Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FISKER Lovers
Collapse
X
-
FISKER IN ZWAAR WEER: BANEN GESCHRAPT, GROTE FABRIKANT NODIG ALS PARTNER
FLINK VERLIES
Fisker toont zich ambitieus met een fonkelnieuw modellengamma, maar vooralsnog vliegt het geld vooral heel hard de deur uit. Zo hard dat Fisker stevige maatregelen neemt.
Fisker hoopt een stevige punt van de EV-taart te pakken met opvallende elektrische auto's, met op papier behoorlijk aantrekkelijke specificaties en prijzen. Dat begint straks met de Fisker Ocean, maar wellicht nóg interessanter vanwege zijn prijsstelling is de Fisker Pear. Dan heb je nog de exclusievere 'supercabrio' Fisker Ronin nog en (die is voor hier wellicht wat minder interessant) de pick-up Fisker Alaska. Stuk voor stuk opvallende EV's die best veelbelovend zijn, maar aan beloften heeft de kas van Fisker weinig. Die raakt vooral heel erg leeg, zo blijkt. Fisker noteert over het laatste kwartaal van 2023 een nettoverlies van omgerekend €428 miljoen.
Fisker moet dermate de broekriem aanhalen, dat het zich genoodzaakt ziet om 15 procent van zijn personeelsbestand te schrappen. Een serieuze inkrimping en daarbij blijft het niet. Volgens Autonews hoopt Fisker een reddingsboei te vinden bij een meer gevestigde autofabrikant. Topman Henrik Fisker zegt volgens dat medium dat er al gesprekken plaatsvinden over een strategische samenwerking. Mocht het niet genoeg geld ophalen, dan zijn verdere banenverliezen niet uitgesloten. "2023 was een uitdagend jaar voor Fisker", aldus de topman. Hij wijt dat onder meer aan verstoringen in de toelevering van onderdelen, waardoor de productie van de Ocean vertraging opliep. Verder ziet Fisker dat de EV-markt sowieso wat wispelturiger is geworden.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenWie heeft nog vertrouwen om zo'n auto te kopen met al die doemberichten vraag ik me af? Duidelijk dat in autoland nog veel gaat geschud worden de volgende jaren.
Comment
Comment