Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
vanmorgen gesprekje met een "ervaren" zakenman
beweerde dat je beter met 2 man een Enzo kocht
die in waarde stijgt,
dan een "gewone" V12-ferrari die ja na 5jaar aan de straatstenen niet kwijt kan
wel een "gebruiksconvenant" afsluiten
vanmorgen gesprekje met een "ervaren" zakenman
beweerde dat je beter met 2 man een Enzo kocht
die in waarde stijgt,
dan een "gewone" V12-ferrari die ja na 5jaar aan de straatstenen niet kwijt kan
wel een "gebruiksconvenant" afsluiten
dat weet iedereen toch?
als Ferrari iets gelimiteerds op de markt brengt en je mag er eentje kopen kan ik enkel maar zeggen: doen! dé manier om snel veel geld te verdienen
Mijn hart vertelt me dat Ferrari gewoon het merk der merken is
Ferrari is zo een merk waar je (zoals velen op dit forum voor een ander merk ) blindelings voor kiest, ook al is het misschien niet de beste.
akkoord, I love Ferrari too!
...maar... die ZO6 heeft écht m'n hart gestolen...
Echt de eerste Corvette waar ik zo van gedaan ben
En na 'm nu onlangs eens deftig van naderbij (etc) heb kunnen waarnemen... goh, da's is het toch hoor! Die sound, dat imago, die pure rawness én z'n subliem prijskaartje!
Ik kies zeker ook voor Ferrari en ze zijn super, maar net die ene ZO6 kan er bij mij wel twijfel doen ontstaan.
Exclusieve bolides zijn weer helemaal in, en enige extravaganza wordt daarbij niet geschuwd. De Nederlanders weten dat al, want nicheconstructeur Spyker dankt daaraan z'n bestaansrecht (ook al verkeert het bedrijf in grote moeilijkheden). En ook koetswerken op maat zitten stevig in de lift. Dat weten niet alleen Pininfarina en Zagato, maar ook de Nederlandse ontwerper van den Brink. Die tekende eerder een schets van een hedendaagse Ferrari GTO. Die viel zo hard in de smaak dat het model ook effectief het levenslicht zal zien. De techniek wordt bij de Ferrari 599 GTB Fiorano geleend, maar verder dan dat gaat de samenwerking met de illustere Italiaanse autobouwer niet. Toch zijn de retrolijnen van de koets duidelijk als Ferrari herkenbaar. Het koetswerk wordt door Hietbrink verzorgd, een koetswerkbouwer die internationale faam geniet voor z'n restauratieprojecten. Officieel heet het model VandenBrink 599 GTO.
Om het verschil met de toch al niet belachelijke Ferrari te maken, wordt de hulp van de Duitse tuner Edo Competition ingeroepen. Die kittelt het 5,9 liter grote twaalfcilinderblok op van 620 naar 650pk. Wie meer wil uitgeven dan de € 650.000 die Vandenbrink hiervoor vraagt, kan ook versie krijgen met een tot 6,3l uitgeboord blok dat 750 paarden op stal heeft. Die maakt u ongeveer € 850.000 armer (of toch minder rijk). VandenBrink gaat amper vijf klanten gelukkig maken met deze creatie. Reeds drie stuks zouden besproken zijn.
Ik vind het een subliem design. Goedkope retro eigenlijk, maar toch zo prachtig vanwege de overduidelijke link met de 250 GTO, zowat de über-Ferrari aller tijden.
Idd, ik denk dat er geen wagen is die een betere verhouding plezier/prestaties/prijs heeft dan de Z06
Ik denk wel dat een Opel Speedster (of Elise), Nissan Skyline GT-R en een Subaru Impreza in de buurt zouden kunnen komen qua verhouding; maar die spelen elk in een andere prijsklasse.
Anygay, die wagens kan je niet vergelijken met een F430: een dure hightechmobiel met een enorme geschiedenis en emotionele waarde voor gelijk welke autoliefhebber.
laatste goei mop van ferrari: met de kap open kan je met de spider 430 maar max 200 rijden...anders gaat het platiek ruitje kapot...en dat hebben ze niet in stock...en ik wil niet weten wat ze er gaan voor tellen....
dat is nu toch wel te belachelijk voor woorden...moest dat de mijne zijn....ze zouden er niet mee wegkomem...
Dus als cabrio op topsnelheid wordt je zelfs ingehaald door een 200 CDI?
Vet
(nuja, een Murcielago mag zelfs maar 160 met het dak erop )
Verklaar u nader...?
Het is inderdaad zo dat veel exclusieve cabrio's last hebben van te turbulentie op hun stoffen dakje bij topsnelheden. Ik herinner mij de Viper RT10 waarmee je blijkbaar even nat werd als het regende met of zonder dak. Meer dan 100 kon je daar ook niet mee doen, of het dak waaide weg.
Verklaar u nader...?
Het is inderdaad zo dat veel exclusieve cabrio's last hebben van te turbulentie op hun stoffen dakje bij topsnelheden. Ik herinner mij de Viper RT10 waarmee je blijkbaar even nat werd als het regende met of zonder dak. Meer dan 100 kon je daar ook niet mee doen, of het dak waaide weg.
Comment