Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een jaar of vier vijf geleden bel ik naar BAC dat ik de mono graag zou testen. Kom maar af zeiden ze droog. Ik koop een low budget ticket brussel manchester en op een zondagmorgen ben ik weg. Ik dacht die gasten gaan een rondleiding geven en een toerke van een kwartier doen of zo. Niks van we hebben toen vijf uur aan een stuk gereden in Wales. Zij volle patat in hun range rover en ik moest hen zien te volgen. Ik heb mijn vliegtuig op een haar na net niet gemist. Dat was toen hun eerste versie de 2.3 motor.
De aerodynamica is wel speciaal in deze auto. De wind draait achter je hoofd tegen de centrale zuil en draait onder je helm. Met een gewone motorhelm voel je vanaf 120 dat je helm lichter wordt. Op 160 vliegt je helm af als je het riempje niet om hebt. Op 200 gaat je hoofd precies zweven door de zuigkracht. Dit is blijkbaar ook zo bij f1. Daarom dat die helmen spoilers hebben. Een kinspoiler twee zijspoilers en vooral een achterspoiler die belet dat de wind achter je hoofd kan draaien. Met een f1 helm is het al stukken beter. Maar het blijft toch een vreemde ervaring die aerodynamica rond je hoofd als je niet gewoon bent moto te rijden...
Comment