Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BAC lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BAC lovers

    Met een single seater rijden is toch een hele ervaring. Als je dit ook op de openbare weg kan dan is het helemaal top

    Begin deze week testdag op Spa






    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • #2

    Comment


    • #3
      Heb bij die jongens gestaan in Birmingham tijdens The Race Car show. Prachtige machine, fantastisch afgewerkt maar gruwelijk duur...

      Comment


      • #4
        Al wat ouder, maar voor diegene die het nog niet gezien hebben:

        Comment


        • #5
          Chris Harris review :

          Comment


          • #6






            vraag me af of dees bakken toegelaten zijn op de belgische wegen.
            moet lachen zijn om met zo'n ding naar de keuring te gaan.

            Comment


            • #7

              Comment


              • #8
                Ariel en KTM Xbow zijn toegelaten. Deze weet ik niet.

                Misschien eens vragen om topics samen te voegen : http://www.autoforum.be/forum/auto-a...723-bac-lovers

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                  Ariel en KTM Xbow zijn toegelaten. Deze weet ik niet.

                  Misschien eens vragen om topics samen te voegen : http://www.autoforum.be/forum/auto-a...723-bac-lovers

                  sorry, had nog een zoekopdracht gestart vooraleer deze draad op te zetten. vond het al raar dat er geen BAC topic zou zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Is athmosferische 2,5 liter 315 pk met raceinlaat en sportcat. De wagen weegt 580 pk.
                    Technologie is f3. Sequentiele pneumatisch bediende 6 bak.
                    Topsnelheid hangt af van de versnellingsbakverhoudingen maar ligt gemiddeld rond 270 km per uur.
                    0-100 is 2,8 sec
                    De structuur is een buizenchassis met carbon panelen



                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                    • #11



                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        En de prijs is?
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • #13
                          Spa dagje kost 800 euro


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            En wat zit daar allemaal inbegrepen?
                            Hoeveel tijd rij je effectief?
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #15
                              Rijtijd zal je zelf bepalen van 9 tot 17h kan ik me inbeelden, met een middagpauze tussen in.
                              Ziet er waarnzinning uit:

                              Comment


                              • #16
                                Das precies Oliver Webb aan het stuur. Ja die kerel gaat pokkehard maar is ook een professionele chauffeur

                                Die 800 euro is voor prospects. Nl hebben ze vier klanten voor een bac. Dus je rijdt 1 op 4. Zelfs iets meer want het is behoorlijk vermoeiend en veel klanten vertrekken al tegen 3 of 4. Je ziet ook dat er veel autos in de pits stonden dus niet hele dag bezet. Als ze niet geloven dat je echte koper bent zal de prijs vermoedelijk hoger liggen


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  Wat de BAC zo speciaal maakt is uiteraard zijn eenzitterconcept. Je zit centraal zonder voorruit en voelt je onmiddellijk hamilton. Je kijkt over de wielkasten en de neus... net echt! Alle knoppen en het dashboard zitten op het stuur en het stuur is afneembaar om in te stappen. De cockpit is supersmal en voelt claustrofobisch aan gedurende de eerste minuten. De stress slaat toe en je denkt hier kan ik nooit mee rijden. Je realiseert je ook dat dit het dichtste bij f1 is wat je ooit zal geraken.

                                  De pedalen en het stuur worden op maat van de piloot ingesteld. Allemaal geschroefd natuurlijk. Dus duurt een half uur voor alles op zijn plaats zit.
                                  Je ligt behoorlijk plat in de auto. Dat zorgt voor een uitzonderlijk comfort. Je kan makkelijk uren aan een stuk rijden zonder rug of kontpijn. Er zit nochtans geen echte zetel in de BAC en standaard lig je gewoon op een plaat carbon. De eerste versie met 2.3 liter cosworth motor trilde behoorlijk fel. Na een tijdje kreeg je er slapende lichaamsdelen van. De motor van de BAC is immers deel van het chassis. Dus geen silent blocks of ander dempend materiaal. Chassis wordt rechtstreeks op het motorblok gevezen en de achterwielophanging zit vast op de versnellingsbak. Bij de nieuwe 2.5 mountune motor zijn de trillingen veel minder


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dan is het tijd om te rijden. De mono heeft drie pedalen. Je moet dus steeds ontkoppelen om te starten en te stoppen. De bak is een sequentieel race exemplaar met rechte tanden. Je kan met een knop op het stuur naar neutraal schakelen maar enkel vanuit R of 1. Je kan dus niet van 2 naar N. Door de rechte tanden kan je in stilstand niet altijd direct in achteruit of eerste geraken. De bak is pneumatisch en maakt telkens een droge “tak” als je de paddels bedient. Wegrijden lukt vrij makkelijk. Eens je boven de 3000 a 4000 toeren bent met warme mechaniek moet je niet meer ontkoppelen. De remmen zijn niet bekrachtigd! Je moet dus echt wel hard stampen om te vertragen. De motor is zeer lineair en trekt door tot 8200 toeren. Hij voelt aanvankelijk niet zo superkrachtig aan. Tot je gaat flatshiften. Man man man dan kom je plots op warpsnelheid!! Als je schakelt als de display op het stuur rood kleurt met de gas diep ingedrukt, krijg je een schop in je kont door de inertie van de motor. Echt gewoon een klap van de voorhamer. Een second later zit je terug op 8000 toeren, paddel, bam, de voorhamer! Alles wordt wazig. Dit gaat door 5 keer na elkaar. Een kleine tien seconden later zit je op 240 250. Dit is echt een hypercar!! Afschakelen gaat even snel en spectaculair. Met warme banden en een buitentemperatuur boven 12 graden plakken de banden op de weg. Moet je al flink idioot doen om verrast te worden. Bij koud weer is het gevaarlijker. Zelfs op de snelweg rechtdoor in zesde even gassen en de kont draait weg!! Tegensturen en gelukkig genoeg plaats naast de auto! Dat was nipt. Hartslag 180....




                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #19



                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Comment


                                      • #20



                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X