Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    De 997 GT3 vind ik ook de lekkerste, maar als ik moet kiezen tussen (quasi) dagelijks een 997 S te rijden of enkel in 't weekend eens met een GT3, tja dan toch maar het dagelijkse genieten denk ik.

    Al is het ZEER aanlokkelijk, zo'n GT3 (maar wel reteduur )
    agreed...
    ah ja, was ik nog vergeten te vermelden, naast mogelijke rugproblemen: het geluidsniveau... het dagelijks genieten van een GT3 (RS) heeft soms meer weg van het dagelijks innemen van een aspirine...
    Maar het is wel muziek, natuurlijk

    Comment


    • Kort maar knap reviewke van de GT3

      "So far, I've found that the GT3 is the perfect synthesis of the best attributes fo the prior GT3 and the current 997S, with a few extras thrown into the mix.

      I'm a sucker for a great chassis, I find I'm drawn to a car with stellar chassis dynamics and communication and grip rather than power. However, I've gotten spoiled with high power cars which is why I passed on the Cayman. This car does not dissapoint. The overwhelming feeling is of grip and flawless engineering. Everything about the car gives the impression that it was built to a level of precision that no other company, including Ferrari, can match. It's hard to explain. Part of the precision is the car's path accuracy. You can set it in a corner and let it follow its intended arc w/o all the corrections you have to attend to the the Ferrari and the prior GT3 (but not in the 997S which is also quite precise). The steering is both that precise and full of information.

      And the way the car takes a set and holds cornering is fantastic. Again, hard to articulate, but it's like you feel like it's your car and are almost instantly familiar with it after a few hours of driving. . . inviting a feeling of invincibleness. In contrast the prior gt3 I always left a lot on the table b/c I could never really trust it. Same with the Ferrari, which was less trustworthy than the GT3. A twitchy bastard at the limit.

      The engine note and responsiveness of the motor were a huge surprise though. I expected a mildly better motor than what's in the 996 GT3, but it's a pretty big step up in terms of low end tq and sound.

      The shifter is rifle bolt precise.

      The clutch is stiff, but not really burdensome.

      As folks know, the PCCBs are other worldly.

      I can post more details later, but the car just carves effortlessly but still retains the rear engine charisma that keep 911 buyers coming back for more and more. It wiggles and jiggles, always telling you what is happening out back. The same cannot be said of the Fcar. The combination of organic feel and otherworldly balance and grip w/o all the unwanted handling drama (quirks) is what separates this car the rest.

      The motor is icing on the cake!

      I'll also add a comment on styling. Of course this is quite personal. I think that the Modena 360 in its proper hardtop form is more beautiful than both the GT3 and its replacement the F430. The F430 is overstyled and too Enzo like while the 360 has a cohesive design. The GT3 is busy and doesn't have the 'rolling artwork' presence.

      What the GT3 does have is pure, unfettered, naked aggression. It looks mean. It sounds angry. The Ferrari made me want to wax it. The GT3 demands that you drive the schit out of it and put it away wet, and if you don't cord a tire in next track event, it'll secretly call you a pussy under its breath. B/c of the aggressive nature of the car, I give it far more respect and ultimately, I'm sure I'll obsess over it more than any car I've owned.

      I've said it before and I'll say it again: Porsche is for drivers. "

      Bron: Rennteam.com

      Comment


      • Mooi verwoord, ik kan er mij iets bij inbeelden ...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten




          Bwoah!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
            Heeft er iemand foto's van een 997 Turbo met GT3 velgen en het aero pakket?

            Ik had hier gelezen dat dit mogelijk is, maar kheb het nog nooit gezien...lijkt me eigenlijk best of both worlds
            Ja! Wel met andere velgen maar kom. Ik vind dit trouwens zalige tuning... Die vleugel past perfect en de velgen staan hem ook... Het F77 Performance Pakcage van Champion Motorsport is dit:



            Comment


            • Dat is duidelijk geen 997 turbo

              Best mooi trouwens !
              Last edited by ; 19/04/2007, 15:57.

              Comment


              • Ze hebben ook prachtige velgen, die mannen. Die 20" RG5 en RF67 ...

                Comment


                • Comment


                  • Porsche-specialist RUF gaat stevig uit de bocht met z'n nieuwste creatie. De CTR-3 (uiteraard opvolger van de CTR en CTR-2) lijkt gebaseerd op de Cayman, heeft trekken die aan de Carrera GT doen denken, maar heeft bitter weinig met beide sportauto's gemeen.

                    RUF ontwikkelde de CTR-3 eigenlijk op basis van het onderstel van de 997. Net over de achteras zit een zescilinder boxermotor die uit iets meer dan 3,7l inhoud liefst 700pk puurt. Om dat te bereiken persen niet één, maar twee turbo's uit volle macht lucht door de cilinders. Het koppel is zo mogelijk nog indrukwekkender; dat bedraagt 890Nm. Vanuit stilstant spurt de creatie naar 100km/u in 3,2 tellen. Van een begrenzer heeft de tuner nog niet gehoord. De CTR-3 gaat met een lefgozer aan het stuur dan ook door tot 375km/u. Prijskaartje; bijna € 400.000 af-fabriek.

                    Bron: Autovibes

                    Comment


                    • Comment


                      • Comment


                        • Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Dat is duidelijk geen 997 turbo

                            Best mooi trouwens !
                            Is idd geen Turbo, maar past de kit eigenlijk wel op een Turbo?
                            Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
                              Is idd geen Turbo, maar past de kit eigenlijk wel op een Turbo?
                              Je bedoelt de aerokit voor de 997 ?

                              Je kan 'm in elk geval zo niet bestellen, maar ik heb toch al eens een foto gezien van een 997 turbo met de GT3 aero kit, was op een Amerikaans forum dacht ik...

                              Comment


                              • Turbo met GT3 velgen



                                Vind ik veel beter dan met de turbovelgen !! (is natuurlijk een persoonlijke voorkeur)

                                Comment


                                • I totally agree. Die nieuwe turbo-velgen, ze zijn mijn ding niet. Allez, op nen turbo nog nét wel (ze zijn natuurlijk zeer knap afgewerkt), maar 't kan sportiever, vind ik, ze zijn een beetje teveel blingbling + ze hebben niet voldoende diepte.

                                  Dit is zóveel knapper...

                                  't Knapste moeten de Carrera Sport velgen zijn, op die kar.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Turbo met GT3 velgen

                                    Vind ik veel beter dan met de turbovelgen !! (is natuurlijk een persoonlijke voorkeur)
                                    Sweet

                                    Ik vind de GT3 velgen ook dust keer mooier dan die van de Turbo!

                                    I initially had put on a set of wheels from the GT3. The front wheels were the same as the stock Turbo wheels but the rears had an offset of 68mm which were quite a bit more than the stock Turbo 51mm offset so I had to use 18mm spacers to compensate. I wasn't too happy with the initial look and the car didn't feel as "tight" around the corners as I'd have liked.

                                    I came across a set of wheels from the GT3 RS which is a widebody just like the Turbo with wheels designed accordingly. These wheels had an offset of 51mm just as the Turbo wheels do so no more spacers would be needed. The car once feels as tight around the corners as when I first took delivery not to mention how good it looks!
                                    Bron
                                    Last edited by Synchromesh; 19/04/2007, 23:03.
                                    Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                                    Comment




                                    • Last edited by Synchromesh; 19/04/2007, 22:44.
                                      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                                      Comment






                                      • Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                                        Comment




                                        • Meer foto's hier
                                          Last edited by Synchromesh; 19/04/2007, 22:42.
                                          Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

                                          Comment

                                          Working...
                                          X