Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GENESIS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • GENESIS Lovers

    Vermits Genesis ondertussen ook in Europa aangekomen is hierbij een topic over het merk.


    GENESIS SLAAT HYBRIDE OVER: IN ÉÉN KLAP NAAR ELEKTRISCH

    NOG ÉÉN FACELIFT VOOR DE G70

    Genesis, het luxe-broertje van Hyundai en Kia, wil het hybride-stadium in het geheel overslaan. Verwacht dus geen volwaardige hybrides of plug-in hybrides van dit merk, maar louter traditioneel aangedreven auto’s óf volwaardige EV’s.


    Genesis heeft al laten zien dat het gerust met elektrische versies van bestaande modellen komt. Dat gebeurde al met de Genesis G80 en Genesis GV70, maar kan afgaande op reeds vastgelegde modelnamen ook met de andere modellen gaan gebeuren. De elektrificatie bij de premiumKoreanen gaat snel, want vanaf 2025 wil het in het geheel geen auto’s met een verbrandingsmotor meer introduceren in Europa. Reeds gelanceerde modellen mogen dan nog even blijven, maar worden na '25 dus niet, of door een EV vervangen. In 2030 moet daardoor het moment aanbreken dat elke auto in het Europese aanbod van Genesis volledig elektrisch is. Daarmee zal het ook steeds meer gebruik gaan maken van platforms die speciaal voor EV's ontwikkeld zijn. De Genesis GV60 deelt zijn technische basis al met de Hyundai Ioniq 5 en Kia EV6 en krijgt in de toekomst ongetwijfeld een vervolg.


    Facelift voor G70


    Kijken we naar het huidige aanbod, dan is op een na elke auto nog behoorlijk fris. Die ene is de G70, de meest compacte Genesis. Die auto verscheen al in 2017 en was toen het derde model van het in 2015 losgeweekte merk Genesis. Hij volgde na de eerste G80 en de eerste G90, maar die zijn inmiddels allebei vervangen. De G70 kreeg in 2020 nog wel een zeer rigoureuze facelift, en werd een jaar later ook als Shooting Brake gepresenteerd. Interessant, en toch verwachten wij niet dat deze generatie van het model nog als EV zal verschijnen. Wel pikten we nog een interessant nieuwtje op: de G70 krijgt eind dit jaar nóg een facelift, zodat de auto er nog even tegenaan kan.


    Genesis G70 Shooting Brake

    De grotere Genesis GV80-SUV en Genesis G90-limousine zijn allebei nog erg jong en dus in theorie prima geschikt voor volledige elektrificatie, al is daarmee niet gezegd dat Genesis daar ook een markt voor ziet in deze segmenten. In Duitsland wordt de GV80 aangeboden met een 2,5-liter turbo-benzinemotor met 304 pk, en een drieliter diesel met 272 pk. Buiten Europa is er ook een 3,3-liter V6 op benzine. De G90 heeft ook een geblazen V6, maar is vooralsnog het enige model dat niet op het Europese menu staat. Of het zinvol is dat te veranderen, onderzoekt Genesis nog. Dat geldt ook voor de vraag wanneer Genesis naar Nederland komt. Als dat gebeurt, zal het hoogstwaarschijnlijk louter om elektrische modellen gaan.

    Bron: Autoweek




    u7ky7b2by3hr_800.jpg


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    GENESIS IN EUROPA: VERKOOP AAN HUIS, ELEKTRISCH NAAR NEDERLAND

    GPA, GENESIS PERSONAL ASSISTANT, WORDT JE VRIEND

    ​Genesis is gearriveerd in Europa, maar nog niet in Nederland. In Duitsland staken we al even ons licht op bij het luxemerk van Hyundai, om te zien hoe ze daar te werk gaan. Dat is op een andere manier dan gebruikelijk.


    “Het grote verschil tussen echte start-ups en een nieuw merk van een bestaande grote autobouwer, zoals wij, is dat wij al een bepaalde werkwijze hebben. Wij kunnen dus niet zomaar een paar ‘stores’ openen, maar willen een goed doordacht en serieus logistiek proces. Dat kost tijd”, vertelt Vladislav Alexiev van Genesis Europa.

    Echte dealers openen is echter duur en lijkt in deze beginfase - Genesis speelt nog een kleine rol - te complex. Daarom worden potentiële klanten nu direct gekoppeld aan een ‘Genesis Personal Assistant’, ofwel GPA. Wil je een proefrit? Geen probleem, de GPA brengt het gewenste model in een trailer naar je toe. De Assistent begeleidt thuis of op kantoor het samenstellen en komt de auto na aanschaf op de gewenste locatie afleveren. Bij onderhoud hoeft de klant nergens naartoe: de auto wordt gehaald en teruggebracht.

