Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij een 'gewone' begint de rode vanaf 7000tpm (streeptje 7000 nog zwart of wit).
Bij X51 staat het volgende streepje na 7000tpm ook nog in zwart of wit.
Een 997 met X51 heeft in ieder geval 300tpm meer.
Euh, foto's ? Bij de mijne staat het streepje na de 7000 toch in 't rood hoor
Maar ik heb wel al tot 7200 toeren doorgetrokken zonder begrensd te worden. In 6e staat de teller bij 150 km/u trouwens op 3600 toeren, dus om de 300 km/u te halen moeten er 7200 toeren kunnen gehaald worden.
Euh, foto's ? Bij de mijne staat het streepje na de 7000 toch in 't rood hoor
Maar ik heb wel al tot 7200 toeren doorgetrokken zonder begrensd te worden. In 6e staat de teller bij 150 km/u trouwens op 3600 toeren, dus om de 300 km/u te halen moeten er 7200 toeren kunnen gehaald worden.
Dus toch niet, dan was ik verkeerd
Ik was niet zeker, ik weet wel dat eentje met X51 300tpm extra aankan
Vermoedelijk wel. Bij de PSE krijg je 4 pijpjes (maakt niet uit Carrara/targa (4) of Carrera/targa (4)S), waarvan de buitenste twee een iets grotere diameter hebben dan de twee binnenste. Hoeveel het verschilt in mm weet ik niet, maar het is overduidelijk: als ze even groot zijn heb je (hoogst waarschijnlijk) met een Carrara/targa (4)S te doen, en als ze duidelijk van grootte verschillen kijk je naar 'n PSE.
De foto hier is niet zo'n goeie om 't te zien, maar ik zie toch binnenste pijpje die kleiner zijn dan de buitenste, en vermoed dus dat deze 'n PSE heeft, ja.
Vermoedelijk wel. Bij de PSE krijg je 4 pijpjes (maakt niet uit Carrara/targa (4) of Carrera/targa (4)S), waarvan de buitenste twee een iets grotere diameter hebben dan de twee binnenste. Hoeveel het verschilt in mm weet ik niet, maar het is overduidelijk: als ze even groot zijn heb je (hoogst waarschijnlijk) met een Carrara/targa (4)S te doen, en als ze duidelijk van grootte verschillen kijk je naar 'n PSE.
De foto hier is niet zo'n goeie om 't te zien, maar ik zie toch binnenste pijpje die kleiner zijn dan de buitenste, en vermoed dus dat deze 'n PSE heeft, ja.
Bij de "gewone" carrera (4) ook ?!
dat wist ik niet.
Bedankt! ik kon het op de foto niet goed zien.
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Neen, kan je hier niet zien. De auto heeft immers de optie "Chrono Pack Plus", waardoor 'ie automatisch een SPORT-knop krijgt. En die zit op de plaats waar anders, zonder Sport Chrono, de knop van de PSE zit. En je bent niet verplicht om de PSE te nemen in combinatie met de Sport Chronio. Er zijn dus 911 Carrera S zoals deze, met Sport Cchrono, maar zonder PSE. En die zijn in 't interieur dan identiek.
Als je in zou kunnen zoomen zou je op 't tweede knopje van links (onder de airco-bediening) "SPORT" kunnen lezen. Als 'ie geen Sport Chrono heeft, staat daar dan een tekeningetje op van zo'n paar uitlaatpijpjes (een grote en een kleine).
Niet iedereen raadt dat af. Ik ken wel enkele zéér tevreden 911-automaticrijders. En zij zouden niks anders willen.
Ikzelf heb tot op vandaag nog geen enkele Porsche sportwagen (het modderzwijn laat ik buiten beschouwing) gereden die goed harmonieerde met 'n automaat. Zelfs al is de automaat zo goed (schakelt snel, is vrij intelligent, blokkeert de koppelomvormer om 't elastiekgevoel te elimineren, ...), ik vind dat 'n Porsche 'n manuele moét zijn. Alleen al voor de sound, eigenlijk, zeker in combinatie met PSE. Als je optrekt hoor je dan bij lagere snelheden zo'n "CVT", precies. Het geluid dat 'n manuele maakt (stijgend toerental, aangrijpen van de koppeling, dalend toerental bij 't aangrijpen, wegrijden met lage toerensound, ...) is 100 keer knapper dan het geluid van 'n automatic (hoger toerental dat zo blijft tot aan 'n bepaalde snelheid). Plus, met 'n automatic kan je ook niet met 't gas spelen (revven), wat grandioos is, vooral voor jezelf, zo effe een dot gas hier en daar.
Als je beter wil leren rijden, of fan bent van 'rijden puur', dan wil je 'n "stick", en drie pedalen die perfect opgesteld staan om bij 't terugschakelen te kunnen tiphielen, en ... en ... en ...
Ik verkies een comlpeet basic 911 Carrera 2 boven een full option 911 Carrera 4S automatic.
Comment