Cooper-versies zitten altijd boven de 100pk dacht ik.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MINI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
zou je niet beter beginnen met iets goedkoops zoals ik heb gedaan, met het oog op een eventuele firmawagen eens je werkt?Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Dat goedkoper plan heb ik ook eens overdacht maar de kans dat ik een bedrijfsauto krijg in mijn eerste jaar is werkelijk heel laag... Ik ga de reclamesector inrollen en daar wordt niet echt gegooid met extra legale voordelen...
Ik vind ook, ik ben een jaar verwijderd van te gaan werken, ik heb een half jaar stage en dan brengt het niet echt op vrees ik om nu nog een wrakje te kopen van 2000 euro om dan daar massa's kosten aan te hebben wanneer ik het écht niet kan bekostigen (eerste periode dat ik aan het werken ga...).
Dus het plan is eerder meteen iets te kopen dat nog garantie heeft zowel het jaar dat ik nog naar school ga en het eerste jaar dat ik ga werken zodat ik voor heel weinig verrassingen kom te staan.
Mini NEXT biedt 2 jaar garantie aan (beperkt welliswaar)... Ook de grootte, karakter en het imago vind ik passend. Je kan er met 2 personen mee op reis gaan, je kan het als woon-werk verkeer gebruiken en in het weekend kan je er ook nog eens mee verschijnen... Ik ben er mij van bewust dat dit geld gaat kosten (aangezien mijn ouders ook mij niet volledig zullen sponsoren...) maar ik denk dat het wel de beste keuze is.
Qua motorvermogen kan ik nog niet kijken naar "fun" maar naar het kostenplaatje... Dus zoizo <100pk.
Het vraagstuk van naft/diesel is eigenlijk ingewikkeld omdat ik met 2 verschillende gebruiksmomenten zit. Volgend jaar heb ik nog een half jaar school waar hij waarschijnlijk enkel en alleen gaat gebruikt worden om af en toe naar Antwerpen te karren en naart liefke. Dan een half jaar stage waar hij natuurlijk al gebruikt zal worden om over en weer te rijden. Maar vanaf het jaar erna zal dit dagelijks het geval zijn. Dus een zicht op het aantal km's heb ik niet echt.... Voor volgend jaar volstaat een benzine zoizo maar of dat nog het geval zal zijn als ik ga werken...
Die vraag over de modelaanduiding is enkel om te weten naar wat ik moet zoeken op tweedehandssites... One, Cooper, One D... Ik vermoed wel dat ik met mijn budget enkel naar One/One D zal moeten kijken...
Is dit een logisch verhaal?
EDIT* Zoiets zou dus ideaal zijn, alleen qua garantie valt zoiets niet onder Mini NEXT en ik wil toch iet ofwat veilig zitten
Comment
-
een mini one heeft minder pk's dan een gewone mini
het is dus
mini one of one D
mini cooper of cooper D
mini cooper S (de benzinemotor maar met een turbo)
mini john cooper works
het verschil in uitrusting tussen de verschillende modellen verklaart de rest van het prijsverschil
Hoe ver woon je van school? Als dit minder dan 10 km is is het zeker beter hiervoor een benzine te kopen, maar tis niet dat een diesel daar geen jaartje tegen kan, je rijdt tenslotte ook wel eens wat verder.
Een benzine gaat 2e hands ook goedkoper zijn in aankoop denk ik.
Ik zou vooral kiezen naargelang waarmee je liever rijdt en naargelang het prijsverschil 2e hands tussen een benzine en een diesel. Als je echt liever een benzine wil zou ik die nemen, anders zal een diesel meestal goedkoper zijn in gebruik, alleen als je voornamelijke korte ritten doet en minder dan 10 000 km per jaar doet is een benzine financieel de betere keuze gok ik.
Je moet eigenlijk eens het sommetje maken. Je zoekt het verbruik van beide en bedenkt hoeveel km's je ermee gaat rijden, kijkt wat het prijsverschil in aankoop is tussen een benzine en een diesel en reken dan het gehele plaatje uit.Last edited by GeeZer; 18/05/2010, 19:30.
Comment
-
Inderdaad ik zal dus met mijn budget moeten zoeken naar een One of One D.
Ik woon op een goede 30 kilometer van de school..
De One D heeft een verbruik van 3.9l terwijl de One 5.4l neerzet. In iets realistischere cijfers blijft dit verschil toch redelijk in acht te nemen. Qua rijtaxen valt het iets hoger uit 203,81 euro tegen 242,75 euro maar dat maakt het verschil dan ook weer niet. Ook One-D's zijn beter vertegenwoordigd op de 2dehandsmarkt dus ook weer meer kans een goeike te pakken te krijgen. Zeker als ik kijk naar binnen een jaar wanneer ik ook begin te werken dan zal een Diesel een betere keuze zijn aangezien ik er ook mee op reis wil en hem wil gebruiken voor woon-werk verkeer.
Dat ik volgend jaar dan ook weer geen 10.000km zal doen hoeft dan ook niet echt een probleem te zijn voor een diesel...
Dit zijn nu allemaal aparte factoren. Maar als ik het optel en vooral toekomstgericht denk, dan zal een One D aan het kortste eind trekken?
Vanaf volgend jaar zou ik dus ongeveer (ruw geschat) 30K kilometers doen. En ik zou er nog zeker 5 jaar mee willen rijden. Dan denk ik niet dat het geld dat ik bespaar (1500+ euro bij aankoop van een benzine + 40 euro p/j rijtaks + iets minder verzekering) volledig zal opwegen tegen de goedkopere runningcosts van een diesel? Of vergis ik mij hierin?
Het enige wat mij nog aan het denken zet is het feit dat de One D een fiscale PK meer heeft, wat ik uiteindelijk ook zal zien in de verzekering. Nu het eerste jaar geen probleem, het tweede jaar misschien ook niet maar ik zal op de duur toch de auto zelf moeten betalen qua verzekering: gaat dit veel uitmaken? 75-90pk voor een -25 jarige?
Ik ga een apart topic openen want dit heeft niet veel meer te maken met Mini-lovers
Comment
-
vanaf 25 jaar maakt dat al minder uit voor een verzekering, dan zit ge net in een betere categorie waar dat beetje vermogen minder doorweegt dan bij 18-24 jarigen, daarvoor moet ge hem niet laten.
Ik denk wel dat een diesel na een aantal jaar toch goedkoper uitkomt, we hadden thuis eest een 1.3 benzine, nu een 1.3 diesel en het verschil is er toch wel in verbruik, rij er wel ook wat rustiger mee omdat een diesel daar goed in is
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
Comment
-
't werkt toch ni trouwens mijn linkje
menu 01 en 02 lukt en de 19 ook maar het is beveiligd met een code blijkbaar. (gaande van 00 tot 45 en ik heb geen idee hoe ik moet 'bevestigen' noch wat de code is )
heb al volgende zaken geprobeerd:
- som van laatste 4 chassisnummer
- hoogste nummer
- laagste nummer
- gokken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
Eén voor een custom gemaakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichtenvraag es aan de dealer, tis toch gewoon uw auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
't werkt toch ni trouwens mijn linkje
menu 01 en 02 lukt en de 19 ook maar het is beveiligd met een code blijkbaar. (gaande van 00 tot 45 en ik heb geen idee hoe ik moet 'bevestigen' noch wat de code is )
heb al volgende zaken geprobeerd:
- som van laatste 4 chassisnummer
- hoogste nummer
- laagste nummer
- gokken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenBij BMW E9x en E8x is het de som van de laatste 5 cijfers van 't chassisnummer.
TR02304 geeft hij als VIN bij mij, hoe geef je dat in (met uw trip-meter-reset-knop )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenmerci!
TR02304 geeft hij als VIN bij mij, hoe geef je dat in (met uw trip-meter-reset-knop )
VIN-nummer is dat hetzelfde als het chassisnummer? Zo ja, is dat niet wat weinig?
