Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Van een nederlandse maat van me:

Die kerel traint bij mij op de fitness,stond toch te koop?

Comment

• Ik heb nog een vraagje eigenlijk, gericht aan Mk.II MINI rijders.

Als ik de auto start (koud of warm, maakt niet uit) en ik vertrek zachtjes in 1ste versnelling dan hoor ik na een aantal seconden een soort 'klik'. Ik ben bijna zeker dat het snelheidsgerelateerd is. Hij doet dat al heel z'n leven, maar ik vraag me nu toch wel af wat dat geluid is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        Ik heb nog een vraagje eigenlijk, gericht aan Mk.II MINI rijders.

Als ik de auto start (koud of warm, maakt niet uit) en ik vertrek zachtjes in 1ste versnelling dan hoor ik na een aantal seconden een soort 'klik'. Ik ben bijna zeker dat het snelheidsgerelateerd is. Hij doet dat al heel z'n leven, maar ik vraag me nu toch wel af wat dat geluid is
        Hmm, nog niet gemerkt bij de onze...
        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Ik heb nog een vraagje eigenlijk, gericht aan Mk.II MINI rijders.

Je bedoelt toch niet gewoon de sloten die in't slot springen (aan 11 km/h of zoiets)?

Of is het in de motor?

Comment

Neen, die waren nog steeds runflat. De bandenboer zei indertijd tegen me dat het echt weinig uitmaakte gezien de kleine sidewall.

Op de 17 inchers nu zit er toch wat meer band en er wordt beter gedempt. Als je hier terug normale banden ondersteekt gaat het nog beter zijn.
            Mijn MINI staat op 17 inchers met gewone banden. Mijn Mini rijdt echt heel comfortabel, het verschil is echt enorm groot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carmeleon Bekijk Berichten
              Je bedoelt toch niet gewoon de sloten die in't slot springen (aan 11 km/h of zoiets)?

Of is het in de motor?
              Ik dacht daar ook aan. Willy, laat het aub iets anders zijn.
              AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                Hmm, nog niet gemerkt bij de onze...
                Vreemd. Je moet er echt op letten want luid is het niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Carmeleon Bekijk Berichten

Of is het in de motor?
                Neen, die functie heb ik uitgeschakeld dus dat kan het onmogelijk zijn. Ik denk dat het van de motor komt.

Moet dit echt weten

Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk Berichten
                Mijn MINI staat op 17 inchers met gewone banden. Mijn Mini rijdt echt heel comfortabel, het verschil is echt enorm groot
                Goed om te weten.

Comment

• Winterlook voor mijn Dark Silvy, Woensdag even langs de garage om een set te bestellen. Het worden dus 16" Bridge Spoke's of 6-Star Twin Spoke's van de facelift, uiteraard in het zwart.

17" RFT winterbanden kost evenveel als een set 16" (velg + band) dan is de keuze snel gemaakt, het rijgedrag zal misschien iets minder zijn maar ja je kan niet alles hebben.

Comment

• Nice.

Comment

• Knap! Lijkt wel heel hoog op z'n poten te staan op deze foto.

Comment

• Voor alle duidelijkheid dit is niet mijn Mini, toevallig gevonden omdat ik wou weten hoe het er uit zag. Het is ook een diesel.

Comment

• Ah ja, nu zie ik dat hij geen S heeft opzij!

Comment

• Wagen is van een Duitser, heeft trouwens een leuke blog. http://ourminiclubmandiesel.wordpress.com/

Comment

• Comment

• Vet

Comment

• Maaaachtig

Comment

• Ik ben in een discussie verwikkeld met een mini one d eigenaar en ik zou graag eens jullie mening erover horen.

De eigenaar stelt namelijk dat er in zijn 2011 one d dezelfde motor als die van een bmw 320d ligt.
                                    Dit leek me op het eerste zicht totaal fout. De mini one d is namelijk maar een 1.6liter tegenover 2 liter voor de 320d. Volgens hem zijn de cilinders 'elektronisch begrensd' waar ik nog nooit van gehoord had
                                    Nog een verschilpunt: de 320d heeft standaard 184 pk, de mini 90. Weliswaar elektronisch begrensd aangezien dit dezelfde motor is als de 109 pk versie.

Wat me wel aannemelijk lijkt is dat de motor van de one d gebaseerd is op die van de 320d, en dat er eventueel bepaalde onderdelen hetzelfde zijn. Ik heb er echter moeite mee om te geloven dat het een 2liter blok is dat beperkt zou zijn tot 1600cc en dat het quasi dezelfde motor is als de 320d, gezien dit toch een veel duurdere en snellere wagen is dan de mini.

Iemand die klaarheid kan brengen?
                                    Last edited by ; 09/11/2010, 20:40.

Comment

• Voor Augustus/September 2010 waren alle blokken die in de Mini's lagen van PSA, zever dus.

Comment

• Klein foutje (heb het ook ineens aangepast in m'n vorige post): het gaat om het nieuwe model, 2011. Die hebben wel degelijk een bmw motor.

Comment

• Dat wordt dezelfde motor in de 316d binnenkort. Tot nu toe is de huidige 316d inderdaad een teruggeschroefde 320d, maar dat wordt dus de 1600cc van in de One/Cooper D met BMW-motor.

Comment

Working...
                                          X