Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
    Het besluit is dat je aan de buitenkant van een 997 niet kunt zeggen of er al dan niet een motorpakket opzit
    Daar ging ik altijd al mee akkoord. No arguments here.

Comment

Het besluit is dat je aan de buitenkant van een 997 niet kunt zeggen of er al dan niet een motorpakket opzit
      Meteen ook de reden waarom meer mensen kiezen voor PCCB als "gekke" uitgave dan voor de X51...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
        Proper materiaal Dirk! Knap geschoten!
        tja, Tim
        als je wist wat daar allemaal staat word je een beetje gek

Comment

De rode zone bij een X51 begint toch later niet?

Bij een 'gewone' begint de rode vanaf 7000tpm (streeptje 7000 nog zwart of wit).
          Bij X51 staat het volgende streepje na 7000tpm ook nog in zwart of wit.

Een 997 met X51 heeft in ieder geval 300tpm meer.
          Euh, foto's ? Bij de mijne staat het streepje na de 7000 toch in 't rood hoor

Maar ik heb wel al tot 7200 toeren doorgetrokken zonder begrensd te worden. In 6e staat de teller bij 150 km/u trouwens op 3600 toeren, dus om de 300 km/u te halen moeten er 7200 toeren kunnen gehaald worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Euh, foto's ? Bij de mijne staat het streepje na de 7000 toch in 't rood hoor

Maar ik heb wel al tot 7200 toeren doorgetrokken zonder begrensd te worden. In 6e staat de teller bij 150 km/u trouwens op 3600 toeren, dus om de 300 km/u te halen moeten er 7200 toeren kunnen gehaald worden.
            Dus toch niet, dan was ik verkeerd

Ik was niet zeker, ik weet wel dat eentje met X51 300tpm extra aankan

Comment

• heeft deze PSE?
              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                  heeft deze PSE?
                  Vermoedelijk wel. Bij de PSE krijg je 4 pijpjes (maakt niet uit Carrara/targa (4) of Carrera/targa (4)S), waarvan de buitenste twee een iets grotere diameter hebben dan de twee binnenste. Hoeveel het verschilt in mm weet ik niet, maar het is overduidelijk: als ze even groot zijn heb je (hoogst waarschijnlijk) met een Carrara/targa (4)S te doen, en als ze duidelijk van grootte verschillen kijk je naar 'n PSE.

De foto hier is niet zo'n goeie om 't te zien, maar ik zie toch binnenste pijpje die kleiner zijn dan de buitenste, en vermoed dus dat deze 'n PSE heeft, ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Vermoedelijk wel. Bij de PSE krijg je 4 pijpjes (maakt niet uit Carrara/targa (4) of Carrera/targa (4)S), waarvan de buitenste twee een iets grotere diameter hebben dan de twee binnenste. Hoeveel het verschilt in mm weet ik niet, maar het is overduidelijk: als ze even groot zijn heb je (hoogst waarschijnlijk) met een Carrara/targa (4)S te doen, en als ze duidelijk van grootte verschillen kijk je naar 'n PSE.

De foto hier is niet zo'n goeie om 't te zien, maar ik zie toch binnenste pijpje die kleiner zijn dan de buitenste, en vermoed dus dat deze 'n PSE heeft, ja.
                    Bij de "gewone" carrera (4) ook ?!
                    dat wist ik niet.
                    Bedankt! ik kon het op de foto niet goed zien.

Comment

• Ohja, kan je aan de hand van de middenconsole zien of het PSE is?

Comment

• Neen, kan je hier niet zien. De auto heeft immers de optie "Chrono Pack Plus", waardoor 'ie automatisch een SPORT-knop krijgt. En die zit op de plaats waar anders, zonder Sport Chrono, de knop van de PSE zit. En je bent niet verplicht om de PSE te nemen in combinatie met de Sport Chronio. Er zijn dus 911 Carrera S zoals deze, met Sport Cchrono, maar zonder PSE. En die zijn in 't interieur dan identiek.

Als je in zou kunnen zoomen zou je op 't tweede knopje van links (onder de airco-bediening) "SPORT" kunnen lezen. Als 'ie geen Sport Chrono heeft, staat daar dan een tekeningetje op van zo'n paar uitlaatpijpjes (een grote en een kleine).

Comment

• Bedankt gTa!

Comment

• Waarom raadt iedereen een automatic af ?

Comment

Waarom raadt iedereen een automatic af ?
                              911+automatic=

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                                911+automatic=
                                En de rede is?
                                Als het zo "slecht" is,verbaast het me dat Porsche dit uitbrengt.
                                al zal er veel van afhangen wat voor type bestuurder je bent

Comment

Waarom raadt iedereen een automatic af ?
                                  Niet iedereen raadt dat af. Ik ken wel enkele zéér tevreden 911-automaticrijders. En zij zouden niks anders willen.

Ikzelf heb tot op vandaag nog geen enkele Porsche sportwagen (het modderzwijn laat ik buiten beschouwing) gereden die goed harmonieerde met 'n automaat. Zelfs al is de automaat zo goed (schakelt snel, is vrij intelligent, blokkeert de koppelomvormer om 't elastiekgevoel te elimineren, ...), ik vind dat 'n Porsche 'n manuele moét zijn. Alleen al voor de sound, eigenlijk, zeker in combinatie met PSE. Als je optrekt hoor je dan bij lagere snelheden zo'n "CVT", precies. Het geluid dat 'n manuele maakt (stijgend toerental, aangrijpen van de koppeling, dalend toerental bij 't aangrijpen, wegrijden met lage toerensound, ...) is 100 keer knapper dan het geluid van 'n automatic (hoger toerental dat zo blijft tot aan 'n bepaalde snelheid). Plus, met 'n automatic kan je ook niet met 't gas spelen (revven), wat grandioos is, vooral voor jezelf, zo effe een dot gas hier en daar.
                                  Als je beter wil leren rijden, of fan bent van 'rijden puur', dan wil je 'n "stick", en drie pedalen die perfect opgesteld staan om bij 't terugschakelen te kunnen tiphielen, en ... en ... en ...

Ik verkies een comlpeet basic 911 Carrera 2 boven een full option 911 Carrera 4S automatic.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten

Prachtig, zo'n GT3 Facelift, en nog een GT2 op de achtergrond ook.

Comment

• Porsche 917K

Comment

• Porsche 911 GT1

Comment

Working...
                                          X