Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De mijne is vandaag afgekeurd omdat één van de lichten vooraan te laag scheen. Een week geleden naar de dealer geweest en speciaal gevraagd om die lichten te regelen vóór ik naar de keuring zou gaan en 10 euro betaald. Morgen eens terug naar de stealer en van mijn oren gaan maken!
Enkele weken terug is er een dronken juffrouw op de geparkeerde MINI in gereden nadat ze in slaap was gevallen achter het stuur. Linkerachterwiel gebarsten, naaf gescheurd, benzinetank gescheurd,... De wagen zelf is door de impact bijna 10m verschoven.
Vandaag is ie dus total loss verklaard, gelukkig maar.
Mocht iemand dus een knappe MINI in het officiele MINI netwerk zien mag ie 't altijd laten weten!
Enkele weken terug is er een dronken juffrouw op de geparkeerde MINI in gereden nadat ze in slaap was gevallen achter het stuur. Linkerachterwiel gebarsten, naaf gescheurd, benzinetank gescheurd,... De wagen zelf is door de impact bijna 10m verschoven.
Vandaag is ie dus total loss verklaard, gelukkig maar.
Mocht iemand dus een knappe MINI in het officiele MINI netwerk zien mag ie 't altijd laten weten!
What a shame! Hopelijk vind je snel weer een nieuwe!
Hallo,
Wij gaan maandag een mini bestellen, en na enkele uurtjes met de configurator te "spelen", en enkele testritjes weten we hoe hij er zou moeten uitzien.
Het enige spijtig punt is dat we het niet echt zien zitten om 17" wielen te laten monteren wegens het hiermee toch wel samengaande oncomfortabele rijgedrag. Snelweg, of asfaltweg worden goed verteerd, maar eens er beton opduikt, of beschadigde stukken weg gaat de bruut reagerende ophanging toch snel vervelen.
De Mini die we konden testen met de 17" had wél run flats gemonteerd, wat maakt dat de band zo goed als niets absorbeerd. Ook had deze Mini géén sportophanging. 1 dealer zei me eens dat wanneer er voor 17" geopteerd wordt, er ook best een sportophanging voorzien wordt omdat de auto anders meer zou stuiteren.
Qua looks is het natuurlijk simpel. Met 16" ziet de wagen er natuurlijk stukken minder aantrekkellijk uit dan met 17-ers... langs de andere kant is het belachelijk om een wagen waarmee toch wat kilometers gaan gedaan worden te voorzien van banden die het comfort aanzienlijk gaan beknotten...
Ik zoek enkele reacties van mensen die 17" rijden zonder runflats... Zijn die vergevingsgezinder dan deze mét runflats?
Kan er, mits aanpassingen aan ophanging/banden, gereden worden met 17" die wel comfort bieden?
Alvast bedankt voor de reacties
Hallo,
Wij gaan maandag een mini bestellen, en na enkele uurtjes met de configurator te "spelen", en enkele testritjes weten we hoe hij er zou moeten uitzien.
Het enige spijtig punt is dat we het niet echt zien zitten om 17" wielen te laten monteren wegens het hiermee toch wel samengaande oncomfortabele rijgedrag. Snelweg, of asfaltweg worden goed verteerd, maar eens er beton opduikt, of beschadigde stukken weg gaat de bruut reagerende ophanging toch snel vervelen.
De Mini die we konden testen met de 17" had wél run flats gemonteerd, wat maakt dat de band zo goed als niets absorbeerd. Ook had deze Mini géén sportophanging. 1 dealer zei me eens dat wanneer er voor 17" geopteerd wordt, er ook best een sportophanging voorzien wordt omdat de auto anders meer zou stuiteren.
Qua looks is het natuurlijk simpel. Met 16" ziet de wagen er natuurlijk stukken minder aantrekkellijk uit dan met 17-ers... langs de andere kant is het belachelijk om een wagen waarmee toch wat kilometers gaan gedaan worden te voorzien van banden die het comfort aanzienlijk gaan beknotten...