    Genesis benadrukt uiteraard ook graag dat deze oplossing betekent dat de klant zo min mogelijk tijd kwijt is aan noodzakelijkheden rondom de auto, wat veel kopers in de hogere prijsklasse ongetwijfeld waarderen. Het Koreaanse merk is echter realistisch genoeg om te beseffen dat het haal- en brengmodel alleen werkt ‘tot een zekere omvang’. Met andere woorden: als Genesis straks serieuze aantallen draait, gaat het verkoopmodel weer op de schop.

    Genesis heeft voor de eigen organisatie ook nu al centrale locaties waar (demonstratie-)auto’s gehaald en gebracht worden, maar dat zijn plaatsen waar klanten alleen op speciaal verzoek worden ontvangen. In principe zijn het vooral logistieke centra, aanvankelijk op één plek per land en later indien nodig op meerdere locaties.

    Door de centrale organisatie kan en zal Genesis werken met heldere prijzen, die overal in Europa los van eventuele belastingen en valutaverschillen hetzelfde zijn.


    Nederland


    De vraag wanneer Genesis precies naar Nederland komt, is al vaak gesteld. Als EV-voorloper zijn wij het inmiddels gewend om tot de introductielanden van nieuwe merken te behoren, maar Genesis is van start gegaan in Duitsland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Vanwege de grotere focus op elektrische modellen heeft Genesis Nederland nu wel in het vizier voor de eerstvolgende Europese uitbreiding. Het merk zegt echter niet gehaast te werk te gaan en zijn zaken eerst in de genoemde landen op orde te willen hebben, voordat het aan uitbreiding denkt. Het jaar 2024 wordt voorzichtig genoemd, maar dat staat absoluut niet vast.

    De kans is levensgroot dat Genesis in Nederland alleen elektrische modellen zal leveren, aangezien het vanaf 2025 toch al louter EV's wil lanceren. Op dit moment biedt het merk er drie aan: de Electrified GV70, de Electrified G80 en de GV60. Laatstgenoemde staat op e-GMP-basis en is dus het technische broertje van de Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5. De GV70 en G80 zijn gebaseerd op bestaande, gelijknamige modellen met verbrandingsmotor. De GV70 is een auto van BMW X3-formaat, de G80 kan zich meten met een model als de 5-serie.

    Bron: Autoweek

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Een beetje geschiedenis over dit recente merk:

      https://nl.frwiki.wiki/wiki/Genesis_Motors
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        GENESIS INTRODUCEERT GEZICHTSHERKENNING VOOR ONTGRENDELEN AUTO

        PRIMEUR

        ​Europese kopers van een Genesis GV60 kunnen vanaf 2023 hun auto laten uitrusten met gezichtsherkenning en een vingerafdrukscanner. Die maken een sleutel of app voor het ontgrendelen en starten van de auto overbodig.


        Genesis voert een modeljaarupdate door voor zijn volledig elektrische GV60, de auto die zijn platform deelt met de Hyundai Ioniq 5 en de Kia EV6. Het luxemerk van de Hyundai Motor Group introduceert daarbij een gezichtsherkenningssysteem voor het ontgrendelen van de auto, een wereldprimeur. Het systeem maakt gebruik van de technologie die in smartphoneland goed en wel geïntegreerd is en maakt het bij je dragen van een telefoon, smartwatch of sleutel voor het gebruiken van je auto overbodig. Ontgrendelen gaat door middel van gezichtsherkenning, starten doe je door een van je vingers op de vingerafdrukscanner te leggen. De auto onthoudt de gezichten en vingerafdrukken van maximaal vier personen.

        Het nieuwe systeem behoort vanaf het doorvoeren van de modeljaarupdate in 2023 tot de opties bij het samenstellen van een Genesis GV60, een auto die in Europa vooralsnog alleen te koop is in Zwitserland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Over de eventuele komst van Genesis naar Nederland kunnen we je nog geen nieuws melden. De laatste keer dat we daarover schreven, was 2024 het voorzichtig aangehaalde richtjaar voor de eventuele introductie.


        Privacy


        Genesis schrijft in zijn persbericht voor de modeljaarupdate dat het gezichtsherkenningssysteem en de vingerafdrukscanner de voor de systemen benodigde data nooit op een externe plek opslaan. Daarbij zullen die versleuteld zijn in de software van de auto. Voor eventuele zorgen omtrent de privacy van je biometrische gegevens is volgens het merk dus geen reden.

        De vingerafdrukscanner van het systeem vind je in het interieur, de scanner voor de gezichtsherkenning plaatst Genesis op de B-stijl. Hoewel de technologie vanaf heden optioneel is, biedt de modeljaarupdate verder wel meer ruimte voor de standaarduitrusting van de GV60. Zo kunnen Zwitserse, Duitse en Britse kopers van het model voortaan altijd genieten van onder meer een massagefunctie in de bestuurdersstoel, stoelverwarming voor- en achterin en uitgebreidere sfeerverlichting.


        De scanner voor de gezichtsherkenning plaatst Genesis op de B-stijl van de GV60.

        Bron: Autoweek







        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5

          Comment


          • #6
            Wat een patat



            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment

            Working...
            X