Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • PHAT arse!



    Cobalt op CGT is echt the way to go!!



    Who needs Quattro anyway?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
      Who needs Quattro anyway?

      I do...sorry..I can't drive

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        I do...sorry..I can't drive
        We all can't. Of sommigen een heel klein beetje (ik reken daar mezelf niet bij).

        En jouw voordeel: "You can't drive ... into the rails that easily."

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          I do...sorry..I can't drive
          I know, ik pis in m'n broek op een natte ring met RWD, ik heb al meermaals gesmeekt om Quattro als ik kilometerpaaltje 5 zeg denkende dat ik bijna aan het eind was!

          Dringend skills kweken!

          Comment


          • Zalige foto's, Pornker !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
              I know, ik pis in m'n broek op een natte ring met RWD, ik heb al meermaals gesmeekt om Quattro als ik kilometerpaaltje 5 zeg denkende dat ik bijna aan het eind was!

              Dringend skills kweken!
              De Ring is dan zo scary omdat 'ie zeer verraderlijk ligt. Bijwijlen kan je er prachtig knallen bij regenweer. Veel hangt ook af van je banden.

              Maar 't is wel zotjes. Ik herinner me nog volgas de Fuchsrohre naar beneden tijdens 'n wolkbreuk, en in de "put" beneden (aan een kleine 170 dacht ik) aquaplanede 'ie gewoon rechtdoor 't heuveltje op, verzette zich nauwelijks. Toen vond ik dat keifun, nu heb ik iets van "WTF bezielde me?".

              Plus, vergeet niet dat je met 'n quattro meer grip hebt bij 't uitaccelereren, maar even snel in de vangrail staat als je niet oordeelkundig afremt & aansnijdt. 4WD doesn't save it all, it just makes it a bit easier (and somewhat less challenging).

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                De Ring is dan zo scary omdat 'ie zeer verraderlijk ligt. Bijwijlen kan je er prachtig knallen bij regenweer. Veel hangt ook af van je banden.

                Maar 't is wel zotjes. Ik herinner me nog volgas de Fuchsrohre naar beneden tijdens 'n wolkbreuk, en in de "put" beneden (aan een kleine 170 dacht ik) aquaplanede 'ie gewoon rechtdoor 't heuveltje op, verzette zich nauwelijks. Toen vond ik dat keifun, nu heb ik iets van "WTF bezielde me?".

                Plus, vergeet niet dat je met 'n quattro meer grip hebt bij 't uitaccelereren, maar even snel in de vangrail staat als je niet oordeelkundig afremt & aansnijdt. 4WD doesn't save it all, it just makes it a bit easier (and somewhat less challenging).
                Know the feeling.. Driften in de regen op de Ring was toentertijd fun... nu: "Hoe kon je zo stom zijn?!"

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  De Ring is dan zo scary omdat 'ie zeer verraderlijk ligt. Bijwijlen kan je er prachtig knallen bij regenweer. Veel hangt ook af van je banden.

                  Maar 't is wel zotjes. Ik herinner me nog volgas de Fuchsrohre naar beneden tijdens 'n wolkbreuk, en in de "put" beneden (aan een kleine 170 dacht ik) aquaplanede 'ie gewoon rechtdoor 't heuveltje op, verzette zich nauwelijks. Toen vond ik dat keifun, nu heb ik iets van "WTF bezielde me?".

                  Plus, vergeet niet dat je met 'n quattro meer grip hebt bij 't uitaccelereren, maar even snel in de vangrail staat als je niet oordeelkundig afremt & aansnijdt. 4WD doesn't save it all, it just makes it a bit easier (and somewhat less challenging).
                  Nee je hebt gelijk, wat me de laatste keer meest van al afschrikte was idd. dat je bij momenten gewoon NIET afgeremd geraakte, eigenlijk loop je dan met je 4WD een nog groter gevaar aangezien je hoogstwaarschijnlijk met grotere snelheid aankomt...

                  Nee echt, Ring + regen = Scary! Hoewel, het ligt er ook niet altijd ZO glad bij dan de laatste keren, het kan wel variëren (ik neem aan dat het afhankelijk is van de events dat er daags voordien zijn geweest, veel rubber/olie met daarop regen, ..)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten

                    Nee echt, Ring + regen = Scary!
                    Vooral met 400 pk onder je gat!

                    Comment


                    • Je hebt gelijk, 'k heb 't ook nog gehad. Na 't recht stuk (dus nog geen 2 km gereden), de eerste korte rechtse van de rechts/links/rechts voor je de oude paddock passert, reed ik naar m'n gevoel pokketraag en z'n neus schoof gewoon rechtdoor. Soms lopen er "waterstraten" dwars over de Ring en als die net in 'n remzone liggen of in een bochtje... uh-oh. Heb je in Adenau ook, heb daar 'es in de gietende regen staan kijken naar Ringers, toen 'k met een maat daar was, en het water stroomde daar in stromen van een dikke centimeter hoog naar beneden. Gek...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Je hebt gelijk, 'k heb 't ook nog gehad. Na 't recht stuk (dus nog geen 2 km gereden), de eerste korte rechtse van de rechts/links/rechts voor je de oude paddock passert, reed ik naar m'n gevoel pokketraag en z'n neus schoof gewoon rechtdoor. Soms lopen er "waterstraten" dwars over de Ring en als die net in 'n remzone liggen of in een bochtje... uh-oh. Heb je in Adenau ook, heb daar 'es in de gietende regen staan kijken naar Ringers, toen 'k met een maat daar was, en het water stroomde daar in stromen van een dikke centimeter hoog naar beneden. Gek...
                        ²

                        Mij is het overkomen in Kallenhard. Stevige rechtse die dan nog vrij hard naar beneden duikt ook, en dat dan nog is in combinatie met hevige regenval...Het resultaat liet zich raden. Gelukkig was de schade beperkt, maar dat de ring + regen scary is heb ik daar aan den lijven ondervonden.
                        '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                        '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

                        Comment


                        • Het niet geremd geraken, hetzij met RWD of AWD ligt aan je eigen stomme zelf he. Je moet weten waar het water zicht wat ophoopt, op tijd remmen en rekening houden met het vertragingseffect van de ABS.

