Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
VOLKSWAGEN GROUP VERDUBBELT NETTOWINST ONDANKS LAGERE VERKOOPCIJFERS
BENTLEY EN PORSCHE GROTE WINSTPAKKERS
De Volkswagen Group spekte de kas in het eerste kwartaal goed ondanks de gestegen prijzen van grondstoffen zoals metalen. Een mechanisme om prijswijzigingen mee af te dekken leverde €3,5 miljard op. Verder verdiende het concern met name veel geld op Bentley en Porsche, bij de 'massamerken' daalde de omzet daarentegen.
In totaal leverde Volkswagen in het eerste kwartaal van 2022 met 1.012.100 auto's wereldwijd 25,6 procent minder auto's af dan in het eerste kwartaal van vorig jaar. De omzet daalde met €15 miljard tegenover €17,6 miljard een stuk minder hard in diezelfde periode. Onder meer door de goede winsten bij de luxemerken en een verdere verbetering van de kostenefficiëntie verdubbelde de nettowinst van Volkswagen van €3,4 miljard in het eerste kwartaal van 2021 naar €6,7 miljard in de eerste drie maanden van dit jaar.
Bij de merken Volkswagen, Seat en Skoda vielen behoorlijke klappen. Daar daalde de omzet namelijk met €3 miljard. Wel ging de gemiddelde verkoopprijs voor auto's omhoog omdat de Volkswagen Group zich in een wereld van chiptekorten en andere logistieke problemen vooral richt op de duurdere en luxere modellen. Alleen bij Skoda daalde de winstmarge, maar dat kwam vooral omdat Skoda van alle merken binnen de groep de meeste klappen kreeg van de oorlog in Oekraïne. In een reactie op de invasie werden alle Russische activiteiten gestaakt.
De situatie in Oekraïne had ook gevolgen voor de levering van kabelbomen. Toeleverancier Leoni kon door de oorlog namelijk veel minder kabelbomen produceren, waardoor Volkswagen sommige Europese fabrieken enkele dagen stil moest leggen. Volkswagen hield de problemen binnen de perken omdat het concern wereldwijd produceert. Door die wereldwijde productie ontstonden ook in China geen grote problemen voor Volkswagen. Daar hebben veel fabrieken namelijk last van het 'zero covid'-beleid van de Chinese overheid, wat betekent dat de productie in veel gevallen gedwongen stil ligt.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment