Oorspronkelijk geplaatst door Wouter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MINI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik heb nog een vraagje eigenlijk, gericht aan Mk.II MINI rijders.
Als ik de auto start (koud of warm, maakt niet uit) en ik vertrek zachtjes in 1ste versnelling dan hoor ik na een aantal seconden een soort 'klik'. Ik ben bijna zeker dat het snelheidsgerelateerd is. Hij doet dat al heel z'n leven, maar ik vraag me nu toch wel af wat dat geluid is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenIk heb nog een vraagje eigenlijk, gericht aan Mk.II MINI rijders.
Als ik de auto start (koud of warm, maakt niet uit) en ik vertrek zachtjes in 1ste versnelling dan hoor ik na een aantal seconden een soort 'klik'. Ik ben bijna zeker dat het snelheidsgerelateerd is. Hij doet dat al heel z'n leven, maar ik vraag me nu toch wel af wat dat geluid isMy Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenIk heb nog een vraagje eigenlijk, gericht aan Mk.II MINI rijders.
Als ik de auto start (koud of warm, maakt niet uit) en ik vertrek zachtjes in 1ste versnelling dan hoor ik na een aantal seconden een soort 'klik'. Ik ben bijna zeker dat het snelheidsgerelateerd is. Hij doet dat al heel z'n leven, maar ik vraag me nu toch wel af wat dat geluid is
Of is het in de motor?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenNeen, die waren nog steeds runflat. De bandenboer zei indertijd tegen me dat het echt weinig uitmaakte gezien de kleine sidewall.
Op de 17 inchers nu zit er toch wat meer band en er wordt beter gedempt. Als je hier terug normale banden ondersteekt gaat het nog beter zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carmeleon Bekijk BerichtenJe bedoelt toch niet gewoon de sloten die in't slot springen (aan 11 km/h of zoiets)?
Of is het in de motor?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk BerichtenHmm, nog niet gemerkt bij de onze...
Oorspronkelijk geplaatst door Carmeleon Bekijk BerichtenJe bedoelt toch niet gewoon de sloten die in't slot springen (aan 11 km/h of zoiets)?
Of is het in de motor?
Moet dit echt weten
Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk BerichtenMijn MINI staat op 17 inchers met gewone banden. Mijn Mini rijdt echt heel comfortabel, het verschil is echt enorm groot
Comment
-
Winterlook voor mijn Dark Silvy, Woensdag even langs de garage om een set te bestellen. Het worden dus 16" Bridge Spoke's of 6-Star Twin Spoke's van de facelift, uiteraard in het zwart.
17" RFT winterbanden kost evenveel als een set 16" (velg + band) dan is de keuze snel gemaakt, het rijgedrag zal misschien iets minder zijn maar ja je kan niet alles hebben.
Comment
-
Wagen is van een Duitser, heeft trouwens een leuke blog. http://ourminiclubmandiesel.wordpress.com/
Comment
-
Ik ben in een discussie verwikkeld met een mini one d eigenaar en ik zou graag eens jullie mening erover horen.
De eigenaar stelt namelijk dat er in zijn 2011 one d dezelfde motor als die van een bmw 320d ligt.
Dit leek me op het eerste zicht totaal fout. De mini one d is namelijk maar een 1.6liter tegenover 2 liter voor de 320d. Volgens hem zijn de cilinders 'elektronisch begrensd' waar ik nog nooit van gehoord had
Nog een verschilpunt: de 320d heeft standaard 184 pk, de mini 90. Weliswaar elektronisch begrensd aangezien dit dezelfde motor is als de 109 pk versie.
Wat me wel aannemelijk lijkt is dat de motor van de one d gebaseerd is op die van de 320d, en dat er eventueel bepaalde onderdelen hetzelfde zijn. Ik heb er echter moeite mee om te geloven dat het een 2liter blok is dat beperkt zou zijn tot 1600cc en dat het quasi dezelfde motor is als de 320d, gezien dit toch een veel duurdere en snellere wagen is dan de mini.
Iemand die klaarheid kan brengen?
Comment
Comment