Ik zoek enkele reacties van mensen die 17" rijden zonder runflats... Zijn die vergevingsgezinder dan deze mét runflats?
Kan er, mits aanpassingen aan ophanging/banden, gereden worden met 17" die wel comfort bieden?
Alvast bedankt voor de reacties
Verschil tusse. Runflats en non runflats is gigantisch.
Kwa comfort vind ik er weinig verschil opzitten. Je gaat er echt geen comfy auto van maken door 16 ers te kiezen.
Verschil tusse. Runflats en non runflats is gigantisch.
Kwa comfort vind ik er weinig verschil opzitten. Je gaat er echt geen comfy auto van maken door 16 ers te kiezen.
Wij reden tijdens testen bij de dealers tot nu toe altijd met 16-ers, hebben zelf een cooper D voor de deur staan met 16-ers, en onder comfort bedoel ik dat je oneffenheden in de weg natuurlijk wel voelt, maar het chassis niet continu schokkerig elke oneffenheid in de weg rechtstreeks op je ruggegraat afrekend... :-)
Een mini is idd zowiso stroef, maar er is een verschil tussen moegetrild uit de wagen te stappen na een rit, of een aangenaam stroeve wagen te besturen...
Ik wou weten of de zijkant van een 17-er nog mee zou helpen dempen...
Raar is ook dat ELKE dealer ons in feite afgeraden heeft om 17-ers te nemen... en dat terwijl ik enkel vroeg of dat de 17" comfortabel waren. Nog raarder was dat elke toonzaal vol staat met wagens uitgerust met 17-ers, en het enkele dealers duurde eer ik effectief met een wagen kon rijden die 17" schoeisel had... Zowat alle testwagens hadden 16" opzitten.Een verkoper zei me dat dit is om potentiële verkopers niet onmiddellijk te doen schrikken van het harde weggedrag...
1 dealer zei me zelf dat er heel wat mini's in de verkoop zouden gaan omdat mensen na een tijdje het harde weggedrag met 17-ers beu zouden worden...
Maar het oogt natuurlijk mooi...
Ik heb 18 inch rft gehad, op sportophanging + Eibach sport veren.
Gevaarlijke combinatie in het natte en als er oneffenheden zijn, de DSC doet overuren om je in een rechte lijn te houden. Bovendien slaat je stuur gewoon weg als je niet een beetje oplet. Qua looks was het wel top, zeker icm met spacers.
Momenteel rijd ik terug op 17 inch rft, veel aangenamer als daily driver. Maar misschien nog steeds wat te hard.
Mijn vriendin heeft gewone ophanging en 16 inch non-rft en dat rijdt even 'hard' als een 3-reeks. 17 inch op normale ophanging is perfect doenbaar imo.
Ik heb geen sportophanging, geen runflats maar wel 17" r112. Ik vind dat de mini heel comfortabel rijdt door de keuze non-runflats. Vergeet niet dan een reservewiel in de optielijst aan te klikken he.
De testwagen van mij had zelfs maar 15" met runflat en ik vond dat deze harder reden dan mijn combinatie.
Ik rij op 17" rft, standaard ophanging en veren. Ik vind de wagen zeker niet oncomfortabel, op oneffen wegen is het inderdaad soms wat stuiteren en stuur goed vasthouden maar dat valt uiteindelijk toch nog goed mee en zeker goed te doen als daily driver. Drempels kan je natuurlijk wel niet tegen 60km/h nemen enzovoort
Ik heb laatst ongeveer 1500km in een Peugeot 207 gereden en was naderhand toch blij dat ik weer in m'n Mini kon stappen.. Zweven dat zo'n wagen doet .
Zijn hier ook MINI eigenaren/rijders die op Woensdag 8 Juni 2011 in zijn voor een meeting op het IVA te Driebergen? Er zullen sowieso een hoop MINI's van de New Miniclub NL aanwezig zijn.
Comment