Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Heel de auto is voor een vrouw.
    Zeg jij...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Heel de auto is voor een vrouw.

True. Never denied that.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
        Zeg jij...

Ja, zo blijkt hé.

Tenzij iemand m'n account gehacked heeft, en zo gereageerd heeft op die foto's.

Maar dat denk ik niet, aangezien ik me levendig herrinner de post in kwestie eigenhandig geschreven te hebben.

Uiteraard heb ik het niet 'gezegd', maar gewoon geschreven, daar kan je steeds over twisten natuurlijk, maar aangezien 'zeggen' op een forum gelijk staat aan 'typen', is het juist wat je schrijft/typt/zegt.

Comment

Ja, zo blijkt hé.

Tenzij iemand m'n account gehacked heeft, en zo gereageerd heeft op die foto's.

Maar dat denk ik niet, aangezien ik me levendig herrinner de post in kwestie eigenhandig geschreven te hebben.

Uiteraard heb ik het niet 'gezegd', maar gewoon geschreven, daar kan je steeds over twisten natuurlijk, maar aangezien 'zeggen' op een forum gelijk staat aan 'typen', is het juist wat je schrijft/typt/zegt.

Ahja...

Ik versta het!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
            Nog 'een nieuwtje' voor me; blijkbaar is dit een automaat met 7 versnellingen. Van BMW en Mercedes wist ik dat ze zoiets aanboden, maar in de A6 had ik het niet verwacht.

BTW, weet er iemand of het mogelijk is om DVD's af te spelen in de GPS? Bij Mercedes was er een aparte lezer voor, hier niet. Heb al eens een DVD in de lezer voor de GPS-DVD geduwd, maar het bolde niet...
            ik ken niet veel van Audi maar audi heeft toch helemaal geen 7-traps-automaat? De 7G van mercedes is de enige 7-trapsautomaat die ik ken, en BMW heeft dan nog hun gerobotiseerde SMG 7-bak... maar audi werkt altijd met 6-traps automaten.
            Hebben jullie geen multitronic, die dan 7 versnellingen 'veinst'?

Super knappe kar alleszins, en een zalige bestuurderspost met die MMI, die tellers, dat stuurtje,... congrats

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
              ik ken niet veel van Audi maar audi heeft toch helemaal geen 7-traps-automaat? De 7G van mercedes is de enige 7-trapsautomaat die ik ken, en BMW heeft dan nog hun gerobotiseerde SMG 7-bak... maar audi werkt altijd met 6-traps automaten.

Super knappe kar alleszins, en een zalige bestuurderspost met die MMI, die tellers, dat stuurtje,... congrats
              Normaal gezien heeft Audi nog geen 7-bak, ze maken momenteel enkel gebruik van 6-bakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten

Ja, kan kloppen. Mijn eerste reactie was indd dat ik het raar vond dat hij er 7 zou hebben (ik dacht ook dat Audi nog geen 7-bak had), maar ik heb niet bij stilgestaan dat pa gewoon een multitronic heeft aangevinkt (niet wetende wat het exact is wss...).
                Ik heb er gister voor het eerst mee gereden en alles lijkt indd te duiden op een multitronic (eigenlijk had ik het moeten weten, want ik heb in mijn secundair een eindwerk gemaakt rond vario/multitronic (en toen nog DSG ook) ). Is nogal 'raar' als je er op let, wanneer ik aan het uitbollen was van 120 naar 90 ging de naald constant op 1500 toeren hangen. Hetzelfde bij optrekken met momenten. Maar iemand die het niet weet zal het nooit doorhebben denk ik.

Nog even over het rijden zelf; voorlopig alleen maar lof! Je voelt echt dat de motor genoeg vermogen heeft om het van tijd vooruit te laten gaan. Dan heb je nog het aangename dieselgeluid enz... En ook het stuurtje is een vermelding waard, het ligt geweldig in de hand!

Comment

• Audi's diesels kunnen een heel luidruchtig motorgeluid hebben...

Vooral bij een koudstart...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                    Audi's diesels kunnen een heel luidruchtig motorgeluid hebben...
                    Ik ben nochtans zeer tevreden van de klank van onze V6.

Mja we komen dan ook van een 1.9

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan Bekijk Berichten

Ik vond het geluid van onze 530d minder luidruchtig dan onze A6 3.0tdi.

Mja, gewoon de muziek wat harder zetten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan Bekijk Berichten

Hier hetzelfde! wij komen ook van een 4 cilinder, en als je dan zo'n V6 hebt dan lig je niet wakker van z'n geluid bij koudstart hoor..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                          Ik vond het geluid van onze 530d minder luidruchtig dan onze A6 3.0tdi.

