Foto genomen in Londen (niet door mij) maar ik ben die deze zomer wel tegengekomen op weg naar de Côte d'Azur
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FERRARI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
[quote=Audi S8;3036049]Er zullen er de komende jaren nog veel naar China vertrekken denk ik.
Dat is zeker nu maar hopen dat ze gekocht worden door echte liefhebbers en niet om te tonen hoe rijk ze nu wel zijn ! om vervolgens in een garage te staan verkommeren misschien iets voor de Le Mans Classic organisator om daar ook eens te gaan kijken zoals ze doen in Japan en zo de classics weer eens buiten op circuit te krijgen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenBron: petrolhead.nl
Eind 2009 of begin 2010 komt de opvolger van de Ferrari F430 op de markt. Op het net gonst het van de geruchten over deze nieuwe Italiaan.
De auto wordt volgens de geruchten een stuk lichter dan de huidige F430 en zelfs lichter dan de Scuderia. Rond de 1200 kilo moet de nieuwe Ferrari gaan wegen. Door de gewichtsbesparing moet het brandstofverbruik en dus de CO2-uitstoot worden teruggedrongen.
De F430 was een doorontwikkeling van de 360 Modena. De opvolger, die in Maranello bekend staat onder de naam F142, wordt een geheel nieuw model. Met waarschijnlijk ook een geheel nieuw ontwerp. De Spider met het stoffen dak wordt volgens veel bronnen vervangen door een versie met een stalen klapdak, zoals de California dat ook heeft.
De middenmotor wordt wederom een V8, het is alleen nog niet duidelijk of hier turbo’s aan worden gehangen. Wel wordt er gebruik gemaakt van directe benzine injectie en ook het terugwinnen van remenergie is waarschijnlijk een toegepaste techniek om torqueverlies tijdens het opschakelen te compenseren.
Dat ze die turbo's maar laten waar ze zijn, bij de Jappen!
Een CC dak zou wel niet slecht zijn, alleen te hopen dat hij dan geen al té dik gat gaan hebben.
Das zo'n beetje een genetische afwijking bij dit type wagens.
Comment
-
-
[QUOTE=putje;3039301]Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenEr zullen er de komende jaren nog veel naar China vertrekken denk ik.
Dat is zeker nu maar hopen dat ze gekocht worden door echte liefhebbers en niet om te tonen hoe rijk ze nu wel zijn ! om vervolgens in een garage te staan verkommeren misschien iets voor de Le Mans Classic organisator om daar ook eens te gaan kijken zoals ze doen in Japan en zo de classics weer eens buiten op circuit te krijgen ...
dat was eigelijk de eerste keer dat hij er mee geraced heeft opt circuit & dan heeft ie nog problemen gehad ook
tja, maar als je ermee rijd dan kan je natuurlijk hetgene voorhebben van een paar weken geleden op de Ring éh
Comment
-
Timo, het is duidelijk dat je nog nooit met een leuke/krachtige wagen op het circuit hebt gereden
ten eerste is dit nog steeds een race in een competitie serie, dus dat risico is er altijd
ten tweede eenmaal je op het circuit zit dat, tja dan kan je dat toch niet laten, allee ik toch niet.
& zij zaten al de hele tijd vlak bij elkaar & hadden elkaar al een paar keer ingehaald, deze keer is het gewoon wat verkeerd gegaan.
alhoewel het allemaal best meeviel, er zijn geen gewonden gevallen & geen mechanische schade, alleen wat blikschade & niets dat niet te maken viel.
deze wagens worden tenminste gebruikt waarvoor ze dienen & niet als garage queens.
het is wel wat spijtig voor die eigenaar van de donker rode, hij had die wagen met moeite 7 maand geleden van een amerikaanse verzamelaar gekocht. pas gespoten & dergelijk & dat dit!
tja, hij kwam gewoon te dicht bij elkaar uit de bocht & hij begon te glijden, niets aan te doen, that's racing
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
Inderdaad omdat ik nog maar een jaar rijd.
Iedereen doet wat hij wilt maar als je toch van die auto houdt zou je op een bepaald moment moeten denken ''nu moet ik wel inhouden en hem maar laten gaan''.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
Iedereen doet wat hij wilt maar als je toch van die auto houdt zou je op een bepaald moment moeten denken ''nu moet ik wel inhouden en hem maar laten gaan''.
Racewagens zijn gemaakt om te racen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
Inderdaad omdat ik nog maar een jaar rijd.
Iedereen doet wat hij wilt maar als je toch van die auto houdt zou je op een bepaald moment moeten denken ''nu moet ik wel inhouden en hem maar laten gaan''.
tja, héhé, inderdaad dan
als je echt van die wagens houd dan ga je der juist mee rijden, daarvoor dienen ze & het is gewoonweg het leukste
ik kan gerust voor een paar uur in een garage naast een wagen gaan zitten & genieten, maar als je er dan op de baan/circuit mee komt, als pasagier of bestuurder, tja dan verandert de ervaring & het plezier compleet.
& opt circuit, eender hoe je gaat ervoor.
iedereen die opt circuit gaat rijden heeft zo een competitief allureke in zich & je houd dan niet in.
Is het spijtig dat dit gebeurd is, natuurlijk, iedereen wilt dat wel zien gebeuren maar als het gebeurd wenst iedereen dat het niet had gebeurd.
het belangrijkste is in dit geval dat beide piloten de wagens uit de muur hebben kunnen houden & niet gewond zijn geraakt.
er was geen mechanische schade, dus alleen metal, dat valt allemaal te reparern, ik heb ze achteraf in de pit van dicht bij bekeken & ben der bijna zeker van dat ze volgende maand al bijna terug in orde zullen zijn
die gewone rode die heeft zelf de volgende dag terug geraced, alles opgetaped & veilig weggehaald dat er niets tegen de banden kon schuren & basta RIJDEN MET DIE HANDEL
Comment
Comment