coole pics! was een leuk dagje raggen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenheb zelfs geen foto's van de velgen zelf.
ach, hier zijn ze!
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenjumpke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
Satnav. ->
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtennice die kar trekt tot aan het rood in z'n hoogste versnelling
die 225 was wel bergaf.
Maar 215 haalde die wel op vlak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenJuist nog een A4 cab gezien.
Die velgen zouden ook nog staan...
Op een S-line!
en zo'n zwarte kap is minder vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenah, is dat maar een 5-bak?
wist ik niet
t'is zowat hetzelfde qua spreiding als een golf tdi 6-bak denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtendat boeide eigelijk niet, de roadtrip was belangrijker
ach, hier zijn ze!
Comment
-
daarstraks trouwens die kar eens gaan afspuiten en ineens de bridgestone potenza RE050A's die erop liggen getest... faaaaak dat ding heeft grip
een kwaliteitsband doet toch enorm veel
Zijn zo 050A's altijd runflats? Want ik vind het wel merkelijk harder met die banden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtendaarstraks trouwens die kar eens gaan afspuiten en ineens de bridgestone potenza RE050A's die erop liggen getest... faaaaak dat ding heeft grip
een kwaliteitsband doet toch enorm veel
Zijn zo 050A's altijd runflats? Want ik vind het wel merkelijk harder met die banden...
Anyways, m'n A5 heeft dezelfde banden, maar dan de 050A Pole Position edition. Die heeft minder groeven op de uithoek van de band, op het eerste zicht zou je denken dat er een semislick op ligt.
Ik denk dat het goede banden zijn, ik heb natuurlijk nog geen referentie. De volgende wissel ik met een Pzero Nero. Ik denk dat dat ook een goede band is, mss iets minder sportief(?).
Comment
-
Ja ik denk toch dat de A's altijd runflats zijn, maar kan verkeerd zijn
ik denk juist dat het een sportieve band is hoor. Ik probeerde gisteren die kar te doen ondersturen in wat langere bochtjes, en ik onderschatte die banden wat denk ik, wat het lukte niet
puike band.
Comment
-
Er zou dan toch een v10 tt komen in de R8 (koeling door de intake bovenaan zoals bij de v12 tdi concept), en ze mogen de naam ttrs niet gebruiken van porsche. Dit alles als het geen grap van gisteren is.
They told us it would never happen, but it now seems that, contrary to earlier reports from senior Audi bosses, next year’s even hotter R8, the RS8, will get the same twin-turbocharged, 572bhp V10 as the RS6 super-saloon.
That stands to turn Audi's mid-engined sports car into the fastest road-going model ever to wear the four silver rings, and, curiously enough, a genuine treat to in-house rivals the Porsche 911 GT2 and Lamborghini Gallardo LP560-4. With that kind of firepower to call upon, expect the car to crack 62mph in less than 4.0 seconds, 100mph in around 8.5sec, and to top out way beyond 200mph.
In conversation with Swedish journalists last year, and prompted by questions about RS8 prototypes being destroyed by fire at the Nordscheife in 2006, Quattro GmbH boss Werner Froweim had been quoted as saying that Audi could not provide enough cooling for the twin-turbocharged V10 in the R8’s engine bay.
He went to on explain that the car would receive a new, fast-revving 5.2-litre V10 built up around the existing 4.2-litre V8 used by the current R8 and outgoing RS4.
However, it now seems that Audi’s engineers have made a breakthrough allowing them to successfully install the RS6's monster twin-turbo V10 under the R8’s engine cover.
Head of Audi powertrain development Wolfgang Hatz confirmed as much to Autocar only last weekend. “The car is now signed off, and will appear during the second quarter of 2009,” he said. “I can’t say much about it until then,” he went on – but he did confirm the car’s engine origins.
Cool as a cucumber
“The cooling is no problem now," he said, referring to the extra cooling design work done for the V12 TDi concept; that will also appear on the V10, it seems, and provides an extra 20 per cent of cold air to the radiators, as well as including the option of a NACA-style roof air vent for the turbos too.
“Why would we spend money developing a whole new engine for this car, when we already have such a good one,” Hatz continued.
Further confirmation of the decision came recently, when Micheal Dick, Audi board member for product engineering, responded to a question about why the firm has its most powerful engine in anything other than its most highly revered sports car. “Be patient,” he said simply.
TTRS confirmed, but to get new name
It has also emerged that the forthcoming TTRS, due for a 340bhp 2.5-litre five-pot engine and to arrive in 2010, can not be called TTRS. “Porsche has the monopoly on the ‘RS’ model suffix in the VW Group,” a source told us. “Audi can only use it as a prefix, as in ‘RS6’.
-Autocar
Comment
Comment