zonder anti-verblindingsstand? De achterklep had niet eens een gasdemper om hem omhoog te houden, iets waarvoor je naar de bijna 900 gulden duurdere Polo L moest uitwijken. Dan kreeg je er bovendien pas ruitenwissers met twee snelheden, tapijt en ‘luxe binnenbekleding met geluid­dempend materiaal’ bij.

        Kennelijk moest het verschil met de even grote, maar flink duurdere Audi 50 LS groot genoeg zijn. Ook was er een van 1.093 naar 895 cc verkleinde motor, die zich trouwens wel prima van zijn taak wist te kwijten. Het was een vlijtig machientje, gekoppeld aan een fijne vierbak, die samen met het eenvoudige, maar voortreffelijk afgestemde onderstel opmer­kelijk veel rijplezier opleverde. Niettemin was het prijsverschil met de ruimere Golf zo klein, dat de balans naar dat grotere model doorsloeg, zo betoogde de redactie. “Tenzij u écht een spaar-auto wilt, dan is er geen bezwaar tegen de Polo.”







        De Polo op deze foto heeft wél een benzinemeter.

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Scirocco 1









          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Comment



            • ferm hok en zonder lelijke kindjes glas

              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • Comment


                • Comment


                  • Comment


                    • Na jaren 2 foto's gevonden van de Scirocco MK1 die ik had toen ik 19 jaar oud was ondertussen bijna 33 jaar geleden. Wat reed ik daar graag mee in de zalige recaro zetels. Niet veel was nog origineel keiharde billstein vering, recaro's, opgepepte motor voor toen die tijd uitbouwkit rondom en ATS velgen en natuurlijk dikke luide uitlaat.

                      Comment


                      • Nostalgie! Prachtige Scirocco, voor mij nog altijd de mooiste Ik heb de foto's wat vergroot



                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Die ATS velgen waren wel the shit toen... zeker op een golf GTI.

                          Maar hadden die normaal ook geen zwarte stukken erin?

                          Comment


                          • Bestaat inderdaad ook https://www.ckcwheels.com/wheel-ats-cup-4-holes

                            Comment


                            • Prachtig exemplaar nog, GT




                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment


                              • VW Kever ADAC - klein (Schuco 1:66) en groot (1:1)


                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Accudegradatie - Volkswagen e-Golf – 2017 – 195.910 km

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • VW Vento ( 1992-1998 )



















                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • VW Golf II 1.3 (1987)










                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • 50 jaar geleden: De VW Kever wordt wereldkampioen

                                        Nummer 15.007.034 heeft het Ford Model T ingehaald

                                        21.529.464 exemplaren. Zoveel VW- kevers rolden van de lopende band voordat de productie in 2003 eindigde. Daarmee is de Type 1 de meest gebouwde auto ter wereld, die optisch nauwelijks is veranderd. Precies 50 jaar geleden, op 17 februari 1972, troefde de Kever de Ford Model T af en werd hij gekroond tot wereldkampioen.

                                        Op die dag reed de 15.007.034 in hal 12 van de fabriek in Wolfsburg geproduceerde Kevers van de lopende band, waarmee het productierecord van de door Ford Motor Company gebouwde Model T werd verbroken. Om deze mijlpaal in de geschiedenis van Volkswagen te herdenken, presenteert Autostadt nu beide voertuigen op de Piazza.




















                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Prachtstaat en zie je ook ni meer vaak




                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X