Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CHINESE CAR Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• In april betreedt een nieuw merk de Europese markt: Denza. Dit nieuwe premiummerk, gesteund door gigant BYD, richt zich rechtstreeks op concurrenten als Audi, BMW en Mercedes. Maar met welke troeven?
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• BYD onthult veelbelovende techniek: EV opladen even snel als tanken

Bizarre cijfers

​BYD komt met een nieuw platform waarvan we nogal wat indrukwekkende dingen mogen verwachten. Zo moet bijladen straks net zo snel gaan als tanken bij een brandstofauto.

BYD presenteert een nieuw 'Super e' geheten platform en dat gaat hand in hand met zeer indrukwekkende cijfers op accugebied. BYD zegt dat daarmee straks definitief een einde moet komen aan 'laadangst', omdat het bijladen simpelweg even snel gaat als tanken bij een brandstofauto. Hoe? Nou, bijvoorbeeld met een laadpiekvermogen van een MW. Jazeker; 1.000 kW. Ook hoort er een spanning van 1.000 V bij Super e. Het is niet duidelijk om wat voor accu het gaat.

Dankzij het ongekend hoge piekvermogen moet je volgens BYD tot 2 km rijbereik per seconde kunnen bijladen. Met vijf minuten laden zou er genoeg stroom in de accu moeten komen om 400 km te kunnen rijden. Let wel; als het gaat om afstanden, schat BYD dat ongetwijfeld op basis van de weinig nauwkeurige CLTC-cyclus. Verder valt of staat dit met infrastructuur waarmee je daadwerkelijk zulke laadvermogens kunt aanspreken. BYD zegt volgens Reuters in China 4.000 nieuwe ultrasnelladers te willen plaatsen.

Niet alleen op het gebied van laden is de nieuwe basis er eentje die van superlatieven aan elkaar hangt. Zo moeten de snelste auto's op die basis in slechts 2 seconden van 0 naar 100 km/h kunnen schieten en een topsnelheid van boven de 300 km/h halen. Dat met richting de 800 pk vermogen. Er hoort ook een nieuw type elektromotor bij, die tot dik 30.000 tpm draait. De onlangs in China gepresenteerde BYD's Han L en Tang L zijn de eerste auto's met deze techniek aan boord.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Laat maar komen zou ik zeggen

Comment

Working...
            X