Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
    Hoe da? Is het verschil dan zo groot?
    Het ligt hem gewoon in het verschil met de pre-FL, de kwaliteit is echt veel beter. Overal hebben ze van die kleine zaken verbeterd en aangepast, dat allemaal opgeteld maakt een groot verschil in rijden.

Bovendien rijdt zo'n One D echt goed. Alleen zijn de versnellingen zeer lang, in de Cooper S is 80 in 6de juist 2000 rpm, bij de One D doe je dat in 4de. Dus je moet zorgen dat je in die powerband zit, dan is het echt aangenaam om mee te rijden. Motor is ook erg stil. Boven de 3500 rpm ongeveer voel je wel dat die hard is toegeknepen.

Ik ben wel eens benieuwd hoe de FL Cooper S rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Het ligt hem gewoon in het verschil met de pre-FL, de kwaliteit is echt veel beter. Overal hebben ze van die kleine zaken verbeterd en aangepast, dat allemaal opgeteld maakt een groot verschil in rijden.

Bovendien rijdt zo'n One D echt goed. Alleen zijn de versnellingen zeer lang, in de Cooper S is 80 in 6de juist 2000 rpm, bij de One D doe je dat in 4de. Dus je moet zorgen dat je in die powerband zit, dan is het echt aangenaam om mee te rijden. Motor is ook erg stil. Boven de 3500 rpm ongeveer voel je wel dat die hard is toegeknepen.

Ik ben er momenteel een aan't testen. Verslag binnenkort op DRIVR!

Comment

• Mini kenners, een vraagje van een vriendin van mij die eens vroeg om te polsen hier....

Ze heeft een Clubman One van 2009. Sinds kort merkt ze iets eigenaardig op bij het starten van de Mini als 'ie koud staat. Een geluid/lawaai dat zich enkel bij het starten voor doet, en weer even snel verdwijnt.
        De uitleg die ik kreeg van haar, nadat ze bij BMW was langs geweest: bmw zegt dat het de oliepomp is die olie optrekt, omdat ie koud staat en de olie dus gezakt is. bmw zegt dat ze het allemaal hebben
        en dat het normaal is.

Iemand die er een idee over heeft?

Comment

• Is het een soort ratel?

Hoeveel km?

Comment

Is het een soort ratel?

Hoeveel km?
            Ik vraag het even na...

Edit: 11.000km juist voorbij, en de eigenares beschrijft het eerder als "doorslippen". Ik vind het een rare beschrijving omdat ik er mij niks kan bij voorstellen...
            In de garage dus laten horen, en voor hen was dat 'normaal' en zou iederen mini dat hebben.
            Last edited by ; 06/02/2011, 13:54.

Comment

Wij zijn onlangs overgestapt van een Mini One uit 2001 naar een Cooper S uit 2010.
              Ik kan alleen maar beamen wat je hierboven zegt.
              Kwaliteit is inderdaad serieus veel verbeterd. Alles voelt veel solider aan.
              Hopelijk is het dat ook

Oorspronkelijk geplaatst door Carmeleon Bekijk Berichten
              Ik ben er momenteel een aan't testen. Verslag binnenkort op DRIVR!
              ik ben benieuwd!
              1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
              2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
              2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
              -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                Wij zijn onlangs overgestapt van een Mini One uit 2001 naar een Cooper S uit 2010.
                Ik kan alleen maar beamen wat je hierboven zegt.
                Kwaliteit is inderdaad serieus veel verbeterd. Alles voelt veel solider aan.
                Hopelijk is het dat ook
                De stap van Mk.I pre-FL naar Mk.II pre-FL is gigantisch. Maar ik doelde eerder op de stap van Mk.II pre-FL naar Mk.II FL.

Comment

• Allemaal om ter mooist

Comment

De stap van Mk.I pre-FL naar Mk.II pre-FL is gigantisch. Maar ik doelde eerder op de stap van Mk.II pre-FL naar Mk.II FL.
                    De MkII voelt wel volwassener aan vind ik kwa rijgedrag. Beetje jammer. Je hebt nog wel dat MINI-gevoel, maar niet zoals in de MkI.

Comment

• Dit is de mini die ik nu een tijdje in bezit heb als vervangwagen.
                      Nu vind ik wel dat die bij volledige belasting een raar geluid maakt, een soort trillend gezoemd geluid, wat die anders nooit doet als je normaal rijdt.
                      Bij 70km/h hoor je het even.
                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Is het geen gedreun, resonantie komende ergens diep van onder het dashboard?

Indien ja had de mijne ook dat probleem, gelukkig hebben ze het kunnen verhelpen, was naar 't schijnt een losliggende buis ter hoogte van de firewall (de uitleg die ze mij gegeven hebben) dus niks motorisch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                          was naar 't schijnt een losliggende buis ter hoogte van de firewall (de uitleg die ze mij gegeven hebben) dus niks motorisch.
                          Dat had mijn auto ook, bouwjaar 1995

Ik wil een après-facelift Clubman S
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                            Dat had mijn auto ook, bouwjaar 1995
                            Het is al langer geweten dat de Jappen jaren voorsprong hebben hè.

Comment

Het is al langer geweten dat de Jappen jaren voorsprong hebben hè.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Is het geen gedreun, resonantie komende ergens diep van onder het dashboard?

Indien ja had de mijne ook dat probleem, gelukkig hebben ze het kunnen verhelpen, was naar 't schijnt een losliggende buis ter hoogte van de firewall (de uitleg die ze mij gegeven hebben) dus niks motorisch.
                                Inderdaad, dat zal het sowieso zijn

Comment

• http://www.gobadges.com

Comment

• Vandaag voor de eerste keer mijn dakdragers eens gedemonteerd, wat een pain in the ass is me dat. In principe is de hoofdbout losdraaien en dan de klemmen opzij te duwen genoeg maar ik kreeg die krengen langs geen kant los.

Dan maar 1 kant helemaal losgeschroefd van de bar en na wat gewiebel kreeg ik 1 kant los. Kheb meer dan een uur zitten sukkelen. Hopelijk gaat het monteren wat vlotter.

Spijtig genoeg hebben de rubberen beschermingsstrips op de achterkant van de bevestigingen 4 leuke markeringen achter gelaten op de zijkant van mijn dak, moet nog eens zien of ik het met kleien kan verwijderen. Het lijkt niet door de lak maar eerder er op, ik moet het nog nader bekijken.

Had beter de dakrails erbij genomen, zou veel gemakkelijk geweest zijn maar echt mooi zijn die niet. Kzie er wel tegen op om die krengen terug te monteren.

Comment

• Ga je eindelijk eens verder dan 10 km rijden?

Ski?

Comment

Ga je eindelijk eens verder dan 10 km rijden?

Ski?
                                        Voorlopig enkel voor men racefiets.

Comment

• Mini banden

Tweedehands of nieuwe Auto Banden en Velgen kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

Te koop, runflats, zie link

meer info caro_v@live.be
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X