Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLKSWAGEN lovers V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

    Qua afmeting speelt die toch wel in een andere league, vind ik.
    Beide configureerbaar nu en budgettair zitten ze in elk geval dicht bij elkaar.

    Ik wil ze eens in het echt naast elkaar bekijken, ik heb op foto alvast een probleem met de verhoudingen van de multivan, al kan dat deels door de two-tone komen.

    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Grootse plannen bij de wagen van het volk, als het nu ook nog prijzen voor het volk worden...

      VOLKSWAGEN-TOPMAN: “WE GAAN TESLA VOORBIJ IN 2025”

      NIET TE VROEG

      Volkswagen-CEO Herbert Diess denkt Tesla in of rond 2025 te kunnen inhalen als het gaat om verkoopcijfers. Daarmee zou Volkswagen de wereldmarktleider op EV-gebied worden.

      Diess deed de uitspraken tijdens het World Economic Forum in Davos, meldt nieuwsmedium CNBC. De Volkswagen-topman verwacht dat het afnemen van leveringsproblemen de komende maanden de nodige groei zal opleveren voor de EV-tak van ‘zijn’ merken. Diess: “Tesla is momenteel koploper als het gaat om EV’s en is waarschijnlijk ook de meest digitale autobouwer. Ze hebben wat voordelen, maar we mikken er nog steeds op om bij te blijven en Tesla in 2025 zelfs in te halen als het gaat om verkoopcijfers.”

      Het werd ook wel weer eens tijd dat we wat van Volkswagen gingen horen op dit vlak, want stiekem zou het EV-succes tot nu toe best weleens flink kunnen tegenvallen voor het management in Wolfsburg. In 2021 was de Tesla Model 3 bijvoorbeeld nog met grote afstand de populairste EV van Europa, waar een kleinere, goedkopere hatchback van een Duits merk – de ID3 – het toch eigenlijk wel beter zou moeten doen dan een vrij prijzige Amerikaanse sedan. Ook recenter bleek de Model 3 weer mateloos populair, ook in de ‘achtertuin’ van Volkswagen.

      Bron: Autoweek



      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment





      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment






        • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • Zeldzaam uiterlijk teken van less is (veel) more



            Gti met 2 koplampen…als't origineel is heeft ie airco


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • En op stalen velgen... heerlijke sleeper destijds

              Comment


              • ben in 1993 op huidig bedrijf begonnen, een (toen reeds ) oudere collega had toen een erg vroege 1984 rode gti waar hij nog lang mee is blijven doorbollen tot hij op de draad versleten was (letterlijk...de zetels uitgerafeld)...en zo roze uitgeslagen als wat , maar wat een karrekes bleven dat toch

                Comment


                • DE G40 WAS DE EERSTE SNELLE VOLKSWAGEN POLO

                  MET G-LADER BEGAF VW ZICH OP GLAD IJS

                  De Volkswagen Polo stond al een kleine tien jaar bekend als een der braafste borsten in autoland toen zijn makers hem voor de grap eens een blikje spinazie toedienden. De nieuwbakken Popeye wist zich nauwelijks raad met al die extra spierkracht. De G40 had een 113 pk sterke 1.3 met G-lader, een mechanische compressor die de kleine Volkswagen voor die tijd heel rap maakte.

                  De receptuur van de immens succesvolle Golf GTI was tamelijk eenvoudig: je knutselt een overmaatse motor in een alledaagse, voor de gelegenheid sportief aangeklede hatchback. Toen het aantal pk’s niet meer voldeed, adopteerde Volkswagen een complexe compressor met een spiraal­vormig huis, de G-lader, volgens Wiki een Franse uitvinding uit het begin van de vorige eeuw.

                  Kleine oplage eerste G40

                  Die lader introduceerde Wolfsburg in 1985 in de toen nog experimentele Polo G40. Dat model zou in Duitsland pas twee jaar later verschijnen en zelfs dan maar in een beperkte oplage van 500; de rest van Europa moest wachten tot de facelift van de Polo in de zomer van 1990.

