Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een vraagje aan de Ferrari-kenners; Twee jaar geleden kwam een kennis zijn pas gekochte Ferrari Modena-F1 laten zien. Man, man, ik ben geen sportwagenfanaat maar vanaf dan ben ik toch aan t'dromen van zo'n Modena. Nu merk ik op dat er Ferrari's Modena's te koop zijn voor een ( +/- 80.000 euro - 5 jaar oud en +/- 50.000 km's. Nu zegt diezelfde kennis dat het serieus op te passen (motormankementen, ed) is wanneer een Ferrari zijn 50.000 km's gereden heeft. Wat is ervan waar ?
Ik ken dat gevoel, Antonio!
In 2005 was ik door een vriend uitgenodigd in Monaco.
Toen reed ik voor het eerst met een Ferrari, een ritje bij valavond langs de Franse Riviera.
Dakje open, zwoele bries door de haren, en het fenomenaal gehuil van de V8 op de achtergrond.
Ik was toen helemaal in de ban van het Ferrari virus.
Met alle gekende gevolgen!
Nu wat betreft een 360 moet je naar 't schijnt wel opletten met de riemen.
Die moeten na, ik denk, 30.000 km vervangen worden en dat kost wel wat geld.
Maar luxe moet nu eenmaal betaald worden hé.
Ik ken dat gevoel, Antonio!
In 2005 was ik door een vriend uitgenodigd in Monaco.
Toen reed ik voor het eerst met een Ferrari, een ritje bij valavond langs de Franse Riviera.
Dakje open, zwoele bries door de haren, en het fenomenaal gehuil van de V8 op de achtergrond.
Ik was toen helemaal in de ban van het Ferrari virus.
Met alle gekende gevolgen!
Nu wat betreft een 360 moet je naar 't schijnt wel opletten met de riemen.
Die moeten na, ik denk, 30.000 km vervangen worden en dat kost wel wat geld.
Maar luxe moet nu eenmaal betaald worden hé.
Het is toch eerst eens goed nadenken vooraleer je een (tweedehands) Ferrari aankoopt. Een belangrijke kwestie is toch:
1) Hoeveel kost een verzekering
2) Hoeveel kost onderhoud
3) Hoe "kwalitatief" is de wagen ?
Het is niet ondenkbaar dat ik pakweg binnen 6 à 7 jaar een beslissing ga nemen: Tweedehands Ferrari of helemaal geen Ferrari. De tweedehands zal dan wel een F430 zijn.
Och ja, we zien wel. Plannen maken kosten geen geld.
Comment