Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
True. In combinatie met de Multitronic is het een ongelooflijk soepele krachtbron. Trekt echt zeer vlot op, voor z'n vermogen en koppelwaardes.
En ze hebben uiteraard niet meer last van de inslijtende nokkenassen.
De eerste generatie hadden daar vrij veel last van zeker he? Geldt dat dan ook voor de 2.5TDI die in de A8 D2 lag of zijn er daar ook 2 generaties motoren?
150 = sowiezo nokkenasproblemen... vroeg of laat (+250k)
155 = zijn goede versies van gemaakt (met roltuimers ipv sleeptuimelaars)
163 = bullitproof, en veel beter dan de relatief 'tamme' 155.
180 = alles van voor (ik dacht) eind 2002 is zelfde verhaal als de 150. Hierna kregen deze 180's ook de roltuimelaars, en dus bullitproof.
En zoals matteo al zei, een 163pk icm een multitronic is een droom. Optrekken van 0-100 tegen 2000-2500 toeren doe gaat in een 10sec.
Maaaaaar... ze zijn niet zéér betrouwbaar. Eentje met trekhaak = laten staan, kunnen ze NIET tegen. M'n pa heeft zijn 2.5 MT op 65000km naar de zak gereden, door heel vaak met remork te rijden.
Manuele 6-bak is natuurlijk ook prima. Vind het zalige motoren die 2.5tdi's. Veel karakter, en een leuke sound.
Ik dacht dat de 150, 155 en de 180pk motoren 'probleem'blokken waren.
Avantus weet er het fijne wel van.
De nonkel van mijn vrouw heeft een Audi A8 2.5 TDI quattro Tiptronic met 180pk. Hij heeft ondertussen al meer dan 400.000km gereden zonder veel mechanische problemen. Vorige week zei hij wel dat de versnellingsbak om zeep was. Hij gaat een ruilboite steken...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
De nonkel van mijn vrouw heeft een Audi A8 2.5 TDI quattro Tiptronic met 180pk. Hij heeft ondertussen al meer dan 400.000km gereden zonder veel mechanische problemen. Vorige week zei hij wel dat de versnellingsbak om zeep was. Hij gaat een ruilboite steken...
nieuw gekocht?
van welk jaar?
rustige rijstijl?
en als je je dat laatste hebt, dan kan je er héél lang mee voortrijden.
Comment