Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik weet nu nog altijd niet wat die 'klak/klik' is wanneer je wegrijdt uit stilstand na een start.

    kga het eens opnemen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
      Klein foutje (heb het ook ineens aangepast in m'n vorige post): het gaat om het nieuwe model, 2011. Die hebben wel degelijk een bmw motor.
      Dat klopt wel.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
        Ik ben in een discussie verwikkeld met een mini one d eigenaar en ik zou graag eens jullie mening erover horen.

        De eigenaar stelt namelijk dat er in zijn 2011 one d dezelfde motor als die van een bmw 320d ligt.
        Dit leek me op het eerste zicht totaal fout. De mini one d is namelijk maar een 1.6liter tegenover 2 liter voor de 320d. Volgens hem zijn de cilinders 'elektronisch begrensd' waar ik nog nooit van gehoord had
        Nog een verschilpunt: de 320d heeft standaard 184 pk, de mini 90. Weliswaar elektronisch begrensd aangezien dit dezelfde motor is als de 109 pk versie.

        Wat me wel aannemelijk lijkt is dat de motor van de one d gebaseerd is op die van de 320d, en dat er eventueel bepaalde onderdelen hetzelfde zijn. Ik heb er echter moeite mee om te geloven dat het een 2liter blok is dat beperkt zou zijn tot 1600cc en dat het quasi dezelfde motor is als de 320d, gezien dit toch een veel duurdere en snellere wagen is dan de mini.

        Iemand die klaarheid kan brengen?
        cilinders electronisch begrenzen zodat je minder cilinderinhoud hebt?
        dan snapt die toch niks van een motor
        ik ga de onze dan electronisch laten chippen zodat ie 1000cc bij krijgt
        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          ik weet nu nog altijd niet wat die 'klak/klik' is wanneer je wegrijdt uit stilstand na een start.

          kga het eens opnemen
          Mogelijks: cardans, wiellager die aan 't gaan is. De wiellager kun je controleren door iemand die buiten staat en controleert of 't van een bepaald wiel komt.

          Indien cardans is dat eigenlijk niet zo erg, je kan vragen in de garage of ze er 's wat loctite tussendoen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            Die kerel traint bij mij op de fitness,stond toch te koop?

            Ik ken de huidige eigenaar, niet de vorige (die jij dus ws wel kent)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
              Mogelijks: cardans, wiellager die aan 't gaan is. De wiellager kun je controleren door iemand die buiten staat en controleert of 't van een bepaald wiel komt.

              Indien cardans is dat eigenlijk niet zo erg, je kan vragen in de garage of ze er 's wat loctite tussendoen.
              Lijkt me erg sterk aangezien die dat doet van dag 1 voor zover ik mij herinner.

              Hij doet het alleen na een start, éénmalig dus. Echt zo fucking raar

              Comment


              • En stel, je rijdt in 2de aan pakweg 30km/h, geeft een kleine dot gas, gaat van 't gas pedaal af, geeft terug een dot gas, dan niet ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                  En stel, je rijdt in 2de aan pakweg 30km/h, geeft een kleine dot gas, gaat van 't gas pedaal af, geeft terug een dot gas, dan niet ?
                  Nope niks. 't is meer zo'n 'klik' uit ergens uit de motorruimte ofzo

                  Comment


                  • Iets met het start-stop systeem? Waarbij de startmotor een andere configuratie aanneemt? Of gewoon een stomme te luide relais?
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                      Iets met het start-stop systeem? Waarbij de startmotor een andere configuratie aanneemt? Of gewoon een stomme te luide relais?
                      Could be. Het eerste wat ik doe bij elke start is dat systeem uitzetten.. kan het gewoon niet verdragen en volgens mij is het ook niet gezond.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        Could be. Het eerste wat ik doe bij elke start is dat systeem uitzetten.. kan het gewoon niet verdragen en volgens mij is het ook niet gezond.
                        Idem, is een automatisme.

                        Suckt wel als je dat eens vergeet af te zetten soms.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                          Idem, is een automatisme.

                          Suckt wel als je dat eens vergeet af te zetten soms.
                          Idd

                          En als je het uitschakelt uit verstrooiing terwijl de motor af slaat dan start die ook niet meer -> frustratie

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                            Ik ben in een discussie verwikkeld met een mini one d eigenaar en ik zou graag eens jullie mening erover horen.

