Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Starlite69R Bekijk Berichten
    Nog een smurf, Mexico Blue!

Tis wel héél licht, die kleur.

Maar misschien 'pakt' de camera die kleur gewoon moeilijk? En is ze donkerder/dieper in't echt?

Comment

Dat trekt echt op niks.
      Eerder iets voor op Daviej z'n bolide ofzo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Ik denk dat zoiets veel eerder 'n gimmick is dan iets dat écht goed is. Je vindt nog quasi geen carbon velgen, en als je de reviews leest zijn ze nauwelijks tot niet lichter dan de betere lichtmetalen velgen, en ze zijn ook een PAK brozer.

Op circuit wil je écht geen hyperlichte maar broze velg. Eén keer met licht onderstuur tegen een te hoge curb schuiven in de uitgang van 'n bocht ... en je velg is eraan. En zoiets gaat op circuit snél, omdat je doorgaans ook met minder bandendruk rijdt dan op de openbare weg, dus je bant wordt makkelijker vervord waardoor die broze velgrand nog meer te voorschijn komt en vatbaar is voor beschadigingen.

'k Vind 't wel cool staan, maar 'k zou 't zelf nooit doen. 'k Geloof er niet in. Pas als er in de racerij écht massa's carbon velgen opkomen, en ik voldoende reviews lees over de onmiskenbare pluspunten zonder dat er navenante minpunten zijn, wil ik in het "carbon rim believers" kamp overstappen.
        Kdenk het ook zo'n beetje. Als je nu lichter en beter dan aluminium wilt, is magnesium (of titanium misschien ook omwille van de sterkte, weet wel niet hoe het zit met gewicht?) de best oplossing denk ik. Wel een pàk duurder!

Comment

• vraagje... ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuw leuk wagentje sinds mijn exige verkocht is. Het moest een sportieve wagen zijn, met ruimte voor mijn 1 jaar oude dochter waar er nog iets mee kan eventueel.

Ik kwam uit bij een 996 porsche cabrio. Prijs is tweedehands een fractie van de nieuwprijs... porsche is een superslechte inverstering... maar nu heb ik enkele vragen die ik beter hier stel alvorens een dealer zijn glad verkoopspraatje op me afschiet.

1) hoeveel km kunnen porsche motoren normaal vlot aan? Ik zie op het internet er veel staan boven 100 000km. Heeft er iemand weet problemen die typische porsche zijn bij vele kms... ik weet bv dat een lotus in feite dikke merde is om vele kms mee te rijden... onderhoud na onderhoud volgt elkaar op.

2) Tot hoeveel jaar kan een persoon op de achterbank? Ik heb gezien dat deze vrij krap is, maar kunnen er daar volwassen personenen in???? Is dit enkel tot 12 jaar of zo? en is het met een kinderzitje wel te doen voor die kinderen achterin?

3)als ik een porsche uit Duitsland interessant acht, komen er dan vele euros bij om deze hier op de baan te krijgen?

alvast bedankt en hopelijk ben ik deze zomer een 'porsche lover'... (al is het meer uit noodzaak, er bestaan bijna geen sportwagens met een achterbank....

Comment

• edit edit

Comment

• CGT

Slechts 170km en al te koop. klik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stijne Bekijk Berichten
                vraagje... ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuw leuk wagentje sinds mijn exige verkocht is. Het moest een sportieve wagen zijn, met ruimte voor mijn 1 jaar oude dochter waar er nog iets mee kan eventueel.

Ik kwam uit bij een 996 porsche cabrio. Prijs is tweedehands een fractie van de nieuwprijs... porsche is een superslechte inverstering... maar nu heb ik enkele vragen die ik beter hier stel alvorens een dealer zijn glad verkoopspraatje op me afschiet.
                Porsche staat nochtans gekend voor absurd hoge restwaardes

1) hoeveel km kunnen porsche motoren normaal vlot aan? Ik zie op het internet er veel staan boven 100 000km. Heeft er iemand weet problemen die typische porsche zijn bij vele kms... ik weet bv dat een lotus in feite dikke merde is om vele kms mee te rijden... onderhoud na onderhoud volgt elkaar op.
                Dat hangt allemaal een beetje van de rijstijl af, maar een correct gereden en onderhouden exemplaar doet makkelijk 250k kilometer zonder problemen.