Voor BC-menu E9x & E8x: www.mt-video.de.vu => Tipps/Tricks
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenAls je aan 19 komt, twee seconden wachten en dan tikken tot je aan 't juiste cijfer komt ofzo?
VIN-nummer is dat hetzelfde als het chassisnummer? Zo ja, is dat niet wat weinig?
Voor BC-menu E9x & E8x: www.mt-video.de.vu => Tipps/Tricks
zal morgen nog eens proberen
edit: nope marcheert niet, heeft 4 min ofzo op 09 gestaan bij "CODE:" maar er gebeurt niks
Comment
-
het kan goed zijn dat ik nog niet alles ontdekt heb, ik ben er ook maar 5 minuten mee bezig geweest
als je iets nieuws vindt mag je hier hier posten
ik geloof trouwens dat dit een primeur is nergens op het internet heb ik al zo'n guide gevonden voor de (Mk.II) MINI
"Hidden OBC menu MINI Cooper Mk.II (R55, R56, R57)"
1. a) sleutel in contact (mensen met comfort toegang mogen hun sleutel in hun zak laten zitten) en zorg dat er nog geen enkel contact aanspringt (alle displays uit) (normaal als je uw sleutel erin steekt gaat hij op contact I springen, gewoon lang blijven duwen op de startknop en dan valt hij weer uit)
b) 10 seconden duwen op de tripmeterreset knop doet hetzelfde, kan je ook doen al rijdend (probleem is wel dat je later de code moet bevestigen) (contact mag aan staan, motor ook, maakt niet uit)
2. duw samen op de tripmeterreset knop (rechts dus, niet de knop om uw dashboardverlichting in te stellen qua intensiteit) en op de startknop dan zie 01.-- verschijnen op het schermpje waar je normaal uw digitale snelheid leest. je wacht even en dan zal je uw VIN nummer zien verschijnen
3. tenzij je uw VIN nummer al kent mag je meteen doorscrollen (doe je met het tripmeter knopje) naar nummer 19 (later meer uitleg). het VIN nummer ziet eruit als volgt xxyyyy (xx= 2 letters en yyyyy= 5 cijfers)
4. tel de 5 cijfers op (individueel) en onthoudt het getal
5. scroll nu naar menu 19 (telkens lang duwen op de tripmeter knop en je kan terug naar het bovenliggend menu) en je zal het volgende zien: LOCK: ON en eronder CODE: 00
6. blijf duwen op de tripmeterreset knop tot je aan uw nummer (som) komt en dan wacht je even
7. a) duw nu opnieuw lang op de tripmeterreset knop tot je weer in de menu's kan scrollen, normaal gezien is alles nu unlockt en kan je beginnen spelen
OF
b) duw nu opnieuw op je startknop tot de boel weer uitvalt
8. herhaal de eerste stap (alleen geprobeerd met a))
9. ga rechtstreeks naar menu 19 en je zal zien dat er bij LOCK: OFF staat
10. ga uit menu 19 en nu kan je vrij scrollen naar de andere menu's (alles is unlockt, de menu's blijven open)
11. je kan nu de motor starten en doen wat je wilt
12. om uit het menu terug te geraken moet je opnieuw naar 19 gaan en een andere foutieve code ingeven (anders lukt het mij niet) en terug heropstarten of opnieuw lang duwen op de tripmeterreset knop tot je in de menu's zit en dan naar menu 4, 5 (of een ander gaan die normaal is unlockt) en als je dan even wacht kom je terug op de normale BC
OF
12. alles afsluiten, ook slot en opnieuw beginnen
tip: nummer 6, 7 en 8 zijn het interessants want je kan uw koelwatertemperatuur uitlezen, effectieve motorsnelheid, buitentemperatuur, precieze tankinhoud L en R, effectieve snelheid, etc
de andere menu's zijn vergelijkbaar met die van de BMW's, en als er NULL staat wilt dat gewoon zeggen dat het niet gebruikt wordt
ik zou zeggen experimenteer erop los! (maar op eigen risico!) (nummer 21 is de boel resetten heb ik al gemerkt, dan wordt uw unlock code ook gewist btw)
groetjes
WB
Comment
Comment