                  Alternatief voor uitlaatgasturbo

                  Met de keuze voor de G-lader begaf Volkswagen zich op glad ijs. Geen enkel ander automerk gebruikte deze vinding, die als alternatief gold voor de uitlaatgasturbo, die het op zijn beurt na een hevige opleving (vooral bij Renault en Mitsubishi) begin jaren 80 bijna had moeten afleggen tegen de rap oprukkende multikleppentechniek, die andere methode om de cilindervulling te optimaliseren.

                  De eigenschappen van de G-lader verdedigden de keuze van Volkswagen met verve, want anders dan bij een uitlaatgasturbo bleef dit apparaat verschoond van het vermaledijde turbogat – die hinderlijke adempauze na een trap op het gas­pedaal, die in de pioniersjaren nog onlosmakelijk met het blaasinstrument was verbonden – terwijl de prestaties toch zeer hoog waren. De G-compressor werd via een riem aangedreven door de krukas en was daardoor altijd bij de les.

                  Vier seconden sneller dan gewone 1.3

                  Dat gaf de uit andere Polo’s bekende 1.3-motor op slag de helft meer vermogen én koppel, zodat het amper meer dan 800 kilo lichte coupeetje zich met speels gemak losmaakte van verblufte achtervolgers. Ter indicatie: een gewone Polo GT met 75 pk deed een kleine vier seconden langer over de sprint naar 100 km/h, de G40 deed die in 8,6 seconden. Althans, wanneer de G-40 piloot wist te voorkomen dat zijn auto met twee radeloos spinnende voorwielen op de plaats rust hield. En was de gang voorwaarts eenmaal behoedzaam ingezet, dan deed Popeye dat het eerste stuk schaatsend, bij gebrek aan grip van het 175 millimeter smalle rubber. En dat echt niet alleen op glad ijs!












                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment



                    • Heel schoon bus


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                        Heel schoon bus


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Was bijna vestas Van de windturbines. Alleen spijtig dat ze intussen failliet zijn.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • DIT IS DE VOLKSWAGEN PHAETON DIE NOOIT KWAM

                          IN DE KIEM GESMOORD

                          Volkswagen toonde zich van zijn minst bescheiden kant toen het in 2002 met de Phaeton op de proppen kwam. Een luxe topsegment sedan met forse motoren. Het bijzondere paradepaardje hield het na één generatie alweer voor gezien, maar nu toont Volkswagen voor het eerst de beoogde opvolger.

                          Je kunt veel zeggen over Ferdinand Piëch, maar de beste man liet zijn creatieve geest in ieder geval graag spreken. Onder Piëchs leiding zagen zeer bijzondere projecten het levenslicht, denk bijvoorbeeld aan de Volkswagen Passat W8 en de buitenissige Bugatti Veyron met zijn W16-motor. Ook de nu twintig jaar oude Volkswagen Phaeton was er zonder Piëch vrijwel zeker nooit geweest en wordt zelfs gezien als een 'kindje' van de in 2019 overleden voormalig topman.

                          Piëch wilde van Volkswagen een toplimousine zien die aan enkele haast krankzinnige eisen moest voldoen. Zo vond Piëch dat je met een buitentemperatuur van 50 graden Celsius zonder problemen de hele dag lang 300 km/h moest kunnen rijden, met in de auto een binnentemperatuur van 22 graden Celsius. Daarmee legde Piëch niet alleen de lat hoog voor de aandrijflijn, maar ook voor de bouwkwaliteit. Uiteindelijk zou echter zelfs van de machtigste Phaeton, met een 420 pf 450 pk sterke 6.0 W12 in de neus, de topsnelheid begrensd worden op 250 km/h. Wel slaagde Volkswagen erin om met de Phaeton een auto neer te zetten die qua rijervaring weinig tot niet onderdeed voor zijn Audi-neef A8. Het werd een buitengewoon complexe auto, die aan de ene kant heel goed was en aan de andere kant ook angstaanjagend voor je portemonnee. Als er iets aan de hand was met een Phaeton, dan wist je eigenlijk meteen dat reparatie een kostbare aangelegenheid zou worden.