2) Tot hoeveel jaar kan een persoon op de achterbank? Ik heb gezien dat deze vrij krap is, maar kunnen er daar volwassen personenen in???? Is dit enkel tot 12 jaar of zo? en is het met een kinderzitje wel te doen voor die kinderen achterin?
                Als je groter bent dan een meter 60 geraak je daar "niet" in wegens de aflopende daklijn

3)als ik een porsche uit Duitsland interessant acht, komen er dan vele euros bij om deze hier op de baan te krijgen?
                Onder "vraag & aanbod" vind je een uitgebreide handleiding over het importeren van een Duitse wagen.

Veel succes
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

vraagje... ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuw leuk wagentje sinds mijn exige verkocht is. Het moest een sportieve wagen zijn, met ruimte voor mijn 1 jaar oude dochter waar er nog iets mee kan eventueel.

Enkel de 996 is een slechte investering geweest. De 993 en 964's gaan nog steeds voor meer geld rond dan de 996. Maar momenteel staan ze wel héél laag, met de goedkoopste al rond de 20-25k

Oorspronkelijk geplaatst door stijne Bekijk Berichten
                  Naar ik vernomen heb zijn er redelijk veel 996 3.4 blokjes die sneller kapot gingen dan eigenlijk zou mogen. Velen zijn onder garantie vervangen, maar niets zegt je dat die niet weer stuk gaan.
                  De 3.6 is een beter blok, dat gemakkelijk, mits goed onderhoud 300.000km moet aankunnen. Een onderhoudsboekje is dus absoluut noodzakelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door stijne Bekijk Berichten
                  Er kan 1 persoon achterin, als die dwars gaat zitten en zijn voeten op de andere zetel zet.
                  Het is niet zo comfortabel, maar als het moet, lukt het.
                  Een buggy geraak je wel nergens kwijt, tenzij hij zo klein is dat hij in de koffer past, maar daar vrees ik voor

Comment

alvast bedankt en hopelijk ben ik deze zomer een 'porsche lover'... (al is het meer uit noodzaak, er bestaan bijna geen sportwagens met een achterbank....
                    Een rx-8. Al zal dat als je van een lotus komt waarschijnlijk een teleurstelling zijn. Je kan er wel met 4 volwassenen mee meerijden!

Comment

• Of een M3 Cabrio.

Kweet er nog eentje staan.
                      Van dezelfde eigenaar als die Porsche die ik kwijt moet. 2 jaar oud, 50.000km, zwart-zwart.
                      Kan eventueel tegen volgende week donderdag wel foto's verzorgen.

Comment

Een nieuwe wagen schrijft altijd veel af, maar als je een 2ehands P kunt kopen, verlies je niet zoveel meer.

1. zoals gezegd, de 3.4 motor (beschikbaar in de modellen van eind '97 tot de facelift rond '01) is delicaat, ga voor een faceliftmodel ! Indien telkens mooi warmgereden eer je er zot mee doet, gaan die motoren wellicht 300k km mee, heb al eens een 4S te koop gezien die 274.000 km had

2. kinderen op de achterbank : ik zou eerder zeggen max. tot 1m50 om comfortabel te blijven. Ben je echter heel groot, dan kan het wel eens zijn dat er gewoon geen beenruimte is !! Eens bekijken bij een 996 dus.

3. import geeft weinig extra kosten, vooral de tijd die het kost lijkt me een punt.

Comment

• Comment

• Comment

• 2 generaties tegenover elkaar, was een mooi zicht, wit en zwart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cé911 Bekijk Berichten
                                Een Turbo in het wit vind ik niet geslaagd, een GT3 daarentegen wel...

Comment

• alvast bedankt voor jullie vlotte antwoorden...

lijkt me tijd om eens wat dealers binnen te stappen...

Comment

alvast bedankt voor jullie vlotte antwoorden...

lijkt me tijd om eens wat dealers binnen te stappen...
                                    Hoe lang ben je van plan te doen met je nieuwe wagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMI Bekijk Berichten
                                      Een Turbo in het wit vind ik niet geslaagd, een GT3 daarentegen wel...
                                      Cobalt Blue

Last edited by ; 15/06/2007, 19:25.

Comment

Cobalt Blue

Kruisjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                                          Kruisjes
                                          Nee, supervet man.

Comment

Working...
                                          X