Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLKSWAGEN lovers V2
Collapse
X
-
VOLKSWAGEN GROUP SCHRAPT 60 PROCENT MODELLEN, FOCUS OP PREMIUM
KWALITEIT (EN HOGERE WINSTMARGES) BOVEN KWANTITEIT
Onder leiding van voormalig topman Martin Winterkorn streefde de Volkswagen Group jarenlang naar een zo groot mogelijk marktaandeel. Het concern laat die strategie nu varen. De aandacht verschuift naar premium modellen met hogere winstmarges. Dat heeft gevolgen voor het enorme modellenaanbod van de merken van de Volkswagen Groep, dat slinkt namelijk met zo'n 60 procent.
Jarenlang had de Volkswagen Group het streven om de grootste autobouwer te zijn, een streven dat de in de nasleep van Dieselgate opgestapte CEO Martin Winterkorn hoog op de prioriteitenlijst had staan. De Volkswagen Group vliegt de boel nu anders aan, zo blijkt uit berichtgeving van de Financial Times dat gesproken heeft met Arno Antlitz, CFO van het concern.
Volgens Antlitz is groei in absolute aantallen niet het voornaamste doel van de Volkswagen Group, "We richten ons meer op kwaliteit en hogere winstmarges in plaats van op volume en marktaandeel," aldus de CFO. Dat heeft ook gevolgen voor de modellen die de Volkswagen Group aanbiedt. Het aantal verschillende modellen dat de merken in Europa verkopen moet de komende acht jaar met zo'n 60 procent worden teruggedrongen. Let wel, het gaat hier specifiek om auto's met benzine- en dieselmotoren. Volkswagen heeft zich als doel gesteld om vanaf 2033-2035 in Europa alleen nog elektrische auto's te verkopen. Een groot deel van de te schrappen modellen zou door de uiteindelijke overstap naar EV's in Europa waarschijnlijk toch worden geschrapt.
De uitspraken van Antlitz zijn opvallend, maar komen niet helemaal uit de lucht vallen. Mercedes-Benz verkocht vorig jaar 5 procent minder auto's dan in 2020, maar wist toch meer winst te maken. Het merk focuste zich naar eigen zeggen meer op zijn meer winstgevende modellen. Binnen de Volkswagen Group zitten de grotere winstmarges onder meer op de modellen van Audi en Porsche.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Volkswagen moet zijn naam dringend veranderen want van het oorspronkelijk idee blijft niet veel meer over
Ze willen ook premium zijn, het gewone volk kan de pot op
Leve DaciaEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Nog een echte 'wagen van het volk' uit de tijd dat het ze daar nog niet naar het hoofd gestegen was en het plots allemaal 'premijoem' moest zijn
Volkswagen Beetle Typ1 (1953)
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDie zeteltjes.... zijdelingse steun anyone? ;-)Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtentoen hadden de mensen dat nog niet nodig. ze zaten ni heel den dag stil achter hun bureau, dus die hadden nog wat rugspieren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Maar het is wel zo, de safety is de voorbije 40 jaar drastisch verbeterd en maar goed ookEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Ik moet dat heel vaak denken, als ik nog's in een auto van die periode zit... een wonder dat we nog met zoveel overgebleven zijn.
Al heb ik in mijn tijd ook wel heel wat vrienden en kennissen verloren in ongevallen destijds.
Zelf met mijn ouders ook ooit een zwaar accident gehad in een Opel Olympia. ... reden amper 60 schat ik, maar ik ben wel vanop de achterbank op het dasboard vooraan terecht gekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk moet dat heel vaak denken, als ik nog's in een auto van die periode zit... een wonder dat we nog met zoveel overgebleven zijn.
Al heb ik in mijn tijd ook wel heel wat vrienden en kennissen verloren in ongevallen destijds.
Zelf met mijn ouders ook ooit een zwaar accident gehad in een Opel Olympia. ... reden amper 60 schat ik, maar ik ben wel vanop de achterbank op het dasboard vooraan terecht gekomen.
Ik heb begin jaren tachtig 4 vrienden in 3 jaar verloren waarvan 2 door hun eigen fout (overdreven snelheid tegen een boom) en 2 door zot en zat rijgedrag van anderenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenHerkenbare verhalen... en mezelf zeker ook ooit schuldig gemaakt aan gek rijgedrag.
Het waren andere tijden hé?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment