Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
    Op het salon stond er idd een zilverkleurige A8 met de 2.8 motor. Meer hoeft dat voor mij niet te zijn

    Helaas enkel Multritronic en FWD, echt een cruise bak denk ik.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Helaas enkel Multritronic en FWD, echt een cruise bak denk ik.
      Heerlijke autobahncruiser om aan gezapige snelheid (lees 170) te cruisen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        Helaas enkel Multritronic en FWD, echt een cruise bak denk ik.
        Dus de 2.8 komt niet met de tiptronic?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
          Dus de 2.8 komt niet met de tiptronic?
          Is dat dan zo een ramp?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
            Is dat dan zo een ramp?
            Uiteraard niet, ik heb nog maar 1 keer met een dergelijke bak gereden en is totaal anders dan een tiptronic automaat. Bij gevolg kan ik er dus ook niet voldoende over oordelen. Zijn er hier Audi-rijders die multitronic hebben?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
              Dus de 2.8 komt niet met de tiptronic?
              Neen, maar da's geen ramp zoals Fernand zei.

              Die laatste Multritronic zou erg goed zijn, je kan ook met gesimuleerde versnellingen spelen.

              The CVT gearbox provides smooth changes, but drivers who want manual control will be pleased to learn that the model is fitted with steering wheel-mounted paddles. Yet whichever mode of the transmission you choose, the cabin is superbly refined at motorway speeds, as you might expect from the uprated noise insulation.

              Comment


              • Is er een technische reden waarom ze Multitronic niet in combinatie met Quattro beschikbaar maken?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                  Is er een technische reden waarom ze Multitronic niet in combinatie met Quattro beschikbaar maken?
                  Ja.


                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Ja.


                    Please explain

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                      Please explain


                      Omdat ze nog geen manier hebben gevonden om een middendifferentieel en uitgaande as naar achteren toe te integreren in die versnellingsbak.

                      Het fijne weet ik er ook niet van, anders had ik het er wel meteen bijgeschreven.


                      Maar zal volgens mij ooit wel komen hoor. no worries.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Omdat ze nog geen manier hebben gevonden om een middendifferentieel en uitgaande as naar achteren toe te integreren in die versnellingsbak.

                        Het fijne weet ik er ook niet van, anders had ik het er wel meteen bijgeschreven.


                        Maar zal volgens mij ooit wel komen hoor. no worries.

                        Er bestaan toch al auto's met CVT die permanente AWD hebben?

                        Zo'n Nissan Murano ding bvb

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                          Er bestaan toch al auto's met CVT die permanente AWD hebben?

                          Zo'n Nissan Murano ding bvb

                          Ja.


                          Het ging over de Multitronic hé.

                          Comment


                          • Even een vraag over een kwaaltje waarover vele mensen klagen bij Audi: onderstuur (zware neus).Ik neem als voorbeeld de A4 B7, niet de B8 omdat deze een aanzienlijke verbetering zou zijn en niet meer zo zwaar in de neus zou zijn (hoop ik ook). Aan wat is dit kwaaltje te wijten, ik vermoed een slechte gewichtsverdeling (ik dacht 63/37 bij de B7), maar theoretisch zou een Mondeo ongeveer dezelfde gewichtsverdeling hebben en deze heeft een schitterend en evenwichtig rijgedrag en er wordt nooit geklaagd over de zware neus. Waar zit het verschil dan?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Even een vraag over een kwaaltje waarover vele mensen klagen bij Audi: onderstuur (zware neus).Ik neem als voorbeeld de A4 B7, niet de B8 omdat deze een aanzienlijke verbetering zou zijn en niet meer zo zwaar in de neus zou zijn (hoop ik ook). Aan wat is dit kwaaltje te wijten, ik vermoed een slechte gewichtsverdeling (ik dacht 63/37 bij de B7), maar theoretisch zou een Mondeo ongeveer dezelfde gewichtsverdeling hebben en deze heeft een schitterend en evenwichtig rijgedrag en er wordt nooit geklaagd over de zware neus. Waar zit het verschil dan?


                              Een Mondeo heeft hetzelfde hoor.

                              Alleen klagen die eigenaars er niet over omdat volgens mij Audi-rijders sportiever en meer 'driving-gericht' rijden dan de eigenaars van een Mondeo. Over het algemeen...

                              Uiteraard zullen er wel verschillen zijn in weggedrag tussen de twee (wielbasis, wielgeometrie, veren/schokdemper setting), etc.).

                              Comment


                              • Bij audi wordt ook direct aan massaal onderstuur gedacht... zit hier precies toch bij velen in het koppie. Uiteraard monden ze zoals elke fwd ter wereld bij hard pushen uit in onderstuur. Maar ik heb nog nooit ondervonden dat het erg is. VAG staat dacht ik zelfs bekend om hun vrij goede fwd-chassis'.

                                Comment


                                • De gewichtsverdeling is er met de jaren, raar maar waar, wel steeds slechter op geworden ja.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                    Even een vraag over een kwaaltje waarover vele mensen klagen bij Audi: onderstuur (zware neus).Ik neem als voorbeeld de A4 B7, niet de B8 omdat deze een aanzienlijke verbetering zou zijn en niet meer zo zwaar in de neus zou zijn (hoop ik ook). Aan wat is dit kwaaltje te wijten, ik vermoed een slechte gewichtsverdeling (ik dacht 63/37 bij de B7), maar theoretisch zou een Mondeo ongeveer dezelfde gewichtsverdeling hebben en deze heeft een schitterend en evenwichtig rijgedrag en er wordt nooit geklaagd over de zware neus. Waar zit het verschil dan?

                                    Audi bouwt dat in om een gevoel van veiligheid te geven. Zelf in de S5 hebben de ingeneurs het er nog met opzet ingebouwd, omdat de mensen dat waarderen.

                                    De hele heise met onderstuur is niet alleen dat de gewichtsverdeling kak is, maar ook dat de motor veel te veel naar voren staan. Sinds de RS4 is dit min of meer opgelost. Maar toch onderstuurt hij meer als een M3.

                                    Zoals Tiff hier ook zegt:

                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      De hele heise met onderstuur is niet alleen dat de gewichtsverdeling kak is, maar ook dat de motor veel te veel naar voren staan. Sinds de RS4 is dit min of meer opgelost. Maar toch onderstuurt hij meer als een M3.


                                      RS4 heeft toch nog steeds de motor voor de vooras?


                                      Volgens mij heeft nog steeds élke audi (FWD of Quattro), die van de band rolt een motor die voor de vooras ligt. Technisch is niet anders mogelijk, toch? (in hun opstelling)

                                      Weet wel dat de nieuwe V10 z'n distributie aan de achterkant van het blok ligt, zodat er meer plaats wordt bespaard vooraan voor radiatoren en koelers.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        RS4 heeft toch nog steeds de motor voor de vooras?


                                        Volgens mij heeft nog steeds élke audi (FWD of Quattro), die van de band rolt een motor die voor de vooras ligt. Technisch is niet anders mogelijk, toch? (in hun opstelling)

                                        Weet wel dat de nieuwe V10 z'n distributie aan de achterkant van het blok ligt, zodat er meer plaats wordt bespaard vooraan voor radiatoren en koelers.

                                        Wat hebben ze dan veranderd aan de RS4 opdat hij zo goed stuurde?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          Wat hebben ze dan veranderd aan de RS4 opdat hij zo goed stuurde?

                                          Bedoel je in vergelijking met de B5 RS4 dan?

                                          muuh geen idee.

                                          Avantus?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X