Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De vergelijking is nogal scheef. De audi 2.7 V6 is gericht op comfort, en loopcultuur. Meestal is die motor gekoppeld aan de multitronic dacht ik.

    De 2.0 L4 van BMW heeft meer vermogen, maar blijft gewoon een viercilinder, met alle voor en nadelen van dien.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
      Inderdaad dat weet ik..? Die audi heeft dan ook een pak meer nm.. U zei?
      Vreemd. Beide zijn diesels, met een vergelijkbaar nuttig toerental. De ene heeft meer vermogen dan de andere, maar de andere heeft "een pak meer nm"? Als de audi een pak meer koppel had, dan had hij ook een hoger vermogen. Een wat hoger max. koppel misschien ja, maar dat zegt net zoals al de rest van de cijfertjes helemaal niks.

      Ik vind het maar wreed kort door de bocht om uit deze hoop "papieren cijfertjes" te gaan concluderen dat VAG dringend eens wat moet gaan werken aan z'n kleine diesels

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
        N/o maar ben je dom? Ik zei toch in mijn post dat moest de wachttijd niet zo lang zijn geweest hier een a5 op de oprit stond? Ohja.. ik ben dan zeker merkenblind? Dat jij serieus snel op je teen getrapt bent als we ''''slecht'''' praten over audi is al lang duidelijk.. Leer alles een beetje te relativeren en stap uit je audi schelp.
        En nu terug ontopic, a5 fenomenaal knap (zoals die van beltar heeft hij de perfecte combo's..: motor, leder/alcantare, wit, 20's.. zalig)
        Aan uw interpretatievermogen te zien ben jij hier wel het rund van dienst hoor Dit heeft helemaal niet met merkenblindheid te maken, en ja ik weet dat de eerste optie een A5 was voor jullie, maar ik vond het gewoon raar dat je "BMW " zet omdat je met de 320d een A5 2.7 kon bijhouden, terwijl de kans groot was dat het tegen een A5 was met toch minder vermogen dan de 320d. En dat is niet omdat ik iets tegen BMW heb, verre van Stond zelf eerst nog op het punt om een E46 te kopen.

        Vind het trouwens maar lame om mijn opmerking te catalogiseren onder "mijn Audi liefde" en "Audi schelp", je moet eens leren zonder vooroordelen een post te lezen van iemand

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Aan uw interpretatievermogen te zien ben jij hier wel het rund van dienst hoor Dit heeft helemaal niet met merkenblindheid te maken, en ja ik weet dat de eerste optie een A5 was voor jullie, maar ik vond het gewoon raar dat je "BMW " zet omdat je met de 320d een A5 2.7 kon bijhouden, terwijl de kans groot was dat het tegen een A5 was met toch minder vermogen dan de 320d. En dat is niet omdat ik iets tegen BMW heb, verre van Stond zelf eerst nog op het punt om een E46 te kopen.

          Vind het trouwens maar lame om mijn opmerking te catalogiseren onder "mijn Audi liefde" en "Audi schelp", je moet eens leren zonder vooroordelen een post te lezen van iemand
          Van wie het komt.. Inderdaad ik vond het zalig dat 'mijn' 4 cylinder dieselstoof een 6cylinder dieselstoof kon bijhouden met toch een 50nm meer dacht ik.. En let's face it, audi is voor jou alles, geef dat gewoon toe.. niks mis mee. Het is gewoon spijtig dat het altijd in zo'n onozele discussies moet uitdraaien..
          En rund van dienst.. tjah ik ga me niet verlagen door daar een reply op te geven.. is voor niks nodig
          -

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
            Er klopt precies iets niet aan die kar..
            In China is er een versie van de A6 die gebouwd wordt op de wielbasis van de oude Skoda Superb. Of eerder omgekeerd, de Superb nam de verlengde A6 (en Passat als ik me niet vergis) als basis. In China bestond die al.

            Heb er een paar keer in meegereden. Motorola stuurde ons steeds met zo een wagen de weg op. Het zat best wel ruim achterin. Al ben je na een paar weken China wel rap content
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              In China is er een versie van de A6 die gebouwd wordt op de wielbasis van de oude Skoda Superb. Of eerder omgekeerd, de Superb nam de verlengde A6 (en Passat als ik me niet vergis) als basis. In China bestond die al.

              Heb er een paar keer in meegereden. Motorola stuurde ons steeds met zo een wagen de weg op. Het zat best wel ruim achterin. Al ben je na een paar weken China wel rap content
              zo dacht VAG goede zaken te doen in China met dergelijke recyclages van oudere modellen
              in een eerste stap zal het wel zo (geweest) zijn
              toch blijft dat afstand van technologie, ook is dat niet het laatstnieuwe
              China heeft dat graag...
              niet vergeten dat er veel mensen zich tevreden stellen met een namaak-Rolex
              ooit zal dat ook het geval zijn met wagens
              wedden dat het eerder zal zijn dan gedacht ?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                Van wie het komt.. Inderdaad ik vond het zalig dat 'mijn' 4 cylinder dieselstoof een 6cylinder dieselstoof kon bijhouden met toch een 50nm meer dacht ik.. En let's face it, audi is voor jou alles, geef dat gewoon toe.. niks mis mee.
                Ja Matt, je bent natuurlijk de meest neutrale hier op dit forum. *bulderlach*
                De 2.7TDI is geen prestatiegerichte machine. Dat is iets wat BMW aanhangers meestal maar moeilijk kunnen vatten eh!

