Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MINI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenIk vraag het even na...
Edit: 11.000km juist voorbij, en de eigenares beschrijft het eerder als "doorslippen". Ik vind het een rare beschrijving omdat ik er mij niks kan bij voorstellen...
In de garage dus laten horen, en voor hen was dat 'normaal' en zou iederen mini dat hebben.sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
@ Blake: heb je concrete voorbeelden van wat er aan de MK.II FL veranderd is t.o.v. de pre-FL? Ben toch eens benieuwd welke zaken de rijbeleving dusdanig bevorderen dat jij een One D haast beter vindt rijden dan een S.sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten@ Blake: heb je concrete voorbeelden van wat er aan de MK.II FL veranderd is t.o.v. de pre-FL? Ben toch eens benieuwd welke zaken de rijbeleving dusdanig bevorderen dat jij een One D haast beter vindt rijden dan een S.
Heb nog niet gereden met een FL Cooper S, maar de One D rijdt echt leuk. Vooral het schakelen is simpeler, ze hebben iets gedaan aan die koppeling en nu heb je veel meer gevoel. Ik vind de One D ook beter aan het gas hangen, 't is te zeggen hij pakt sneller op. Als je de Cooper S is sport-mode zet dan is het veel beter. Maar het aanzetten uit stilstand in de Cooper S is wat zoeken telkens. Mensen die nog geen ervaring hebben ermee, geven allemaal te veel gas. In de One D hoef je zelf geen gas te geven, de auto doet dat voor je, wat parkeren en dergelijke poepsimpel maakt. Heb eens de test gedaan: One D in 5de en de koppeling heel traag laten opkomen zonder gas bij te geven en die pakt dat zonder problemen. Dat kan de Cooper S niet eens in 1ste (of toch als je veel geduld hebt)..
In het dagelijkse verkeer vind ik de dieseltjes vlotter rijden, raar maar waar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenIk vind dat die algemeen gezien beter in elkaar zit. En dat neemt wat frustratie en ergernissen weg
Heb nog niet gereden met een FL Cooper S, maar de One D rijdt echt leuk. Vooral het schakelen is simpeler, ze hebben iets gedaan aan die koppeling en nu heb je veel meer gevoel. Ik vind de One D ook beter aan het gas hangen, 't is te zeggen hij pakt sneller op. Als je de Cooper S is sport-mode zet dan is het veel beter. Maar het aanzetten uit stilstand in de Cooper S is wat zoeken telkens. Mensen die nog geen ervaring hebben ermee, geven allemaal te veel gas. In de One D hoef je zelf geen gas te geven, de auto doet dat voor je, wat parkeren en dergelijke poepsimpel maakt. Heb eens de test gedaan: One D in 5de en de koppeling heel traag laten opkomen zonder gas bij te geven en die pakt dat zonder problemen. Dat kan de Cooper S niet eens in 1ste (of toch als je veel geduld hebt)..
In het dagelijkse verkeer vind ik de dieseltjes vlotter rijden, raar maar waar.
Nee, even serieus. Ik kan mij wel voorstellen dat er zaken veranderd zijn die de rijbeleving bevorderen. Ik heb niet eens een Sport-button in de MINI. Begrijp echt niet waarom de vorige eigenaar een quasi full-option MINI configureert en de sport button niet aanvinkt op de optielijst . Maar goed, dat was geen reden om hem te laten staan.
Mijn ouders willen hier in Tenerife ook een Clubman S gaan rijden. Aankoop zal over 1,5 jaar plaatsvinden in Duitsland. Begin nu toch sterk te twijfelen of dat geen FL gaat moeten worden. Anderzijds wordt met die wagen pak en beet 3.500 km per jaar gereden en gaat men hier op het eiland niet bepaald voorzichtig om met andermans wagens.sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Zoals beloofd: mijn testverslag van de Cooper S Facelift:
Comment
-
Uitlaatsound niet, of toch niet merkbaar - maar die hoor je dan ook amper in het interieur.
De motor klonk wel een tikkeltje anders. Iets 'gesmeerder', is de beste omschrijving die ik kan bedenken. En er was precies ook ergens een extra zoemgeluid in aanwezig. Zal wel te maken hebben met de introductie van VVT.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carmeleon Bekijk BerichtenZoals beloofd: mijn testverslag van de Cooper S Facelift:
http://drivr.be/2011/02/16/kort-gete...facelift-2010/sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten1,5 jaar is nog best lang hé, dan ik zou zéker voor een facelift exemplaar gaan.
Cooper S heeft ook een grondig vernieuwde motor met 184 pk, en die typische 'koude start ratel' is ook verdwenen.sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Verstralers
Ik zou graag verstralers op mijn MINI plaatsen/ laten plaatsen.
Maar het zou enkel "voor de show" zijn en hoeven dus niet te werken. Ik heb er gevonden in chroom op internet voor 60 euro.
Zouden we dit zelf kunnen plaatsen als ze toch niet hoeven te werken, en ik heb gelezen op internet dat de rooster moet doorboord worden dan. Zou dit niet kunnen zonder "drastis te boren" ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caro89 Bekijk BerichtenIk zou graag verstralers op mijn MINI plaatsen/ laten plaatsen.
Maar het zou enkel "voor de show" zijn en hoeven dus niet te werken. Ik heb er gevonden in chroom op internet voor 60 euro.
Zouden we dit zelf kunnen plaatsen als ze toch niet hoeven te werken, en ik heb gelezen op internet dat de rooster moet doorboord worden dan. Zou dit niet kunnen zonder "drastis te boren" ?
sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk BerichtenZou je misschien je lettertype willen aanpassen??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caro89 Bekijk BerichtenOhh is dit dan niet vrij te kiezen??sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Vandaag nieuwe ruitenwissers gaan halen bij de dealer. Had de oude kapot gemaakt door te gebruiken bij bevroren voorruit.
De nieuwe hebben een volledig vernieuwd design, zelfs in die mate dat ik eerst dacht dat ze niet gingen passen. Heb ze nog niet kunnen testen, maar ze zijn itt vroeger flexibeler dus ik verwacht wel dat ze beter zullen zijn dan de oude.
Edit: opgezocht en blijkt bosch ipv piaa te zijn of zoiets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenVandaag nieuwe ruitenwissers gaan halen bij de dealer. Had de oude kapot gemaakt door te gebruiken bij bevroren voorruit.
De nieuwe hebben een volledig vernieuwd design, zelfs in die mate dat ik eerst dacht dat ze niet gingen passen. Heb ze nog niet kunnen testen, maar ze zijn itt vroeger flexibeler dus ik verwacht wel dat ze beter zullen zijn dan de oude.
Edit: opgezocht en blijkt bosch ipv piaa te zijn of zoiets.sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk BerichtenFoto's? Graag je bevindingen hier plaatsen.
Zo ziet het er nu uit:
29 euro betaald. Als het nog eens regent zal ik m'n bevindingen delen.
Comment
-
Prijs valt goed mee. Zo'n ruitenwissers heeft de E-klasse van mijn vader ook. Zeer buigzaam. Bij de volgende beurt ook mijn ruitenwissers eens laten vervangen.sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
Comment