Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De Carrera S heeft toch ook die knik? En de foto van de zwarte Aerokit 997 is op mijn scherm te donker om te kunnen zien of er "naast" die gleuf van de zijschort nog "veel" of "weinig" koetswerk zit.
Mooie 997 GT3 RS. Vergeet dat spuuglelijke oranje en zwart. Wit, lichtgrijs of zanzibar is de kleur voor een RS. Met zwarte stickers en carbon spiegels...
Maw, op foto blijkt het verschil tussen S en 4S niet zo goed zichtbaar. Ik zag eerlijk gezegd geen verschil met de mijne !
In werkelijkheid zie ik het direct. Oogt natuurlijk wat vetter, maar is het ook letterlijk (= zwaarder). Echt, de 2S heeft zoveel grip (vraag het maar aan Porker die zondag een hele dag heeft meegereden) dat je je afvraagt waar je de 4WD kunt gebruiken (tenzij bij zeer natte baan, maar dan doe ik het - ook met 4WD - voorzichtig aan). Héél tevreden van mijn keuze...
Geen kwestie van smaak. Zoals alles zit dat puur in je hoofd.
Je moet in de regen ook niet het uiterste uit je RWD Porsche halen. En de staat en het potentieel van je banden zijn dan bijna de belangrijkste factor.
En neen, het verschil dat ik voelde in de stuurkolom van de Carrera cabrio de Carrera 4S Coupé die 'k reed, zat zeer zeker NIET in m'n hoofd. Meerdere factoren zullen een rol spelen, maar ik vermoed ten stelligste dat er zeker 'n verschil te voelen valt tussen een (op de aandrijving na) identieke S en 4S, in 't stuur.
De 4S blijft wel voornamelijk RWD-geïnspireerd. Ik vind dat je al ver de limieten moet opzoeken om echt het verschil tussen een S en 4S te voelen. En dan nog hangt het af van je rijstijl, je banden, de ondergrond, waaierbocht of 90°,...
'k Heb 't niet over de limieten, hè. Gewoon, 't gevoel in 't stuur in een snelle(re) bocht, zonder dat je OOIT nog maar in de buurt komt van de gripgrens van de banden.
Niet echt, voor mij voelt dat hezelfde. Maar ik ben dan ook een barbaar die geen gevoel voor finesse heeft...
Snelle bocht? Waaierbocht dus, ik voel dan weinig verschil.
90° of kleine rondpunten en dan kan je een S wel scherper insturen en wat meer in de bocht zetten met de achterkant.
Jaja, 'n opeenvolging van bochten dus, inderdaad, geen autostradebocht. Of 'n 45° tot 90° bocht die je met 'n normale auto tegen 60 à 80 per uur neemt en dan met die auto dus tegen 100 à 120 ofzo. 'k Heb het niet over grip, maar over 't gevoel in 't stuur. Zeker als je op 't gas staat is 't stuur van de 4S naar mijn mening niet zo precies (al spreek ik over tienden van een percent, hè, want een 4S met PASM is vlijmscherp), of da's verkeerd uitgedrukt, 't is eerder "zwaarder", de RWD leek me qua stuurgevoel lichter, waardoor 'ie preciezer lijkt. Maar we hadden 't er al 'es over, hier, en zoals 'k toen ook gezegd heb kan dat wel aan de andere banden en ophanging liggen (de Carrera cabrio had de standaardophanging en de standaard 18", de Carrera 4S Coupé had uiteraard PASM en de 19").
Nee hoor, was echt bijzonder mooi gedaan. OK, het is niet meer origineel, maar hetgeen in de plaats is gekomen mag er al evenzeer zijn. Zo puur
sorry ik hou niet van samenraapsels... en in deze zitten er echt wel veel verschillende stukken
was voorheen geen RS hoor zo te zien allé ik hoop 't toch... zou trouwens maar dom zijn om dat met een echte RS te doen...
sorry ik hou niet van samenraapsels... en in deze zitten er echt wel veel verschillende stukken
was voorheen geen RS hoor zo te zien allé ik hoop 't toch... zou trouwens maar dom zijn om dat met een echte RS te doen...
Comment