                            De eigenaar stelt namelijk dat er in zijn 2011 one d dezelfde motor als die van een bmw 320d ligt.
                            Dit leek me op het eerste zicht totaal fout. De mini one d is namelijk maar een 1.6liter tegenover 2 liter voor de 320d. Volgens hem zijn de cilinders 'elektronisch begrensd' waar ik nog nooit van gehoord had
                            Nog een verschilpunt: de 320d heeft standaard 184 pk, de mini 90. Weliswaar elektronisch begrensd aangezien dit dezelfde motor is als de 109 pk versie.

                            Wat me wel aannemelijk lijkt is dat de motor van de one d gebaseerd is op die van de 320d, en dat er eventueel bepaalde onderdelen hetzelfde zijn. Ik heb er echter moeite mee om te geloven dat het een 2liter blok is dat beperkt zou zijn tot 1600cc en dat het quasi dezelfde motor is als de 320d, gezien dit toch een veel duurdere en snellere wagen is dan de mini.

                            Iemand die klaarheid kan brengen?
                            Hij heeft gelijk maar 't is inderdaad een beetje raar verwoord - de nieuwe 1600 diesel in de MINI's is gebaseerd op de tweeliter diesel van BMW. Stellen dat het 'dezelfde' motor is, is wel een brug te ver
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              Nope niks. 't is meer zo'n 'klik' uit ergens uit de motorruimte ofzo
                              Op gelet, ik voel het precies een beetje in m'n koppelingspedaal.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten


                                Zalig !
                                freude am fahren

                                Comment


                                • Wanneer laat je eigenlijk best je eerste onderhoud doen? De teller in de boordcomputer zegt dat ik pas binnen een jaar moet gaan, maar ondertussen is mijn Cooper S toch al een dik jaar en bijna 11.000 km oud. Wordt dat niet eens tijd?

                                  En best beginnen met een klein of een groot onderhoud?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carmeleon Bekijk Berichten
                                    Wanneer laat je eigenlijk best je eerste onderhoud doen? De teller in de boordcomputer zegt dat ik pas binnen een jaar moet gaan, maar ondertussen is mijn Cooper S toch al een dik jaar en bijna 11.000 km oud. Wordt dat niet eens tijd?

                                    En best beginnen met een klein of een groot onderhoud?
                                    Gewoon de normale onderhoudsintervallen volgen. Om de 30.000 km dus of om de 2 (?) jaar. Sowieso is 11.000 km nog te vroeg, zeker met die dure LL04-olie. Groot/klein onderhoud bepaalt de garage, staat allemaal uitgelegd in het onderhoudsboekje wat ze wanneer vervangen.

                                    Onze BMW heeft z'n eerste onderhoud ook maar na 2 jaar gekregen, tijdsduur en kmstand waren dan juist goed.

                                    Check je oliepeil wel regelmatig, want ze durven olie verbruiken.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      Gewoon de normale onderhoudsintervallen volgen. Om de 30.000 km dus of om de 2 (?) jaar. Sowieso is 11.000 km nog te vroeg, zeker met die dure LL04-olie. Groot/klein onderhoud bepaalt de garage, staat allemaal uitgelegd in het onderhoudsboekje wat ze wanneer vervangen.

                                      Onze BMW heeft z'n eerste onderhoud ook maar na 2 jaar gekregen, tijdsduur en kmstand waren dan juist goed.

                                      Check je oliepeil wel regelmatig, want ze durven olie verbruiken.
                                      Thanks voor de info.

                                      Oliepeil heb ik onlangs eens gecheckt (na een nacht stilstaan), en dat stond precies te hóóg Had wel niet eerst het dipstokje schoongemaakt, dus zal daar wel mee te maken hebben. Binnenkort nog eens controleren.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carmeleon Bekijk Berichten
                                        Thanks voor de info.

                                        Oliepeil heb ik onlangs eens gecheckt (na een nacht stilstaan), en dat stond precies te hóóg Had wel niet eerst het dipstokje schoongemaakt, dus zal daar wel mee te maken hebben. Binnenkort nog eens controleren.
                                        Uiteraard eerst schoonmaken met een zakdoekje en zorgen dat je auto helemaal vlak staat

                                        Voor de rest tevreden van?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          Uiteraard eerst schoonmaken met een zakdoekje en zorgen dat je auto helemaal vlak staat

                                          Voor de rest tevreden van?
                                          Héél tevreden. Eigenlijk nog geen enkel probleem gehad. *touching wood*

                                          En omdat ik vaak met andere (sportieve) auto's rijd voor DRIVR, valt het des te harder op dat er maar op weinig plaatsen meer fun - en vooral betrokkenheid - te vinden valt dan in een Cooper S.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X