De huidige 2.8 V6 bij Audi ligt zowel in de A6 als in de A8, wat ik me nu afvroeg is het volgende. Waarom is deze in de A6 wel beschikbaar als Quattro Tiptronic en in de A8 uitsluitend als Multitronic?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mooie A3 sportback...
met 460pk
Hoe lekker de Audi S3 ook rijdt, ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die meer willen. In de prijslijst van Audi staat echter geen RS3, maar gelukkig weten ze in Aalten de oplossing. Daar gingen we even een blokje om met een officieuze RS3: een A3 3.2 Sportback met dik 460 pk! […]
3.2 quattro met turbo erop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenzalig!!
sjonnies hebben tjoeningpijpen, karren die echt wat poeier onder de kap hebben zie je dit bij
"Bij vollast stoot de A3 onder hoge druk hete uitlaatgassen uit. Een föhn is er niets bij en vandaar dat het einde van de uitlaat naar beneden wijst, een andere constructie zou tot geroosterde achterliggers kunnen leiden."
Zalig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenwat een zeveruitleg.
Maar desalniettemin heel mooi uitlaatje.
Filmpje: http://www.abhd.nl/video/audi-a3-32-turbo-460-pk/
Wel elke keer donkere rook als hij stevig doorduwt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenMooie A3 sportback...
met 460pk
Hoe lekker de Audi S3 ook rijdt, ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die meer willen. In de prijslijst van Audi staat echter geen RS3, maar gelukkig weten ze in Aalten de oplossing. Daar gingen we even een blokje om met een officieuze RS3: een A3 3.2 Sportback met dik 460 pk! […]
3.2 quattro met turbo erop
ziet er echt compleet stock uit, en dat turbo geblaas is zoo vet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenZoals in het filmpje al aangegeven wordt heeft hij een turbo gat.
Dit komt mede door het gebruik van de standaard intake manifold, veel te lange weg.
Dat is ook waarom er veel tuners korte intake manifolds gebruiken.
Hans.
Elke turbomotor heeft een turbogat.
En zeker als je een grote enkele turbo op een V6 motor steekt, die nog eens net wat druk levert, kan je je wel verwachten aan iet of wat turbogat ja... dat is normaal.
Dat inlaatspruitstuk heeft er maar relatief weinig mee te maken.
Comment
Comment