Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MINI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
    Gisteren de cooper SD even gaan testen, sedertdien rijd ik weer met een grote smile rond in mijn S'ke
    Het was dus geen positieve test?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Eerste indrukken?
      Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
      Het was dus geen positieve test?
      Voor ons geen positieve test als we uitgaan van het "S-label-waardig" zijn van de SD... Ik had het verschil met onze (aangepaste) cooper S serieus veel kleiner ingeschat. Vandaar de grote smile op mijn gezicht toen ik terug in de onze stapte

De Cooper SD is wel vlot voor het dagelijkse verkeer, maar een FUN gehalte ontbreekt imo volledig. De motor voelt lineair aan, geen grote punch bij 2500rpm ofzo. Ook het (ontbreken van) geluid maakt het een veel mindere beleving. Een stoplicht-sprintje tegen de eerste-de-beste leasekar zul je trouwens ook niet vaak winnen.

Conclusie:
      De SD brengt niets nieuws onder de zon, dit type auto kun je al 7 à 8j kopen bij verschillende merken. En met de prijs in het achterhoofd, een rationele keuze kan deze ook nooit zijn. Iemand die hem koopt doet het in de eerste plaats voor de looks en het imago. De "S" familie is toch wat oneer aangedaan met de toevoeging van dit manke broertje...

Just my 2 cents
      My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
        Hoe lang heb jij die al? Toch nog niet zo overdreven. Denk een groot jaar
        Iets meer als een jaar momenteel.

Comment

Voor ons geen positieve test als we uitgaan van het "S-label-waardig" zijn van de SD... Ik had het verschil met onze (aangepaste) cooper S serieus veel kleiner ingeschat. Vandaar de grote smile op mijn gezicht toen ik terug in de onze stapte

De Cooper SD is wel vlot voor het dagelijkse verkeer, maar een FUN gehalte ontbreekt imo volledig. De motor voelt lineair aan, geen grote punch bij 2500rpm ofzo. Ook het (ontbreken van) geluid maakt het een veel mindere beleving. Een stoplicht-sprintje tegen de eerste-de-beste leasekar zul je trouwens ook niet vaak winnen.

Conclusie:
          De SD brengt niets nieuws onder de zon, dit type auto kun je al 7 à 8j kopen bij verschillende merken. En met de prijs in het achterhoofd, een rationele keuze kan deze ook nooit zijn. Iemand die hem koopt doet het in de eerste plaats voor de looks en het imago. De "S" familie is toch wat oneer aangedaan met de toevoeging van dit manke broertje...

Just my 2 cents
          Beetje gemiste kans helaas!

Comment

• Is dat gewoon een 18d motor?

Hier nog een test

Kerel op die boomstam

Comment

Conclusie:

Just my 2 cents

*vind ik leuk*

Moet deze ook nog eens gaan testrijden. Ik rij dagelijks met een Cooper S Hatch en een Cooper D clubman. Benieuwd waar ik deze mag profileren.
              1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
              2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
              2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
              -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Hebben jullie al opgemerkt dat de SD een koppel heeft waar zelfs de JCW niet aan kan tippen? Ik denk dat op onze Belgische wegen, waar je niet echt meer stevig op het gas kan wegens voortdurende controle, vooral het (stevige) koppel van de motor nog plezier kan verschaffen... en dit dan zonder je arm te tanken...
                Nu is het wel zo dat ik nog nooit met een naftje meegereden heb, en ik misschien niet weet wat ik mis...
                Als er eens iemand in de buurt is???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                  Hebben jullie al opgemerkt dat de SD een koppel heeft waar zelfs de JCW niet aan kan tippen? Ik denk dat op onze Belgische wegen, waar je niet echt meer stevig op het gas kan wegens voortdurende controle, vooral het (stevige) koppel van de motor nog plezier kan verschaffen... en dit dan zonder je arm te tanken...
                  Nu is het wel zo dat ik nog nooit met een naftje meegereden heb, en ik misschien niet weet wat ik mis...

Je zal er inderdaad ook redelijk plezier aan beleven.

ZONDAG 26 juni om 14u - BMW Meeting E91 - E90 - E92 - E93
                  HAVEN GENT

Comment

• Net nog met een JCW gereden. Man man man, wat een toffe kar is dat toch

Kwa wegligging ligt het zo goed als gelijk met de Wax-it mini, maar die motor ... oooh die motor

Dat gaat echt als een speer , maar vooral de sensatie dat het biedt ... knallen, ploffen en dan de sound onder belasting.

Prachtige , prachtige auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke5150 Bekijk Berichten
                      Hebben jullie al opgemerkt dat de SD een koppel heeft waar zelfs de JCW niet aan kan tippen? Ik denk dat op onze Belgische wegen, waar je niet echt meer stevig op het gas kan wegens voortdurende controle, vooral het (stevige) koppel van de motor nog plezier kan verschaffen... en dit dan zonder je arm te tanken...
                      Koppel is misschien groter, maar een beetje aangepaste S heeft ook zo'n 340Nm.
                      Bovendien, cijfertjes zijn maar cijfertjes. Onze 325d bijvoorbeeld is een redelijk lamme auto met 400Nm, een 335i is een super lekkere motor met... 400Nm. En toch is er een wereld van verschil tss beiden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Net nog met een JCW gereden. Man man man, wat een toffe kar is dat toch

Kwa wegligging ligt het zo goed als gelijk met de Wax-it mini, maar die motor ... oooh die motor

Dat gaat echt als een speer , maar vooral de sensatie dat het biedt ... knallen, ploffen en dan de sound onder belasting.

Prachtige , prachtige auto
                        Zalig hé

Maar ik zou persoonlijk nooit geen Mini meer moeten hebben. Ben het Mini rijden wat beu.

Comment

Zalig hé

Maar ik zou persoonlijk nooit geen Mini meer moeten hebben. Ben het Mini rijden wat beu.
                          Ik word de MINI net niet beu, heb nu al een dikke 60000km achter de kiezen..
                          Ik blijf het een krapuul op wielen vinden, and I love it

Comment

• Ik heb net een 3 jaar oude Audi A4 weggedaan om te vervangen door een mini (géén SD wegens de iets te grote uitstoot) ...
                            Ik heb géén caravan meer, en hoef dus geen "grotere" wagen te hebben...
                            Nadat m'n zoon thuis kwam met een Dooper zei mijn vrouw me "verkoop die boot, en koop me een mini met dezelfde opties als de A4."
                            Aan dezelfde pk's zullen we niet geraken, maar als je het gaat bezien van "zoveel pk per kg" zal het toch wat heftiger gaan met de mini...
                            En na wat "roderen" eens langsgaan bij ATH, en go!
                            Qua rijplezier zal het ook een stuk beter zijn...
                            Last edited by krikke5150; 16/06/2011, 15:17.

Comment

Zalig hé

Ik heb zowat hetzelfde.

Comment

• Schoon Zweedse, de Mini is ook niet slecht.

Comment

• Dit was haar eerste Mini, een Clubman.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                    Dit was haar eerste Mini, een Clubman.

Is dat niet dedie van "evacuate the dancefloor"?

Comment

• Comment

• [QUOTE=Japy;4629090]
                                        [/qoute]

OMG ! Hoe vet is dit :o

Comment

• Edit: dubbel post

Comment

Working...
                                          X