Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Da's de prijs inclusief banden. Set velgen zit doorgaans rond de 3000 euro.

Sportuitlaat zou ik zerker willen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Da's de prijs inclusief banden.
      ja, velgen zonder banden vind ik niet zo interessant om mee te rijden

maar snap wel wat je bedoelt

probleem is dat er veel die ik vind wel interessant zijn qua opties maar dan niet meer interessant omdat ze op hun 18" Cayman S standaardvelgen staan en dan kan ik die bandjes natuurlijk niet overzetten hé
      Last edited by ; 15/12/2007, 14:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        ja, velgen zonder banden vind ik niet zo interessant om mee te rijden

maar snap wel wat je bedoelt

probleem is dat er veel die ik vind wel interessant zijn qua opties maar dan niet meer interessant omdat ze op hun 18" Cayman S standaardvelgen staan en dan kan ik die bandjes natuurlijk niet overzetten hé
        Ja maar die 18" kan je dan weer gebruiken voor winterbanden. Of Kan je 17" op een Cayman S zetten ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk Berichten
          Ja maar die 18" kan je dan weer gebruiken voor winterbanden. Of Kan je 17" op een Cayman S zetten ?
          Op de Cayman wel, op de S denk ik niet, denk dat die grotere remschijfjes heeft

Comment

zou dit Tequipment dingetje leuk zijn of overkill?

Sportabgasanlage
            Preis:
            1.737,40 € (inkl. 19% MwSt.)
            1.460,00 € (exkl. MwSt.)

Der Porsche Sound – kraftvoll, kernig, sportlich. Und das Beste daran: Er kann noch zulegen. Mit der Sportabgasanlage. Je nach Fahrverhalten verändert sich der Sound: Bei ruhiger Fahrweise bleibt der kernige Seriensound, bei sportlicher Fahrweise wird der Klang deutlich rassiger. Eine Taste zur Einstellung der Sportabgasanlage ist in die Mittelkonsole integriert. Bei Fahrzeugen mit Sport Chrono Paket/Sport Chrono Paket Plus übernimmt die Sporttaste diese Funktion
            Zeker geen overkill. Stock is bijna altijd te stil of te gedempt.

Toch zou ik geen PSE kopen maar eerder iets aftermarket.

Comment

• PSE klinkt het mooist en de tweedehandswaarde is hoger.

Meeste aftermarket klinkt te opvallend, te patserig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                Lekker onverantwoord.

Zo'n mensen mogen ze gewoon niet meer laten rijden!
                Inderdaad, ging er wel een 'beetje' over.

Comment

rood heeft natuurlijk ook het nadeel dat het er zo komt uit te zien

Daar valt atlijd wat aan te doen hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Daar valt atlijd wat aan te doen hé
                    Zo'n reactie was ik van jou wel verwachtende!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaggieBe Bekijk Berichten
                      Aangezien er hier toch Cayman liefhebbers zijn ...

Grijze velgen

Of zwarte velgen

...
                      Voor mij absoluut de Techarts - no doubt about it.

En als ik nog een derde optie zou mogen kiezen: de Rinspeed Design C5/1 (ook 20").
                      Motivatie: de Techarts zie je toch wel zeer veel opduiken. Rinspeeds zijn minstens even knap ... en meteen ook wat exclusiever.

Comment

• Ik heb die 20" Techart velgen ja.

Maar de vraag was, hou ik ze in het zilver of laat ik ze zwart spuiten met blinkend randje. Die van op mijn foto's zijn nl. allemaal 20" Techart velgen. Ik heb de mijne onderhand al een dik half jaar en af en toe mag er al iets veranderen .. Dus de vraag was, Techart velgen in het zwart of in het grijs? Aangezien jullie de zwarte niet herkend hadden .. misschien zilver houden, anders gaan alleen Porschekenners zien dat het Techart is .. (dit laatste kon ik echt niet laten :p )

Tomski: 20" Techart velgen voor Cayman kosten incl spacers (achteraan) rond de 4000 Eur incl banden. Als je er wil, laat iets weten. Ik regel wel iets.

oveRRide: Rinspeed is ook mooi, maar de service van Rinspeed is maar triestig. Ik ben in Essen bij beide geweest .. Rinspeed heeft mijn emailadres gevraagd en ging mij contacteren. Prijzen konden ze niet geven. Bij Techart heb ik een halve namiddag gezeten .. koffie en koekjes gegeten gans de tijd .. uiteindelijk nog een ritje mogen gaan doen met een Techart Cayman .. en na de bestelling heb ik een kalender, een mooi tasje en een balpen gekregen (En de Cayman heeft een balpen-houder !!) En het is niet alsof Rinspeed veel goedkoper is dan Techart ... ( ze hebben mij uiteindelijk wel de prijzen doorgemaild ...)

