Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben in een discussie verwikkeld met een mini one d eigenaar en ik zou graag eens jullie mening erover horen.
De eigenaar stelt namelijk dat er in zijn 2011 one d dezelfde motor als die van een bmw 320d ligt.
Dit leek me op het eerste zicht totaal fout. De mini one d is namelijk maar een 1.6liter tegenover 2 liter voor de 320d. Volgens hem zijn de cilinders 'elektronisch begrensd' waar ik nog nooit van gehoord had
Nog een verschilpunt: de 320d heeft standaard 184 pk, de mini 90. Weliswaar elektronisch begrensd aangezien dit dezelfde motor is als de 109 pk versie.
Wat me wel aannemelijk lijkt is dat de motor van de one d gebaseerd is op die van de 320d, en dat er eventueel bepaalde onderdelen hetzelfde zijn. Ik heb er echter moeite mee om te geloven dat het een 2liter blok is dat beperkt zou zijn tot 1600cc en dat het quasi dezelfde motor is als de 320d, gezien dit toch een veel duurdere en snellere wagen is dan de mini.
Iemand die klaarheid kan brengen?
cilinders electronisch begrenzen zodat je minder cilinderinhoud hebt?
dan snapt die toch niks van een motor
ik ga de onze dan electronisch laten chippen zodat ie 1000cc bij krijgt
ik weet nu nog altijd niet wat die 'klak/klik' is wanneer je wegrijdt uit stilstand na een start.
kga het eens opnemen
Mogelijks: cardans, wiellager die aan 't gaan is. De wiellager kun je controleren door iemand die buiten staat en controleert of 't van een bepaald wiel komt.
Indien cardans is dat eigenlijk niet zo erg, je kan vragen in de garage of ze er 's wat loctite tussendoen.
Mogelijks: cardans, wiellager die aan 't gaan is. De wiellager kun je controleren door iemand die buiten staat en controleert of 't van een bepaald wiel komt.
Indien cardans is dat eigenlijk niet zo erg, je kan vragen in de garage of ze er 's wat loctite tussendoen.
Lijkt me erg sterk aangezien die dat doet van dag 1 voor zover ik mij herinner.
Hij doet het alleen na een start, éénmalig dus. Echt zo fucking raar
Ik ben in een discussie verwikkeld met een mini one d eigenaar en ik zou graag eens jullie mening erover horen.
De eigenaar stelt namelijk dat er in zijn 2011 one d dezelfde motor als die van een bmw 320d ligt.
Dit leek me op het eerste zicht totaal fout. De mini one d is namelijk maar een 1.6liter tegenover 2 liter voor de 320d. Volgens hem zijn de cilinders 'elektronisch begrensd' waar ik nog nooit van gehoord had
Nog een verschilpunt: de 320d heeft standaard 184 pk, de mini 90. Weliswaar elektronisch begrensd aangezien dit dezelfde motor is als de 109 pk versie.
Wat me wel aannemelijk lijkt is dat de motor van de one d gebaseerd is op die van de 320d, en dat er eventueel bepaalde onderdelen hetzelfde zijn. Ik heb er echter moeite mee om te geloven dat het een 2liter blok is dat beperkt zou zijn tot 1600cc en dat het quasi dezelfde motor is als de 320d, gezien dit toch een veel duurdere en snellere wagen is dan de mini.
Iemand die klaarheid kan brengen?
Hij heeft gelijk maar 't is inderdaad een beetje raar verwoord - de nieuwe 1600 diesel in de MINI's is gebaseerd op de tweeliter diesel van BMW. Stellen dat het 'dezelfde' motor is, is wel een brug te ver
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Wanneer laat je eigenlijk best je eerste onderhoud doen? De teller in de boordcomputer zegt dat ik pas binnen een jaar moet gaan, maar ondertussen is mijn Cooper S toch al een dik jaar en bijna 11.000 km oud. Wordt dat niet eens tijd?
En best beginnen met een klein of een groot onderhoud?
Wanneer laat je eigenlijk best je eerste onderhoud doen? De teller in de boordcomputer zegt dat ik pas binnen een jaar moet gaan, maar ondertussen is mijn Cooper S toch al een dik jaar en bijna 11.000 km oud. Wordt dat niet eens tijd?
En best beginnen met een klein of een groot onderhoud?
Gewoon de normale onderhoudsintervallen volgen. Om de 30.000 km dus of om de 2 (?) jaar. Sowieso is 11.000 km nog te vroeg, zeker met die dure LL04-olie. Groot/klein onderhoud bepaalt de garage, staat allemaal uitgelegd in het onderhoudsboekje wat ze wanneer vervangen.
Onze BMW heeft z'n eerste onderhoud ook maar na 2 jaar gekregen, tijdsduur en kmstand waren dan juist goed.
Check je oliepeil wel regelmatig, want ze durven olie verbruiken.
Gewoon de normale onderhoudsintervallen volgen. Om de 30.000 km dus of om de 2 (?) jaar. Sowieso is 11.000 km nog te vroeg, zeker met die dure LL04-olie. Groot/klein onderhoud bepaalt de garage, staat allemaal uitgelegd in het onderhoudsboekje wat ze wanneer vervangen.
Onze BMW heeft z'n eerste onderhoud ook maar na 2 jaar gekregen, tijdsduur en kmstand waren dan juist goed.
Check je oliepeil wel regelmatig, want ze durven olie verbruiken.
Thanks voor de info.
Oliepeil heb ik onlangs eens gecheckt (na een nacht stilstaan), en dat stond precies te hóóg Had wel niet eerst het dipstokje schoongemaakt, dus zal daar wel mee te maken hebben. Binnenkort nog eens controleren.
Oliepeil heb ik onlangs eens gecheckt (na een nacht stilstaan), en dat stond precies te hóóg Had wel niet eerst het dipstokje schoongemaakt, dus zal daar wel mee te maken hebben. Binnenkort nog eens controleren.
Uiteraard eerst schoonmaken met een zakdoekje en zorgen dat je auto helemaal vlak staat
Uiteraard eerst schoonmaken met een zakdoekje en zorgen dat je auto helemaal vlak staat
Voor de rest tevreden van?
Héél tevreden. Eigenlijk nog geen enkel probleem gehad. *touching wood*
En omdat ik vaak met andere (sportieve) auto's rijd voor DRIVR, valt het des te harder op dat er maar op weinig plaatsen meer fun - en vooral betrokkenheid - te vinden valt dan in een Cooper S.
Comment