Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ja, velgen zonder banden vind ik niet zo interessant om mee te rijden
maar snap wel wat je bedoelt
probleem is dat er veel die ik vind wel interessant zijn qua opties maar dan niet meer interessant omdat ze op hun 18" Cayman S standaardvelgen staan en dan kan ik die bandjes natuurlijk niet overzetten hé
ja, velgen zonder banden vind ik niet zo interessant om mee te rijden
maar snap wel wat je bedoelt
probleem is dat er veel die ik vind wel interessant zijn qua opties maar dan niet meer interessant omdat ze op hun 18" Cayman S standaardvelgen staan en dan kan ik die bandjes natuurlijk niet overzetten hé
Ja maar die 18" kan je dan weer gebruiken voor winterbanden. Of Kan je 17" op een Cayman S zetten ?
Der Porsche Sound – kraftvoll, kernig, sportlich. Und das Beste daran: Er kann noch zulegen. Mit der Sportabgasanlage. Je nach Fahrverhalten verändert sich der Sound: Bei ruhiger Fahrweise bleibt der kernige Seriensound, bei sportlicher Fahrweise wird der Klang deutlich rassiger. Eine Taste zur Einstellung der Sportabgasanlage ist in die Mittelkonsole integriert. Bei Fahrzeugen mit Sport Chrono Paket/Sport Chrono Paket Plus übernimmt die Sporttaste diese Funktion
Zeker geen overkill. Stock is bijna altijd te stil of te gedempt.
Toch zou ik geen PSE kopen maar eerder iets aftermarket.
Aangezien er hier toch Cayman liefhebbers zijn ...
Grijze velgen
Of zwarte velgen
...
Voor mij absoluut de Techarts - no doubt about it.
En als ik nog een derde optie zou mogen kiezen: de Rinspeed Design C5/1 (ook 20").
Motivatie: de Techarts zie je toch wel zeer veel opduiken. Rinspeeds zijn minstens even knap ... en meteen ook wat exclusiever.
Maar de vraag was, hou ik ze in het zilver of laat ik ze zwart spuiten met blinkend randje. Die van op mijn foto's zijn nl. allemaal 20" Techart velgen. Ik heb de mijne onderhand al een dik half jaar en af en toe mag er al iets veranderen .. Dus de vraag was, Techart velgen in het zwart of in het grijs? Aangezien jullie de zwarte niet herkend hadden .. misschien zilver houden, anders gaan alleen Porschekenners zien dat het Techart is .. (dit laatste kon ik echt niet laten :p )
Tomski: 20" Techart velgen voor Cayman kosten incl spacers (achteraan) rond de 4000 Eur incl banden. Als je er wil, laat iets weten. Ik regel wel iets.
oveRRide: Rinspeed is ook mooi, maar de service van Rinspeed is maar triestig. Ik ben in Essen bij beide geweest .. Rinspeed heeft mijn emailadres gevraagd en ging mij contacteren. Prijzen konden ze niet geven. Bij Techart heb ik een halve namiddag gezeten .. koffie en koekjes gegeten gans de tijd .. uiteindelijk nog een ritje mogen gaan doen met een Techart Cayman .. en na de bestelling heb ik een kalender, een mooi tasje en een balpen gekregen (En de Cayman heeft een balpen-houder !!) En het is niet alsof Rinspeed veel goedkoper is dan Techart ... ( ze hebben mij uiteindelijk wel de prijzen doorgemaild ...)
Op de Cayman wel, op de S denk ik niet, denk dat die grotere remschijfjes heeft
Op de S kunnen geen 17" velgen. De S heeft 320 mm remschijven vooraan. De 2.7 heeft 300 mm remschijven ... wat ik persoonlijk het grootste minpunt van de niet-S vind. De pk's zijn minder belangrijk: op de openbare weg heb je genoeg met 245pk. Voor circuit moet je een snel (type Franco) hebben om er baat bij te hebben. Op Zolder zal het weinig uitmaken ... (op mijn niveau van rijden, als je écht goed rijdt op circuit, zal het wel veel uitmaken) Zeker omdat je met de 2.7 of 17" velgen kan rijden, en bij de S dus niet. Maar de S gaat een niet-S kunnen uitremmen op Zolder .. ik spreek concreet uit ervaring
Ik heb met de S ook gereden .. ik mis vooral de remmen en het koppel onderin .. maar het verschil is niet groot genoeg om nu nog te veranderen ... al zal ik de volgende keer wel een S kopen.
Als je zou bestellen: absolute must have optie, naast het obligatoire bixenon, is het sportstuur en de PCM. Megastuur, meganavigatie !
PCM in 987/997 is altijd met navi, telefoon, ... Ik DENK zelf altijd met dvd navi, maar daar ben ik niet zeker van omdat het apart vermeld staat op mijn optielijst. Dus schermpje = navi. Ik kan mij niet voorstellen dat ze nog Becker radios met GPS verkopen bij Porsche (want dat was grote rommel)
In de 986/996 was dat anders, oa. aparte telefoonmodule. In de 986/996 kon je ook een GPS radio krijgen (single DIN), maar die was zo ongelooflijk crap dat het geen naam had ... eigenlijk was die GPS totaal, maar dan ook totaal nutteloos. (zelf voor iemand als mij die overal verkeerd rijdt ...)
TV heb je standaard bij Porsche nooit kunnen krijgen. (Cayenne weet ik niet ..) Je kan wel, aftermarket, een module kopen die je aan de PCM kan hangen voor TV en gewone (film)DVD's. Maar daar zie ik het nut niet van in. Rijdend mag je toch geen TV kijken .. al gaat dat wel als je dat wil natuurlijk.
Daar volg ik u toch niet in..
GT3/ GT3RS/ GT2(die heeft het PCM wel weer standaard) moeten zo basic mogelijk vind ik; een kuipzetel, alcantara stuurtje, alcantara pook en klaar ! Geen tralala met schermen en onozele klokjes op het dashboard.
Maar dan moet je hem wel grotendeels gebruiken waar hij voor dient: circuit. Daar heb je inderdaad geen nood aan GPS of andere luxefoefkes.
Als je er gewoon mee gaat cruizen, zou ik er wel GPS en luxefoefkes in willen. Da's volgens mij ook de reden dat je PCM kan bestellen in een GT3RS. Niet iedereen gebruikt hem voor op circuit mee te donderen. (ergens is dat jammer .. anderszijds zou ik hem ook niet enkel daarvoor gebruiken)
Daar volg ik u toch niet in..
GT3/ GT3RS/ GT2(die heeft het PCM wel weer standaard) moeten zo basic mogelijk vind ik; een kuipzetel, alcantara stuurtje, alcantara pook en klaar ! Geen tralala met schermen en onozele klokjes op het dashboard.
Comment