                          Comment


                          • 'k wil toch ook eens een natte ring bedwingen op 't gemakske...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Het niet geremd geraken, hetzij met RWD of AWD ligt aan je eigen stomme zelf he. Je moet weten waar het water zicht wat ophoopt, op tijd remmen en rekening houden met het vertragingseffect van de ABS.
                              En vooral, vooral jezelf en je wagen niet overschatten.

                              In ieder geval: in de regen ga ik de ring niet meer op, dan ga ik schnitzel eten.
                              '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                              '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                PHAT arse!




                                Wat een foto

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Het niet geremd geraken, hetzij met RWD of AWD ligt aan je eigen stomme zelf he. Je moet weten waar het water zicht wat ophoopt, op tijd remmen en rekening houden met het vertragingseffect van de ABS.
                                  Van niet geremd geraken had ik geen last, 'k ben wel op dat ene punt geschrokken hoe weinig bepaalde tarmaclagen bieden als er massa's water over stroomt. En sommige van die stromen zijn maar 'n meter breed of zoiets. Kan je makkelijk door verrast worden.

                                  Goeie banden maken een wereld van verschil. Ik ben ook 'es in een zondvloed-sessie met quasi kale Michelin Pilot Sport erop geweest, Stephane met z'n rode 147 was net voor me vertrokken aan de slagbomen, en ik heb 'm nooit kunnen inhalen (wat op 't droge wel eventjes anders zou zijn geweest). Ik had gewoon zó weinig grip ... scary.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Yves Bekijk Berichten
                                    En vooral, vooral jezelf en je wagen niet overschatten.

                                    In ieder geval: in de regen ga ik de ring niet meer op, dan ga ik schnitzel eten.
                                    AC Schnitzel zit daar niet zo heel ver vandaan, neen. Autostrade Aachen-Luik, afrit "Aachen-Brandt" (niet zeker van de spellingswijze), aan de afrit naar links, de brug onder, meteen naar rechts, en de eerste straat links. Na zo'n kleine kilometer kom je aan UKO (Opel), Kohl Land Rover, en Kohl BMW. Daar zit ook ACS.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Yves Bekijk Berichten
                                      En vooral, vooral jezelf en je wagen niet overschatten.

                                      In ieder geval: in de regen ga ik de ring niet meer op, dan ga ik schnitzel eten.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Van niet geremd geraken had ik geen last, 'k ben wel op dat ene punt geschrokken hoe weinig bepaalde tarmaclagen bieden als er massa's water over stroomt. En sommige van die stromen zijn maar 'n meter breed of zoiets. Kan je makkelijk door verrast worden.

                                      Goeie banden maken een wereld van verschil. Ik ben ook 'es in een zondvloed-sessie met quasi kale Michelin Pilot Sport erop geweest, Stephane met z'n rode 147 was net voor me vertrokken aan de slagbomen, en ik heb 'm nooit kunnen inhalen (wat op 't droge wel eventjes anders zou zijn geweest). Ik had gewoon zó weinig grip ... scary.

                                      De Ring is ook wel extreem glad bij regenweer he, niet te vergelijken met een gewone baan. Als er dan nog wat vuiligheid opligt, is het helemaal niet te doen.

                                      Maar ik vind het héééérlijk: zeer uitdagend, een hoog fungehalte, langer over je rondje doen, dus langer plezier per strekkende meter.

                                      Comment


                                      • Ook waar.

                                        Ik ben 'es benieuwd naar Zolder in de regen. Heb er nu wel al 'n pak rondjes gereden (meer dan op de Nordschleife denk ik zelfs), maar altijd bij poeierdroog en zeer warm weer.

                                        ...

                                        *bibber*

                                        spannend !




                                        Zolder is de max, you'll love it. 't Is helemaal anders dan de Ring. De Ring is een gevaarlijke rollercoaster, op Zolder kan je je goed concentreren op het rijden zelf in plaats van continu je integriteit en die van je auto in 't snotje te moeten houden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Ook waar.

                                          Ik ben 'es benieuwd naar Zolder in de regen. Heb er nu wel al 'n pak rondjes gereden (meer dan op de Nordschleife denk ik zelfs), maar altijd bij poeierdroog en zeer warm weer.

                                          ...

                                          *bibber*

                                          spannend !




                                          Zolder is de max, you'll love it. 't Is helemaal anders dan de Ring. De Ring is een gevaarlijke rollercoaster, op Zolder kan je je goed concentreren op het rijden zelf in plaats van continu je integriteit en die van je auto in 't snotje te moeten houden.
                                          Zolder in de gietende regen is.....

                                          Echt niets leukers dan dat, supertechnisch, zalig je grenzen aftasten en er regelmatig los over gaan
                                          En 't is allemaal niet zo zwaar voor de mechaniek...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X