                Eigenlijk heb ik weinig twijfels bij 'het kunnen' van Audi, 'k denk dat ze de 2.7TDI vrij gemakkelijk kunnen opkrikken naar een veel hoger prestatieniveau. Neem nu de Alfa 2.4JTDm, die heeft een mooi -en toch niet uitzonderlijk- presterende 210pk (87,5 pk/l). Audi kan op basis van beschikbare technologie wel datzelfde vermogen per liter eruit halen, wat neerkomt op +/- 230pk.

                Of het kan nog veel meer zijn ook, mits dubbele turbo. Maak u daar vooral geen illusies over, niet alleen BMW kan dat, ook Fiat (FPT) heeft al anderhalf jaar een 1.9 met dubbeleturbo in z'n gamma. Waarom die dingen dan niet onmiddellijk hun weg vinden in de massaproductie heeft te maken met centjes. Keuze van marktstrategie etc. Die dubbeleturbo dingens, zijn niet de wagens die ze in grote getallen produceren, dat zijn nog steeds de goedkopere varianten. Want al die hoog performante motoren beginnen in een zwaardere fiscale zone te komen, waar de meeste mensen (geloof het of niet) uit willen blijven. En in feite moet je gans je dieselgamma tegelijk uitrusten met een dubbele turbo, want een 2l dubbele turbo gooit gans het gamma overhoop. Een echte 325d bestaat volgens mij om die reden niet meer, maar goed, dat is een andere discussie.

                Wat ik vooral wil benadrukken, er is sowieso een beperkte productiecapaciteit, Audi kan niet overal zomaar een 2liter diesel inproppen. De vraag naar die ene 2liter diesel is immers al immens groot. Gooi daar een dubbele turbo op, en dat lost het probleem niet op.

                De multitronic verkoopt ook niet zo bijzonder denk ik, maar om de vraag naar de standaard handbak enigszins in te tomen, zat de multitronic standaard op de A5 in 2.7TDI vorm en was 'ie niet met een handbak te krijgen. Doordat de multitronic ook niet alle pk's en koppel van de wereld kan verwerken, heeft het ook geen zin om er meer op los te laten. De motor moet dus wel gekortwiekt worden.

                Nu we toch bezig zijn, als we meer dan 211pk erin proppen, is de Quattro misschien ook aangewezen.

                En zo kan je dus wel effe blijven doorgaan, men moet weloverwogen beslissingen nemen inzake productiecapaciteit, marktpositionering, productiekosten, en niet zomaar -hey, dubbele turbo is cool, hoppa erin- manier van handelen toepassen, of het zou hen wel eens zuur kunnen opbreken. BMW heeft het goed voor mekaar, dat is een feit wat ik niet zal weerleggen hoor.

                Maar er zijn sowieso ook nog voordelen aan die 2.7TDI. Dat blok is ruim bemeten, en zal wel goed zijn voor meerdere jaren probleemloos rijplezier. Loopcultuur van zo'n zescilinder is veel aangenamer. Dat er nu reeds genoeg potentieel in zit is ook een feit, je kan hem chiptunen naar 240pk (best met de handbak uiteraard). Van 163 fiscaal ingetoomde pk's naar 240pk is een lucratief zaakje.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Smurf Bekijk Berichten
                  Deze wagens staan al klaar te Spa-Francorchamps voor de vierdaagse Audi Sportscar Experience days van 18 t/m 21 augustus 2008.

                  Op 20.08.2008 zal ik meerdere foto's nemen,
                  daar ik zelf ga deelnemen aan deze R8-testdagen.
                  kan eigenlijk iedreen dat doen ? gewoon ganse dag zelf rondrijden in een R8 ?

                  Comment


                  • Wat zouden we van Audi kunnen verwachten voor het komende autosalon van Parijs? S3 Cabriolet? S4? A5 Cabriolet?

                    Comment




                    • autoblog.nl filmpje van de q7 v12 tdi

                      Comment




                      • Comment





                        • Comment




                          • Comment






                            • Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Ja Matt, je bent natuurlijk de meest neutrale hier op dit forum. *bulderlach*
                                Zucht... nogmaals.. we gingen eerst een a5 kopen.. aap!
                                -

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                  Zucht... nogmaals.. we gingen eerst een a5 kopen.. aap!
                                  we = ze?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                    Zucht... nogmaals.. we gingen eerst een a5 kopen.. aap!
                                    Ik ging ook eerst een BMW kopen. Dat zegt genoeg zeker?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Ik ging ook eerst een BMW kopen. Dat zegt genoeg zeker?
                                      Jij een bmw? hahahaha
                                      -

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                        Jij een bmw? hahahaha
                                        BMW E46, de laatste echt mooie BMW.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          BMW E46, de laatste echt mooie BMW.
                                          Zoals de a5 de enigste mooie audi is zeker?
                                          -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X