                          Volkswagen Phaeton 1

                          De Phaeton is altijd een heel bijzonder buitenbeentje gebleven. Eentje waarvan ook nooit echt grote aantallen zijn verkocht, zelfs niet voor een topsegmentsedan. In Nederland kwamen er bijvoorbeeld slechts 360 op kenteken. Van de Audi A8 werden er hier alleen al in 2003 meer exemplaren verkocht. Het was een duur project voor Volkswagen en eigenlijk paste de Phaeton ook niet binnen het 'nuchtere' merk, dus een grote verrassing was het niet dat in 2016 de stekker eruit getrokken werd en er nooit een directe opvolger werd voorgesteld. Je zou de Chinese Phideon nog een beetje in lijn met de Phaeton kunnen zien, maar die is toch wat bescheidener van aard.


                          Tweede generatie Phaeton

                          Volkswagen Phaeton D2

                          Voor het eerst laat Volkswagen nu de échte opvolger van de Phaeton zien, ter ere van zijn twintigste verjaardag. De Volkswagen Phaeton D2 werd halverwege het vorige decennium ontwikkeld, toen de eerste Phaeton tegen het einde van zijn leven liep. Er werden vier verschillende ontwerpen voorgesteld, waarvan uiteindelijk dit ontwerp van Tomasz Bachorski en Marco Pavone won. De Phaeton D2 is, net als zijn voorganger, een statige toplimousine met een duidelijk Volkswagen-familiegezicht. Wel is-ie wat minder bescheiden gelijnd dan de eerste Phaeton, die vooral met zijn behoorlijk ingetogen lijnenspel opzien baarde. De Phaeton D2 lijkt met zijn dikke glimmende laag chroom op en om de grille en de diverse andere verchroomde sierdelen misschien toch het meest op zijn plaats in China.

                          In het interieur oogt het strak en wat minimalistisch, met een duidelijke voorbode voor wat Volkswagen in de jaren erna op de markt bracht. De Phaeton D2 stamt zo'n beetje van halverwege vorig decennium, maar heeft bijvoorbeeld al een flink infotainmentscherm in het dashboard, dat doet denken aan dat van de in 2018 verschenen Touareg. Veel technische details deelt Volkswagen overigens niet, behalve dat de tweede generatie Phaeton op het MLB-platform moest komen. Dezelfde basis als tal van hogere segment-modellen van de Volkswagen Group, waaronder de huidige Audi A8 en de genoemde Touareg.

                          Er is slechts één rijdend prototype van de Volkswagen Phaeton D2 en daar zal het ook bij blijven. Volkswagen besloot namelijk toch het Phaeton-verhaal niet voort te zetten en zo werd de Phaeton D2 in de kiem gesmoord. De officiële lezing van Volkswagen is dat dit besluit genomen werd 'omdat alle focus binnen Volkswagen verlegd werd naar het voorbereiden op een elektrische toekomst'. Mogelijk heeft het vertrek van Piëch in 2015 eveneens een rol gespeeld. Iets zegt ons dat hij zich tot op het laatste moment heeft hard gemaakt voor een nieuwe Phaeton, maar dat die na zijn vertrek snel aan de kant is geschoven. We zullen het wellicht nooit weten, we kunnen in ieder geval wel naar de plaatjes kijken!




















                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Zonde dat die nooit verschenen is. Prachtige auto, net zoals de eerste versie.

                            Maja, concurrentie in eigen huis zeker?
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Volkswagen e-Golf - 2017 - 81.142 KM - Accudegradatie

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • 50 jaar Volkswagen SP (1972-1976)

                                De Braziliaanse sportcoupé was mooi, maar te weinig vermogen en relatief duur...









                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Golf IV R32 (2002-2004)



























                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Dat was nog eens een lekker Golfje, mooi ook.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Dat "infotainment" systeem... ongelofelijk hoe snel die ontwikkeling toch gegaan is, de laatste jaren.

                                      Comment


                                      • Wat kevertjes dan maar















                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X