Mja, gewoon de muziek wat harder zetten...
                          Ah, ik heb al wel eens meegereden in een 30d en een 25d en ik moet zeggen dat de geluidsisolatie en het motorgeluid van de A6 zeker niet moeten onder doen voor de 6 in lijn van BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Door het voorstellen van de knappe A6 is m'n vraag beetje in het niets verdwenen Dus daarom ^^

Comment

• Geertt

proficiat met je knappe wagen;

Ivm 7 versnellingen .. dat is enkel een electronisch programma van 7 stappen ..

Want ge hebt maar 1 versnelling .. multitronic = aandrijving met een ketting op polly ..

ik denk wel dat de mods gaan zeggen dat 3 pagina's over jou wagen onder de rubriek 'Mijn auto' hoort ipv onder algemene audi lovers

greets

Nas

Comment

• Proficiat met de aankoop van de A6!

Begin volgend jaar staat hier dezelfde op de oprit! Identiek buiten het interieur, dat bij ons volleder zal zijn en de motor, een 2.0TDI
                                1982 BMW E28 528i
                                2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Edit: dubbel
                                  Last edited by Geertt; 22/07/2007, 16:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                                    Geertt

proficiat met je knappe wagen;

Ivm 7 versnellingen .. dat is enkel een electronisch programma van 7 stappen ..

Want ge hebt maar 1 versnelling .. multitronic = aandrijving met een ketting op polly ..

ik denk wel dat de mods gaan zeggen dat 3 pagina's over jou wagen onder de rubriek 'Mijn auto' hoort ipv onder algemene audi lovers

greets

Nas
                                    Ja, multitronic is exact hetzelfde als de vario's van de DAF'kes van vroeger (of gelijk bij een scooter).

Had het een paar pagina's terug al geschreven, de felicitaties komen mij niet toe eigenlijk, het de wagen van m'n vader. Dat is ook meteen de reden waarom ik geen topic heb aangemaakt bij eigen wagen. (Achter enkele maanden kan ik er hopelijk mijn eigen wagen voorstellen )

Ik volg je wel in de redenering dat het (relatief) veel plaats in beslag heeft genomen hier, en dan hebben we het vooral beiden over vragen die 'in het niets verdwijnen' gelijk die van 'caoimhin' denk ik he? Excuses hiervoor, maar ben gewoon nogal enthousiast geweest met het posten van foto's enzo.

Grtz

Comment

• Audi A3 met nieuwe 1.4 TFSI

De Audi A3 wordt vanaf dit najaar leverbaar met een nieuwe 1.4 TFSI-motor. De 125 pk sterke viercilinder debuteerde onlangs in de Volkswagen Golf en is voorzien van een turbo. De motor is leverbaar voor de A3 en A3 Sportback.
                                      De nieuwe viercilinder turbobenzinemotor haalt uit zijn cilinderinhoud van 1.4 liter een vermogen van 125 pk en een koppel van 200 Nm. Maar liefst 80% procent van het koppel is al bij 1.250 tpm beschikbaar. Het maximale koppel wordt bij 1.500 tpm bereikt en is tot 4.000 tpm volledig beschikbaar. Met deze motor onder de kap accelereert de A3 in 9,6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en wordt een topsnelheid van 203 km/h bereikt. Het gemiddelde verbruik ligt op 6,5 l/100 km. Vanaf september is de 1.4 TFSI leverbaar in combinatie met een handgeschakelde zesbak.

Bron: http://belgie.autowereld.com/kortnie...p?artikel=5030

Comment

Audi A3 met nieuwe 1.4 TFSI

De Audi A3 wordt vanaf dit najaar leverbaar met een nieuwe 1.4 TFSI-motor. De 125 pk sterke viercilinder debuteerde onlangs in de Volkswagen Golf en is voorzien van een turbo. De motor is leverbaar voor de A3 en A3 Sportback.
                                        De nieuwe viercilinder turbobenzinemotor haalt uit zijn cilinderinhoud van 1.4 liter een vermogen van 125 pk en een koppel van 200 Nm. Maar liefst 80% procent van het koppel is al bij 1.250 tpm beschikbaar. Het maximale koppel wordt bij 1.500 tpm bereikt en is tot 4.000 tpm volledig beschikbaar. Met deze motor onder de kap accelereert de A3 in 9,6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en wordt een topsnelheid van 203 km/h bereikt. Het gemiddelde verbruik ligt op 6,5 l/100 km. Vanaf september is de 1.4 TFSI leverbaar in combinatie met een handgeschakelde zesbak.

Bron: http://belgie.autowereld.com/kortnie...p?artikel=5030
                                        Goed dat ze hun 'kleine-motoren-maar-toch-genoeg-vermogen-politiek' eindelijk verder gaan beginnen doorvoeren bij Audi.
                                        Uiteindelijk blijken de motoren krachtig genoeg, zuinig, beterkoop aan taksen, enz... Dus waarom niet he?

Comment

Ik kan je garanderen dat Ibis wit mooi is op een Audi. Hier in de buurt staat een '07 A4 Avant S-line en die 'blinkt' prachtig als 'ie proper staat.

Comment

Working...
                                          X