Comment

Op de Cayman wel, op de S denk ik niet, denk dat die grotere remschijfjes heeft
                          Op de S kunnen geen 17" velgen. De S heeft 320 mm remschijven vooraan. De 2.7 heeft 300 mm remschijven ... wat ik persoonlijk het grootste minpunt van de niet-S vind. De pk's zijn minder belangrijk: op de openbare weg heb je genoeg met 245pk. Voor circuit moet je een snel (type Franco) hebben om er baat bij te hebben. Op Zolder zal het weinig uitmaken ... (op mijn niveau van rijden, als je écht goed rijdt op circuit, zal het wel veel uitmaken) Zeker omdat je met de 2.7 of 17" velgen kan rijden, en bij de S dus niet. Maar de S gaat een niet-S kunnen uitremmen op Zolder .. ik spreek concreet uit ervaring

Ik heb met de S ook gereden .. ik mis vooral de remmen en het koppel onderin .. maar het verschil is niet groot genoeg om nu nog te veranderen ... al zal ik de volgende keer wel een S kopen.

Als je zou bestellen: absolute must have optie, naast het obligatoire bixenon, is het sportstuur en de PCM. Megastuur, meganavigatie !
                          Last edited by ; 15/12/2007, 19:33.

Comment

• navi heb ik niet echt nodig, het mag wel maar ik vind dat schermpje er wel knap in staan om eerlijk te zijn...

maar heb er al aan aantal gevonden die wel dat scherm hebben maar navi wordt niet bij de opties vermeld

Comment

navi heb ik niet echt nodig, het mag wel maar ik vind dat schermpje er wel knap in staan om eerlijk te zijn...

maar heb er al aan aantal gevonden die wel dat scherm hebben maar navi wordt niet bij de opties vermeld
                              Kan je niet gewoon PCM hebben zonder navi, tv, telefoon, ..etc?

Comment

• PCM in 987/997 is altijd met navi, telefoon, ... Ik DENK zelf altijd met dvd navi, maar daar ben ik niet zeker van omdat het apart vermeld staat op mijn optielijst. Dus schermpje = navi. Ik kan mij niet voorstellen dat ze nog Becker radios met GPS verkopen bij Porsche (want dat was grote rommel)

In de 986/996 was dat anders, oa. aparte telefoonmodule. In de 986/996 kon je ook een GPS radio krijgen (single DIN), maar die was zo ongelooflijk crap dat het geen naam had ... eigenlijk was die GPS totaal, maar dan ook totaal nutteloos. (zelf voor iemand als mij die overal verkeerd rijdt ...)

TV heb je standaard bij Porsche nooit kunnen krijgen. (Cayenne weet ik niet ..) Je kan wel, aftermarket, een module kopen die je aan de PCM kan hangen voor TV en gewone (film)DVD's. Maar daar zie ik het nut niet van in. Rijdend mag je toch geen TV kijken .. al gaat dat wel als je dat wil natuurlijk.

Comment

navi heb ik niet echt nodig, het mag wel maar ik vind dat schermpje er wel knap in staan om eerlijk te zijn...

Op de 997 heb je standaard dat scherm, maar geen navi standaard.

(Op de turbo is navi wel standaard)
                                  1991 Mazda MX-5 NA
                                  Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                  www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Lekker kontje ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                                      Op de 997 heb je standaard dat scherm
                                      Ik vrees dat je verkeerd bent:

Bij Porsche is niks standaard Maar het is wel een must ...

Normaal ga ik volgende week de laatste Belgische 997 RS afhalen .. ik zal foto's nemen. (niet de mijne ofzo)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaggieBe Bekijk Berichten
                                        Maar het is wel een must ...
                                        Daar volg ik u toch niet in..
                                        GT3/ GT3RS/ GT2(die heeft het PCM wel weer standaard) moeten zo basic mogelijk vind ik; een kuipzetel, alcantara stuurtje, alcantara pook en klaar ! Geen tralala met schermen en onozele klokjes op het dashboard.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ergens geef ik je gelijk.

Maar dan moet je hem wel grotendeels gebruiken waar hij voor dient: circuit. Daar heb je inderdaad geen nood aan GPS of andere luxefoefkes.

Als je er gewoon mee gaat cruizen, zou ik er wel GPS en luxefoefkes in willen. Da's volgens mij ook de reden dat je PCM kan bestellen in een GT3RS. Niet iedereen gebruikt hem voor op circuit mee te donderen. (ergens is dat jammer .. anderszijds zou ik hem ook niet enkel daarvoor gebruiken)

Oorspronkelijk geplaatst door geeteethree Bekijk Berichten
                                          Daar volg ik u toch niet in..
                                          GT3/ GT3RS/ GT2(die heeft het PCM wel weer standaard) moeten zo basic mogelijk vind ik; een kuipzetel, alcantara stuurtje, alcantara pook en klaar ! Geen tralala met schermen en onozele klokjes op het dashboard.

Comment

Working...
                                          X